بازنشستگان | حقوق بازنشستگان | همسان سازی حقوق بازنشستگان

فوری/ خبر خوش صندوق بازنشستگی برای بازنشستگان | تسویه کامل مطالبات همسان سازی حقوق بازنشستگان+ جزییات مبلغ نهایی

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری در خراسان شمالی گفت: ۶۰۰ کارمند استان در نمیه نخست امسال بازنشسته و زیر پوشش این صندوق قرار گرفتند.

کدخبر : 22660
سایت سرگرمی روز :

هدی قربانی  اظهار کرد: این صندوق به تعداد ۱۶ هزار و ۳۷۳ نفر بازنشسته و وظیفه بگیر دارد که تعداد ۱۳ هزار و ۵۸۸ نفر بازنشسته و ۲ هزار و ۷۸۵ نفر وراث حقوق بگیر (وظیفه بگیر) است.

وی به اقدامات صورت گرفته در ۶ ماهه اول سال جاری اشاره ای کرد و افزود: برگزاری جشنواره ورزشی در سطح استان در رشته های تیر اندازی، دارت، شنا، پتانک، اتللو، شطرنج و تنیس روی میز که نفرات برتر به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد و از بازنشستگان نمونه استانی نیز تقدیر به عمل آمد.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری در خراسان شمالی با بیان اینکه دخواست وام یکی از نیاز های بازنشستگان است تصریح کرد: در این بازه زمانی ۲ هزار و ۷۰۰ فقره وام به بازنشستگان پرداخت شده است.

وی مبلغ هر وام را سه میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در مجموع ۸۱۰ میلیارد ریال وان ضروری به بازنشستگان استان پرداخت شده است.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری در خراسان شمالی تصریح کرد: در این بازه زمانی به تعداد ۹۲۲ نفر وام ازدواج فرزندان نیز به بازنشستگان زیر پوشش این صندوق پرداخت شده است.

وی مبلغ هر فقره وام ازدواج را سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: در مجموع این صندوق ۳۲۲ میلیارد و ۷۰۰ میلون ریال وام به بازنشستگان استان در راستای کمک هزینه ازدواج فرزندان پرداخت کرده است.

قربانی خاطرنشان کرد: تسهیلات پایان نامه دانشجویی در طرح حمپاد به تعداد ۲۴ نفر، فتتاح زمین ورزشی پتانک در مجموعه خانه امید بجنورد، استفاده بازنشستگان از تخفیفات سفر، فروشگاه ها و مجموعه های استخر طبق تفاهم نامه های انجام شده با صندوق از دیگر خدمات انجام شده در این بازه زمانی است.

وی با بیان اینکه اعضای صندوق شامل فرهنگیان و ۵۴ دستگاه، نهاد و سازمان هستند، اظهار کرد: بیشترین قشر بازنشسته در این استان مربوط به فرهنگیان و مابقی مربوط به سایر دستگاه ها است.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت منابع مالی برای اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را دارد و کوتاهی در پرداخت قابل قبول نیست.

«ولی‌الله بیاتی» افزود: از نظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی، کوتاهی دولت در پرداخت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی قابل قبول نیست و ۶ ماه از این مهم گذشته است.

وی بیان کرد: رئیس مجلس شورای اسلامی به دولت در این خصوص تذکر لازم را داده و باید به سرعت پرداخت عملیاتی شود، زیرا این مهم ۶ ماه تاخیر داشته و نیمی از سال گذشته است و بازنشستگان برای امرار معاش به این افزایش حقوق نیاز دارند و برای آن برنامه‌ریزی کرده‌اند.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت عنوان می‌کند ۱۰ تا ۳۰ میلیون ریال به صورت علی‌الحساب تاکنون به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی واریز کرده اما باید همسان‌سازی اجرای شود تا بازنشستگان بتوانند از ارقام حقوقی مطلوب بهره‌مند شوند.

بیاتی افزود: رئیس مجلس بعد از تذکر به دولت، بنا دارد این موضوع را در جلسه سران قوا مطرح کند تا نتیجه مورد نظر حاصل شود.

وی در ادامه به روند پرداخت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اشاره کرد و تصریح کرد: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم لحاظ و دولت مکلف شد طی سه سال برای این مهم اقدام کند که در سال اول ۴۰ درصد و در سال دوم و سوم ۳۰ درصد به حقوق بازنشستگان اضافه شود و با توجه به اینکه دولت امسال با مشکل مواجه شد، این افزایش محقق نشده است.

 رئیس سازمان برنامه و بودجه از تصویب اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان در جلسه که با حضور رئیس جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی، روسای کمیسیون های برنامه و بودجه و اقتصادی و وزیران مربوطه برگزار شد، خبر داد و گفت: براساس این مصوبه سازمان اداری و استخدامی و صندوق‌های بازنشستگی، احکام بازنشستگان را صادر می کنند.

سید حمید پورمحمدی در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود:  فرصتی فراهم شد تا در صحن علنی مجلس شورای اسلامی دو موضوعی که مشکل قانونی دارد را توضیح دهم که یکی از آنها متناسب سازی حقوق بازنشستگان و دیگری مطالبات گندمکاران بود.

وی بیان داشت: شب گذشته رئیس مجلس به همراه روسای کمیسیون برنامه و بودجه، کمیسیون اقتصادی مجلس و وزرای مربوطه میهمان رئیس جمهور بودند که در آن موضوع متناسب سازی حقوق بازنشستگان در دولت تصویب شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه  خاطرنشان کرد: پس از ابلاغ آن، سازمان اداری و استخدامی و صندوق‌ها احکام بازنشستگان را صادر خواهند کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: