بازنشستگان | حقوق بازنشستگان | همسان سازی حقوق بازنشستگان

فوری/خبر خوش شبانه صندوق بازنشستگی از واریزی جدید برای بازنشستگان | پرداخت فوق العاده ویژه برای بازنشستگان کشوری

معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری از پرداخت آخرین وام ازدواج فرزندان و تسهیلات حمایت از پایان نامه های دانشجویی فرزندان (حمپاد) بازنشستگان کشوری خبر داد.

کدخبر : 22435
سایت سرگرمی روز :

جعفر امیرآبادی زاده معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی گفت: وام ازدواج آخرین بازنشستگان مشمول که جزو ثبت نام کنندگان این تسهیلات در سال گذشته بوده یا اوایل امسال ثبت نام خود را تکمیل کرده بودند و مشمول شده بودند پرداخت شد.

به گفته وی، با پرداخت تسهیلات باقیمانده ازدواج درحال حاضر هیچ بازنشسته مشمولی نیست که در سنوات گذشته ثبت نام اینترنتی انجام داده و وام ازدواج فرزند خود را دریافت نکرده باشد.

وی همچنین با اشاره به پرداخت همزمان تسهیلات حمپاد یا تسهیلات حمایت از پایان نامه های دانشجویی فرزندان بازنشستگان نیز گفت: این تسهیلات نیز برای مشمولان مقطع ارشد و مقطع دکترا پرداخت شده است.

لازم به ذکر است از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۳۲۷۶۲۶ فقره وام پرداخت شده است.

مبلغ سه ماهه دوم متناسب سازی به بازنشستگان کشوری و لشکری پرداخت شده اما دریغ از پرداخت به بازنشستگان تأمین اجتماعی! آیا معنای اعتماد این است؟

پاسخ رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران به اظهارات نایب رئیس کمیسیون بودجه مجلس درباره متناسب سازی حقوق ها

 مهرداد بائوج لاهوتی نایب رئیس اول کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس درخصوص متناسب سازی حقوق بازنشستگان گفته: در کمیسیون بودجه، با حضور نمایندگان سازمان برنامه، موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به‌طور دقیق بررسی شد. از نظر منابع مالی، این موضوع کاملاً تأمین شده است.

لاهوتی گفت: یک واحد درصد به مالیات بر ارزش افزوده اضافه شده و از ۹ درصد به ۱۰ درصد رسیده است که ۵۰ هزار میلیارد تومان از این درآمد به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اختصاص داده شده است.

نایب رئیس اول کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات اظهار داشته است: دولت برای اطمینان از اجرای این طرح، یک میلیون تومان به‌صورت علی‌الحساب به حساب بازنشستگان واریز کرده است تا از هرگونه بی‌اعتمادی جلوگیری شود.

نایب رئیس اول کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات بیان کرد: با این حال، سازمان برنامه معتقد است که در اجرای این طرح بی‌عدالتی‌هایی وجود دارد. قرار شد جلسات با سازمان برنامه ادامه پیدا کند تا این بی‌عدالتی‌ها رفع شود.

علی دهقان کیا رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران در گفتگو با خبرنگار عصر خبر درباره این اظهارات لاهوتی گفت: ” خرج که از کیسه میهمان بود حاتم طائی شدن آسان بود”. از جیب بازنشستگان تأمین اجتماعی برای متناسب بازنشستگان کشوری و لشکری بودجه تعیین می کنند اما خود ما هنوز در ماه هفتم سال هستیم و بلا تکلیف در اجرای متناسب سازی حقوقها.

این مقام بازنشستگان تأمین اجتماعی با اشاره به مواد ۴۱ قانون کار و ۱۱۱ و ۹۶ قانون تأمین اجتماعی گفت: اگر این قوانین درست اجرا می شد شاهد مشکلات فعلی برای بازنشستگان تامین اجتماعی نبودیم.

او خاطر نشان کرد: مبلغ سه ماهه دوم متناسب سازی به بازنشستگان کشوری و لشکری پرداخت شده اما دریغ از پرداخت به بازنشستگان تأمین اجتماعی! آیا معنای اعتماد این است؟

رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران با اشاره به اظهارات لاهوتی درباره بی عدالتی در متناسب سازی حقوق ها گفت: قانون صراحت دارد که به نسبت حق بیمه های پرداخت شده متناسب سازی حقوق بازنشستگان انجام شود چرا که تأمین اجتماعی کمیته امداد و بهزیستی نیست و ایران هم کشور کمونیستی نیست.

دهقان کیا خطاب به لاهوتی اظهار داشت: لطفا عدالت را برای ما معنی کنید؟چرا که گویا تراوشات ذهنی شما با قانون کشور تناقض دارد.

این مقام بازنشستگان تأمین اجتماعی با بیان این که تا چند روز پیش لایحه دو فوریتی مناسب سازی حقوق بازنشستگان در صحن علنی مجلس طرح نشده است، خاطر نشان کرد: از وزیر دلسوز کار درخواست داریم به موضوع رسیدگی کند چرا که تبعیض ها در متناسب سازی حقوق بازنشستگان جسم و روح بازنشستگان تأمین اجتماعی را آزار می دهد.

او گفت: هر روزه در کانون ها صحبت های تند بازنشستگان را می شنویم .

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: