مددجویان بهزیستی | مددجویان کمیته امداد

فوری/خبر خوش سازمان هدفمندی یارانه‌ها برای مددجویان | واریز مستمری فوق العاده ویژه برای مددجویان از مهر ماه

احمد بیگدلی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در جلسه‌ای که برخی از اعضای کمیسیون اجتماعی با رئیس سازمان بهزیستی و سازمان هدفمندی یارانه‌ها داشتند، رئیس این سازمان قول داد که مستمری مددجویان بهزیستی که مستمری آنها قطع شده بود، در مهر ماه پرداخت شود.

کدخبر : 22572
سایت سرگرمی روز :

احمد بیگدلی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، درباره جلسه ویژه و خارج از دستور برخی از اعضای کمیسیون متبوعش در خصوص عدم پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی، گفت: این جلسه با حضور رئیس سازمان بهزیستی و رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها به منظور بررسی علت عدم پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه پس از استماع نظرات میهمانان مشخص شد که اختلاف نظری در مورد تعداد افرادی که از پوشش حمایت بهزیستی خارج می‌شوند، لیستی که سازمان بهزیستی در اختیار سازمان هدفمندی یارانه‌ها قرار داده و همچنین تامین بودجه وجود داشت که با صحبت‌های که انجام شد این سوء تفاهمات حل شد.

 عضو کمیسیون اجتماعی  مجلس با بیان اینکه در نهایت در این جلسه مقرر شد مستمری کسانی که مستمری آنها قطع شده پرداخت شود، گفت: رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها که مسئول واریزی‌ها است، قول داد که مستمری مددجویانی که مستمری آنها قطع شده بود از مهر ماه برقرار شود.

بیگدلی در پاسخ به این پرسش که آیا معوقاتی مرداد و شهریور ماه هم به مددجویان پرداخت خواهد شد، بیان کرد: این موضوع هم در حال بررسی است و از طریق کمیسیون اجتماعی پیگیر هستیم تا این معوقات هم پرداخت شود.

مستمری ۱۳ هزار مددجوی بهزیستی از مرداد ماه واریز نمی‌شود.

 سید مرتضی بختیاری در آئین افتتاح همزمان ۲۲۰ مسکن محرومین در روستای دیو کلا الیمون جویبار با بیان اینکه ۲۲۰ مسکن محرومین در ۲۲ شهرستان تحویل داده شد، گفت: از این تعداد ۱۷۶ واحد مسکونی در روستا‌ها و مابقی در شهر مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه با تفاهم نامه‌ای که برقرار شد مقرر شد تا پایان سال ۴۰ هزار واحد مسکونی برای ۴۰ هزار مددجوی کمیته امداد در سراسر کشور ساخته شود، افزود: سهم استان مازندران ۱۴۰۰ واحد است که تاکنون ۷۲۸ واحد ساخته و در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار گرفت.

رییس کمیته امداد کشور در ادامه با بیان اینکه استان مازندران یکی از استان‌های خیر خیز کشور و استان‌های برتر کشور در زمینه کمک به مددجویان است گفت: خیران نقش ارزنده‌ای در ساخت مسکن مددجویان دارند.

بختیاری با بیان اینکه در دولت سیزدهم میزان مستمری به مددجویان ۱۸۶ درصد افزایش داشته است افزود: امسال در بودجه ۱۴۰۴ پیش بینی افزایش مستمری لحاظ شده و باحمایت دولت وفاق و مجلس چهاردهم شاهد افزایش مستمری مددجویان خواهیم بود.

در این مراسم یک واحد مسکونی مددجویی با زیربنای ۵۵مترمربع و باهزینه ۶۵۰میلیون تومان با تسهیلات بلند مدت بنیاد مسکن و ۱۵۰ میلیون تومان بلاعوض امداد و بسیج سازندگی و خیران افتتاح شد.

در این جلسه همچنین  تامین خدمات زیربنایی (آب و برق) در  زمین ۴۸ هکتاری دامغان، واریز سهم‌الشرکه بانکی در پروژه‌های نهضت ملی مسکن، آماده‌سازی شهرک ۲۰۵ و ۵۵ هکتاری نهضت ملی مسکن سمنان، اعطای تسهیلات نهضت ملی مسکن، تامین خدمات زیربنایی (آب و برق) در پروژه‌های نهضت ملی مسکن شاهرود، واریز اعتبارات آماده‌سازی مددجویان کمیته امداد امام خمینی در پروژه‌های نهضت ملی مسکن، اعتبارات واریزشده توسط بهزیستی استان به پروژه‌های نهضت ملی مسکن برای مددجویان  نیز تصویب شد.

حمیدی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت : در این جلسه همچنین مقرر شد راه و شهرسازی استان و شهرداری سمنان برای رفع مشکل معابر در سایت ۵۵ هکتاری اقدام و سپس شهرداری سمنان تفاهم‌نامه را منعقد کند.

درباره شهرک ۲۰۵ هکتاری نیز مصوب شد، مدیر پروژه به‌عنوان نمایندگان راه و شهرسازی و شهرداری به دفتر فنی استانداری سمنان معرفی شود.

شهرداری سمنان هم باید در خصوص صدور پروانه ۱۲۲ خانه ویلایی جایگزین واحد‌های ناایمن مسکن مهر سمنان (فاز سوم) با همکاری راه و شهرسازی سریعتر اقدام کند.

همچنین مصوب شد در سایت ۲۳ هکتاری نهضت ملی مسکن سمنان، با توجه به واریز هزینه‌ها، دستگاه‌های خدمات‌رسان در خصوص تامین خدمات زیربنایی اقدام کنند

امیر عمیدی مدیر کل راه و شهرسازی شرق استان شاهرود هم اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن شرق استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت:باتوجه به واریز وجه از سوی ۸۵ درصد متقاضیان واحد‌های نهضت ملی مسکن، شرق استان در پیشبرد پروژه‌ها رتبه دوم کشور ا کسب کرده است

عمیدی گفت:درشرق استان سمنان عملیات اجرایی ۴۷۰۰ واحد آغاز شده است و به نسبت واریز وجه ۸۵ درصدی و سهم آورده متقاضیان پیشرفت پروژه‌ها نیز مطلوب ارزیابی می‌شود

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: