مددجویان بهزیستی | مددجویان کمیته امداد

واریزی جدید و فوق العاده برای مددجویان از امشب | پرداخت مستمری با معوقات مددجویان بهزیستی و کمیته امداد

بر اساس اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها، ۲ هزار میلیارد تومان مستمری مددجویان تحت پوشش بهزیستی به حساب ذی‌نفع نهایی واریز شد.‎

کدخبر : 21600
سایت سرگرمی روز :

 بر اساس اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها، مستمری مددجویان سازمان بهزیستی مربوط به شهریور ماه ۱۴۰۳ به حساب ذی‌نفعان نهایی واریز و از ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۲۱ مرداد ماه قابل برداشت است.

در راستای اجرای بند «۲» تبصره ۸ قانون بودجه ۱۴۰۳ در خصوص پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی به طور مستقیم به حساب ذی‌نفع نهایی (حسب مورد سرپرست خانوار) مبالغ مستمری بر اساس شناسه ملی اعلامی از سوی سازمان بهزیستی کل کشور به حساب مددجویان این سازمان واریز شد.

خاطرنشان می‌شود، حسب اجرای بند مذکور، مستمری مددجویان کمیته امداد به حساب کمیته امداد امام خمینی (ره) واریز و از طریق آن سازمان به حساب مددجویان تحت پوشش واریز خواهد شد.

اشتغالزایی برای۱۴۵۸ مددجوی کمیته امداد در استانبه گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛  معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان گفت: تاکنون هزار و ۴۵۸ فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد خمینی (ره) اصفهان فراهم شده است.

احمد رضایی ادامه داد: در این مدت با ارائه آموزش و هدایت شغلی توسط کارشناسان اشتغال به ۷۷۳ مددجوی تحت حمایت، ایجاد اشتغال توسط راهبران با ارائه مواد اولیه و کمک در فروش به ۵۲۹ مددجو و همچنین معرفی ۱۵۶ نفر به مراکز درخواست نیروی کار، انگیزه بازگشت به زندگی مطلوب و کسب درآمد پایدار در بین خانوار‌های تحت حمایت تقویت شده است.

وی با تاکید بر اینکه اجرای طرح‌های اشتغالزایی، افزایش توان مالی و کاهش وابستگی مددجویان به دریافت مستمری کمیته امداد را در پی خواهد داشت، افزود: برای ایجاد اشتغال زنان سرپرست خانوار، همچنین مددجویان تحت حمایت در روستا‌ها با هدف ارتقای فعالیت‌های کارآفرینی در بین این دو قشر از جامعه تحت حمایت، تمرکز بیشتری وجود دارد.

وی با اظهار امیدواری بر مشارکت صنایع و بنگاه‌های اقتصادی در جذب بیشتر نیروی کار مورد نیاز خود از میان مددجویان این نهاد، گفت: در سال جاری تسهیلات اعطایی به نیازمندان و بسته‌های تشویقی کارفرمایان به صورت هدفمند در دستور کار است.

رئیس کمیته امداد تیران و کرون گفت: امسال ۷۴۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی برای مددجویان کمیته امداد و دهک‌های پایین به این شهرستان اختصاص یافت.

اردشیر فرخ وند در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: خودکفایی مددجویان و کمک به اشتغال دهک‌های پایین جامعه با ارائه تسهیلات خوداشتغالی توسط کمیته امداد انجام شده که تیران و کرون از جمله شهرستان‌های پیشتاز در این عرصه محسوب می‌شود.

وی افزود: امسال ۷۴۰ میلیارد ریال برای این امر به این شهرستان اختصاص یافته که ۷۰ درصد آن مختص مددجویان تحت پوشش کمیته امداد بوده و مابقی به دهک‌های یک تا پنج اختصاص پیدا می‌کند.

به گفته رئیس کمیته امداد تیران و کرون این اعتبار متناسب با تقاضای افراد و نوع طرح توزیع می‌شود که بالغ بر ۵۰۰ نفر قادر به استفاده از این تسهیلات خواهند بود.

فرخ وند یادآور شد: سال گذشته نیز ۷۴۰ میلیارد ریال تسهیلات در تیران و کرون توزیع و بیش از ۵۰۰ پرونده تشکیل شد که زمینه اشتغال بیش از ۶۰۰ نفر را فراهم کرد.

به اعتقاد وی، خودکفایی و کمک به اشتغال در تولید به توانمندسازی مالی خانوارها و عزت نفس و کاهش وابستگی به نهادهای حمایتی نقش دارد که در این مسیر همکاری دیگر دستگاه‌ها نیز مهم است.

رئیس کمیته امداد تیران و کرون گفت: کشاورزی، دامداری، واحدهای تولیدی و خدماتی از جمله فعالیت‌هایی است که افراد قادر به دریافت این تسهیلات هستند و قادر به ایجاد فرصت درآمدی و اشتغالی برای دیگران نیز خواهند بود.

فرخ وند با بیان اینکه ایجاد بستر برای تولید برق با استفاده از نیروگاه‌های خانگی از جمله دیگر فرصت‌های تولیدی و اشتغال‌زایی در این منطقه بوده، خاطرنشان کرد: امسال ۵۰ پرونده برای راه‌اندازی پنل‌های خورشیدی برق تشکیل و فعال شده که برق تولیدی آن به فروش می‌رسد.

وی یادآور شد: آورده اشخاص و سرمایه‌گذاری افراد برای خانواده‌های تحت پوشش نیز از جمله دیگر اقداماتی است که برای خودکفایی و کاهش وابستگی مددجویان انجام می‌شود.

رئیس کمیته امداد تیران و کرون به احداث مسکن مددجویی نیز اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۳۰ واحد مسکن مددجویی در تیران و کرون احداث و تحویل متقاضیان شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: