مددجویان بهزیستی | مددجویان کمیته امداد

وام ودیعه مسکن 100 میلیون تومانی برای مددجویان بهزیستی | وام فوری کم بهره با بازپرداخت 20 ساله و اقساط 500 هزار تومانی

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی لرستان از پرداخت ۳۲ میلیارد تومان ودیعه مسکن به مددجویان مستاجر کم‌درآمد تحت پوشش بهزیستی استان خبر داد.

کدخبر : 21803
سایت سرگرمی روز :

رضا وفایی  اظهار کرد: سازمان بهزیستی با هدف رفاه حال مددجویان به کسانی که مستاجرند، ودیعه مسکن پرداخت می‌شود که سهم هر استان به فراخور تعداد مددجویان تعیین می‌شود.

وی بیان کرد: سال گذشته سه میلیارد تومان ودیعه مسکن به مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان پرداخت شد.

او گفت: بازپرداخت تسهیلات ودیعه مسکن برای مستاجران کم‌درآمد بهزیستی استان ۱۰ ساله و با بهره‌کم در نظر گرفته شده است. میزان ودیعه مسکن در شهرهای بروجرد و خرم‌آباد ۱۰۰ میلیون تومان و برای بقیه شهرها ۸۰ میلیون تومان لحاظ شده است.

وی افزود: سهمیه امسال برای پرداخت ودیعه مسکن به مددجویان مستاجر کم‌درآمد ۳۲ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شیروان گفت: ۹۵۰ فقره تسهیلات مسکن روستایی در سالجاری به متقاضیان واجد شرایط این شهرستان خراسان‌شمالی پرداخت شد.

براتعلی احمدی  اظهار کرد: تسهیلات سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی مسکن روستایی به هر متقاضی واجد شرایطی که تاکنون از این وام مسکن استفاده نکرده باشد، پرداخت می شود.

وی افزود: این تسهیلات با کارمزد پنج درصد و مدت زمان بازپرداخت ۲۰ ساله اعطا می شود.

احمدی گفت: کمک به نوسازی و ایمن سازی خانه‌های روستایی، جلوگیری از خسارت‌های مالی و جانی در حوادث غیر مترقبه، تامین مسکن مورد نیاز اقشار مختلف جامعه، رونق اقتصادی در بخش مسکن از مهم‌ترین مزایای پرداخت این تسهیلات است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان شیروان گفت: یکهزار و ۱۱۳ فقره وام بلاعوض در قالب تفاهم نامه بنیاد مسکن با کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد مستضعفان به مددجویان زیرپوشش این نهادها در سالجاری پرداخت شده است.

وی ادامه داد: همچنین وام بلاعوض حساب ۱۰۰ حضرت امام(ره) به میزان ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال پرداخت شد.

احمدی بیان کرد: همچنین ۵۲۰ خانواری که واحدهای مسکونی آنها نیمه تمام مانده بود از وام متمم بهره مند شدند.

وی خاطرنشان کرد: وام متمم بسته به میزان پیشرفت طرح بین ۵۰۰ میلیون ریال تا سه میلیارد ریال متغیر بوده است.

۱۸ هزار خانوار مشتمل بر ۶۸ هزار نفر از جمعیت شیروان در مناطق روستایی این شهرستان سکونت دارند.

 

طی سال گذشته ۵۲۱ مدد جوی تحت پوشش بهزیستی در استان صاحب سرپناه شده اند.

ساخت مسکن برای  ۵۲۱ مدد جوی تحت پوشش بهزیستی در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،پروین محمدپوری مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: یکی از سیاست‌های سازمان بهزیستی توانمند سازی افراد تحت پوشش سازمان است که از مصادیق توانمند سازی می‌توان به اشتغال و تأمین مسکن مدد جویان اشاره نمود.

محمد پوری افزود: در سال ۱۴۰۲ به همت بهزیستی ۵۲۱ مدد جوی تحت پوشش با صرف اعتباری بالغ بر ۱۰۲ میلیارد تومان صاحب سرپناه شده اند.

وی گفت: با توجه به انعقاد تفاهم نامه‌های بین بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و بهزیستی کشور ۱۳۶ واحد مسکونی دو معلولی از محل تفاهم نامه مذکور برای مدد جویان بهزیستی مستقر در روستا‌ها و شهر‌های استان تأمین شده است.

مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان غربی افزود:در این راستا ۸۶ واحد مسکن روستایی و ۵۰ واحد مسکن شهری تحویل مدد جویان استان شده است.

خانم محمد پوری گفت: برای ساخت این واحد‌های مسکونی در شهر‌ها و روستا‌های استان مبلغ ۲۱۶ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی افزود: از این مبلغ هزینه شده سهم بنیاد مستضعفان ۱۴۹ میلیارد ریال و سهم سازمان بهزیستی ۶۷ میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان گفت: پیش بینی کرده ایم در سال جاری با پرداخت مساعدت ۲ میلیارد ریالی برای ۶۸۰ مدد جوی تحت پوشش این سازمان در تأمین مسکن آنان سهیم باشیم. 

پوریا نجاتی مدیر طرح‌های عمرانی بنیاد علوی استان آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: ۶ واحد مسکن مددجویی در تکاب به بهره برداری رسید.

نجاتی افزود: از این ۶ واحد مسکن مدد جویی ۴ واحد در روستا‌ها و ۲ واحد در سطح شهر احدات و تحویل مددجویان شد

وی گفت: برای احداث ۶ واحد مسکن مددجویی شهرستان تکاب ۱۰ میلیارد ریال هزینه شده است که ۷ میلیارد آن از سوی بنیاد مستضعفان و ۳ میلیارد ریال آن از سوی سازمان بهزیستی پرداخت شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: تعداد کل واحدهای در حال ساخت نهضت ملی مسکن استان ۴۵ هزار و ۷۱۲ واحد است که تحقق ۴۷ درصدی برنامه ابلاغی را نشان می دهد.

محمدرضا فلاحتگر امروز، ۲۵ شهریورماه در شورای مسکن استان گیلان، با اشاره به تعهد ۹۷ هزار و ۵۵۰ واحدی نهضت ملی مسکن استان گیلان در برش سه ساله، اظهار کرد: تعهد طرح حمایتی شهری، بازآفرینی شهری، تسهیلات خودمالک شهری و تسهیلات مسکن روستایی به ترتیب ۳۷ هزار و ۹۹۷ واحد، ۱۲ هزار و ۶۶۵ واحد، ۱۶ هزار و ۸۸۸ واحد و ۳۰ هزار واحد است.

وی با بیان اینکه ۱۲ هزار و ۹۲۶ واحد طرح حمایتی شهری در حال ساخت است، افزود: ۵۹۲۴ واحد بازآفرینی شهری، ۴۰۶۴ واحد خودمالک شهری و ۲۲ هزار و ۷۹۸ واحد مسکن روستایی نیز در دست ساخت است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به صدور ۳۱ هزار و ۳۲۰ پروانه شهری ساخت مسکن در بخش خصوصی و ۴۳ هزار و ۹۲۱ پروانه روستایی، تصریح کرد: در طرح حمایتی شهری، ۱۱ هزار و ۱۷۱ واحد در قالب انبوه ساز و ۱۷۵۵ واحد در قالب گروه ساخت و طرح جوانی جمعیت محقق شده است.

فلاحتگر با بیان اینکه رتبه گیلان در بخش مدیریت زمین از ۲۳ به ۱۲ در پایان سال ۱۴۰۲ رسیده است، متذکر شد: تعداد کل واحدهای در حال ساخت نهضت ملی مسکن استان ۴۵ هزار و ۷۱۲ واحد است که تحقق ۴۷ درصدی برنامه ابلاغی(۹۷ هزار و ۵۵۰ واحد) را نشان می دهد.

وی از ساخت ۳۸۱۵ واحد با روش های نوین و صنعتی سازی خبر داد و بیان کرد: تعداد کل ثبت نامی های طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان ۳۰۸۹ نفر است که شاهد تایید نهایی ۱۳۸۶ نفر هستیم؛ تاکنون برای ۶۶۴ خانوار تخصیص زمین به ارزش ۶۲۰ میلیارد تومان نیز انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان تعهد استان در مسکن محرومین شهری را ۱۴۵۰ واحد دانست و تاکید کرد: تامین زمین برای ۵۲۵ واحد در شهرهای رشت، شفت، فومن، بندرانزلی، آستارا، صومعه سرا و کیاشهر به مساحت ۲۷ هزار و ۱۵۰ مترمربع انجام شده که در اختیار بنیاد مسکن استان قرار می گیرد.

وی کل ثبت نامی های نهضت ملی مسکن استان را ۱۲۳ هزار و ۴۶۲ نفر دانست و افزود: ۲۸ هزار و ۱۷۰ متقاضی دارای چهار شرط داریم و برای ۱۸ هزار و ۳۲۹ نفر تامین زمین انجام شده است و لذا شاهد کمبود ۱۲۰ هکتاری زمین هستیم.

فلاحتگر با اشاره به فعالیت ۱۵ هزار و ۲۷۳ بنگاه مشاوره املاک در استان، ۱۴ هزار و ۸۰۳ بنگاه را دارای پروانه دانست و گفت: براساس آمارهای سامانه خودنویس، ۳۶ هزار و ۱۶۷ قرارداد توسط متقاضیان ملک و ۹۹۰۳ قرارداد توسط مشاوران املاک تنظیم شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از تحویل ۲۰ واحد از پروژه ۱۰۴۰ واحدی مسکن مهر لنگرود به مددجویان دو معلول خبر داد و بیان کرد: موافقت نصب ۷۳ دستگاه آسانسور مسکن مهر استان را گرفتیم و پیگیر تحویل ۴۵ دستگاه آسانسور مازاد هستیم.

وی با بیان اینکه ۹۳.۵ میلیارد تومان برای اجرای زیرساخت های آب و فاضلاب و برق مسکن مهر و نهضت ملی مسکن استان اخذ کردیم، گفت: ۴۴۷ تن قیر در سال ۱۴۰۲ و ۶۰۰ تن در سال جاری برای مسکن مهر رشت تخصیص داده شد؛ همچنین شاهد تخصیص ۱۴۹۶ تنی قیر در سطح استان در سال جاری برای بازآفرینی شهری هستیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: