مسکن ملی | نهضت ملی مسکن

خبر خوش برای خریداران و متقاضیان مسکن ملی | جزییات جدید از دریافت اقساط وام مسکن ملی

مدیرکل راه وشهرسازی گفت: طبق قانون جهش تولید مسکن تمامی اقساط تسهیلات نوسازی مسکن بعد از اتمام پروژه آغاز می‌شود.

کدخبر : 22472
سایت سرگرمی روز :

پرداخت تسهیلات ساخت یکی از مهم‌ترین اقدامات و برنامه‌هایی است که هم باعث استقبال متقاضیان از نهضت ملی مسکن شده و هم زمینه ساز تکمیل هرچه سریعتر این پروژه‌ها می‌شود.

عدم همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ساخت یکی از معضلاتی است که باعث شده زمینه برای انصراف بیشتر متقاضیان از پروژه‌های نهضت ملی مسکن شده است.

بسیاری از متقاضیان علاوه بر اینکه از پرداخت نشدن تسهیلات گله‌مند هستند از میزان اقساط و همچنین زمان پرداخت آن هم اطلاعی ندارند.

جنتی مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران در خصوص تسهیلات ساخت و زمان اقساط آن گفت: دریافت وام نهضت ملی مسکن در اراضی دولتی ۹۹ ساله احتیاجی به مراجعه حضوری به شعب بانک ندارد و پس از ثبت نام در سامانه saman.mrud.ir و در صورت تایید نهایی پیامک افتتاح حساب برای متقاضی ارسال می‌شود که به منزله تایید وام است.

وی تاکید کرد: اقساط وام نهضت ملی مسکن بعد از پایان پروژه و قبل از تحویل واحد با مراجعه حضوری به بانک و طی کردن مراحل اداری توسط متقاضی شروع می‌شود.

گفتنی است بسیاری از متقاضیان همچنان از میزان اقساط تسهیلات ساخت مسکن و بالا بودن آن گله‌مند هستند.

استاندار اردبیل گفت: با تمهیدات انجام گرفته، ایجاد زیرساخت‌های نهضت مسکن ملی در اردبیل آغاز شد.

سیدحامد عاملی ۱۵ مهر در مراسم آغاز عملیات تامین زیرساخت‌های نهضت ملی مسکن در شهرک شهید سلیمانی اردبیل در جمع خبرنگاران با بیان اینکه احداث شهرک‌های مسکونی در کشور در قالب جهش تولید مسکن آغاز شده است، گفت: وضعیت این نهضت در رابطه با ساختمان در اردبیل با سرعت در حال انجام است.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته بخشی‌ از این مسکن‌ها تا پایان سال تکمیل شده و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت و این مهم نیازمند این است که زیرساخت‌ها تامین و آماده شود.

عاملی با بیان اینکه یکی از این زیرساخت‌ها بحث آبرسانی به این مجموعه است، تصریح کرد: امروز بحث شبکه آبرسانی و فاضلاب آغاز شد و طبق قرارداد منعقد شده، شبکه کل شهرک احداث خواهد شد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه بحث دیگر برق‌رسانی است که با توجه به آماده بودن زیرساخت‌ها، برق‌رسانی مجموعه از امروز آغاز می‌شود، ادامه داد: در بحث گاز نیز مشکل خاصی در ایجاد شبکه گازرسانی وجود ندارد و مجموعه شرکت گاز با آمادگی کامل آماده اجرای عملیات گازرسانی است.

وی با اشاره به اهمیت مساله آموزش، گفت: به همین منظور برای استفاده افرادی که در قالب جهش تولید مسکن در این مجموعه مستقر خواهند شد و یا افرادی که در زمین‌های شخصی خود اقدام به احداث ملک خواهند کرد، باید مدارسی احداث شود.

عاملی با بیان اینکه ۳۶ هکتار کاربری آموزشی برای این شهرک پیش‌بینی شده است، ادامه داد: امروز عملیات احداث یک مجموعه ۱۲ کلاسه آغاز شد و ظرف ماه آتی عملیات احداث ۲ مدرسه دیگر آغاز خواهد شد. همچنین زمین عملیات احداث ۵ مدرسه دیگر نیز طی ماه‌های آتی تامین و عملیات احداث آنها آغاز خواهد شد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه شهرک شهید سلیمانی شامل ۱۶ هزار واحد مسکونی است، ادامه داد: فضاهای تجاری و مذهبی نیز برای این مجموعه پیش‌بینی شده است و عملیات اجرایی آنها طی ماه‌های آتی آغاز خواهد شد تا امکانات مناسبی برای اسکان مردم در اختیار آنان قرار گیرد.

استاندارتهران گفت: تکمیل مسکن مهر و واحدهای نهضت ملی یکی از اولویت های دولت در خصوص واحدهای مسکونی درشهرستان دماوند است .

 علیرضا فخاری در جلسه شورای مسکن استان تهران اظهار داشت : تکمیل خدمات باقیمانده روبنایی مساکن مهر ، تکمیل واحدهای مساکن نهضت ملی و خدمات روبنایی مدرسه و مسجد و خدمات ورزشی و فضای سبز و آسفالت معابر الویت دولت در خصوص مسکن در شهرستان دماوند است .

همچنین استاندار تهران به نمایندگان بانکهای عامل استان به جهت عدم شرکت در جلسه شورای مسکن استان تهران در روز جاری دستوراتی را صادر کرد.

یکصد و دهمین جلسه شورای مسکن استان تهران، پنجمین جلسه در سال ۱۴۰۳ با حضور علیرضا فخاری استاندار تهران در محل سالن جلسات فرمانداری شهرستان دماوند تشکیل شد.

از مهمترین موارد مطروحه در جلسه امروز ارائه گزارش پروژه های نهضت ملی مسکن توسط اداره کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تهران بود.از دیگر موارد در این جلسه بیان مشکل جابجایی خط اصلی لوله گاز در پروژه مسکن تهرانسر و ارائه گزارش بانک مسکن در خصوص آخرین وضعیت پروژه سبحان قرچک است .

ارسلان مالکی معاونت وزارت راه و شهرسازی و رئیس سازمان ملی و مسکن از پروژه نهضت ملی دماوند بازدید کرد.

این بازدید با حضور زمانی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تهران، غراوی معاونت استاندار تهران و همچنین فرماندار شهرستان دماوند و دیگر معاونین و مسئولین مربوطه انجام گرفت.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تهران در این بازدید گزارشی در خصوص زمان بندی در تکمیل واحدها، پیاده‌روسازی، معابر و ورودی پارکینگ‌ها، جدول‌سازی و همچنین تسریع در روند اجرای پروژه ارائه کرد.

مالکی با بازدید از واحدهای ساخته شده ابراز رضایت و خشنودی از ساخت مسکن ملی دماوند نمودند و از مهندس زمانی و همه کارکنان بنیاد مسکن استان تهران تشکر به عمل آوردند.

وی با بیان اینکه چهره سایت‌های مسکن مهر شهرستان دماوند به سرعت تغییر خواهد کرد گفت: زمین در اختیار می گذاریم که شهرداری خرج خدمات روبنایی مساکن مهر کند.

استاندار تهران نیز گفت: باید وضعیت خدمات ناقص سایت‌های مسکن مهر دماوند تمام شود، امروز وزارت راه و شهرسازی پای کار آمده تا بهترین خدمات رسانی به مردم انجام شود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: