مددجویان بهزیستی | مددجویان کمیته امداد

واریز مستمری جداگانه برای زنان و بانوان مددجو | خبر خوش دولت از واریزی جدید ماهانه برای مددجویان خانم

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: سه هزار و ۳۵ زن سرپرست خانوار از بهزیستی مستمری دریافت می‌کنند که ۵۷ درصد کل پرونده‌های فعال این حوزه را شامل می‌شود.

کدخبر : 23193
سایت سرگرمی روز :

 خدابنده لو گفت: هم اکنون ۱۰ هزار و ۴۵۵ پرونده مددکاری در حوزه معاونت اجتماعی بهزیستی وجود دارد که از این تعداد پنج هزار و ۷۹۳ پرونده فعال است.

وی افزود: معاونت اجتماعی بهزیستی، مسئول ارائه و انجام برنامه‌های خدمات اجتماعی مانند قادرسازی افراد و گروه‌هایی است که بنا به دلایل اقتصادی، اجتماعی، تربیتی و فرهنگی از روال عادی زندگی بازمانده و در وضعیت اضطراری قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی استان ادامه داد: اهداف این معاونت شامل توانمندسازی جامعه تحت پوشش سازمان، توسعه ارائه خدمات سازمان به افراد در معرض آسیب، توسعه خدمات بیمه‌ای برای افراد تحت پوشش و افزایش کیفیت ارائه خدمات به آنهاست.

به گفته خدابنده لو گزارش پوشش جغرافیایی ارائه خدمات، ارتقای حضور سازمان در سیاستگذاری‌های مرتبط با آیین و لوایح بهزیستی، تقویت و توسعه فرهنگ فرزندخواندگی و تقویت حضور افراد تحت پوشش در برنامه‌های فرهنگی، علمی، ورزشی و هنری از دیگر اهداف این معاونت است.

مدیرکل بهزیستی استان  ادامه داد: در حال حاضر  هزار و ۳۴۷ دانش آموز و ۱۰۹ دانشجو تحت حمایت معاونت اجتماعی بهزیستی استان هستند و خدمات متعددی به آنها ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی از مهمترین نهاد‌های حمایتی دولتی است که از طریق بودجه عمومی به افراد معلول و محروم جامعه کمک می‌کند، افزود: پس از پیروزی انقلاب، سازمان بهزیستی کشور از ادغام سازمان‌های خیریه و حمایتی که در این بخش فعالیت می‌کردند، آغاز به کار کرد.

خدابنده لو گفت: با توجه به وظایف قانونی سازمان بهزیستی در حمایت و رسیدگی به امور مددجویان و توانخواهان تحت پوشش و لزوم توجه ویژه به جذب مشارکت‌های مردمی، ضروری است که با بهره گیری از توان آحاد جامعه از طریق جذب کمک‌ها و حمایت‌های مادی و معنوی عامه مردم و خیرین شرایط رشد و بالندگی معنوی، اجتماعی و اقتصادی جامعه هدف بهزیستی فراهم آید.

معاون توانمندسازی مرکز کارآفرینی و توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به ۱۸ هزار دانشجوی تحت پوشش که از کمک هزینه‌های دانشجویی برخوردار می‌شوند، اعلام کرد: از ترم بهمن ۱۴۰۲ کل شهریه دانشجویی برای بانوان سرپرست خانوار و فرزندان آنها که در دهک‌های یک تا پنج هستند واریز می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر آرزو ذکایی‌فر با بیان اینکه یکی از وظایف سازمان بهزیستی ارتقاء کیفیت زندگی مددجویان و افراد تحت پوشش است، اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم در ارتقاء شاخص‌های رفاهی و اجتماعی، آموزش و بالا بردن علم و آگاهی و توانمندسازی افراد تحت پوشش است.

وی در همین راستا به خدمات سازمان بهزیستی در حوزه دانشجویی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۸ هزار دانشجو تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند که از کمک هزینه‌های دانشجویی برخوردار می‌شوند.

معاون توانمندسازی مرکز کارآفرینی و توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه ۷۰۰۰ دانشجو تحت حمایت حوزه اجتماعی سازمان بهزیستی هستند، افزود: بانوان سرپرست خانوار و فرزندان آنها در مقاطع کاردانی و کارشناسی تا دکترا کمک هزینه شهریه دانشجویی دریافت می‌کنند که قبلا نیمی از شهریه را برای آنها واریز می‌کردیم و از ترم بهمن ۱۴۰۲ کل شهریه برای بانوان سرپرست خانوار و فرزندان آنها که در دهک‌های یک تا پنج هستند واریز می‌شود.

ذکایی‌فر که در برنامه‌ای رادیویی سخن می‌گفت، تصریح کرد: کسانی که به دلیل از کارافتادگی مرد خانواده، با مشکلات روبرو هستند خود و فرزندانشان تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند. همچنین افراد دارای معلولیت نیز تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند به طوریکه حدود ۱۱ هزار دانشجوی دارای معلولیت نیز از کمک‌های شهریه بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان از پرداخت ۶۴۲ میلیارد تومان مستمری و کمک معیشت ماهیانه به مددجویان کردستانی در ۶ ماهه نخست امسال خبر داد.

رضا طوسی امروز پنجشنبه (سوم آبان) در گفت‌وگو با اصحاب رسانە استان اظهار کرد: هم اکنون ۷۲ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان کردستان هستند که به این مددجویان بر اساس تعداد نفرات، مستمری و کمک معیشت ماهیانه پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه ماهیانه حدود ۱۰۷ میلیارد تومان کمک معیشت و مستمری ماهیانه به مددجویان کردستانی پرداخت می شود، افزود: در ۶ ماهه نخست امسال ۶۴۲ میلیارد تومان مستمری پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد کردستان گفت: هم اکنون مددجویان یک‌ نفره یک میلیون تومان، دو نفره یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان، سه‌ نفره دو میلیون تومان، چهارنفره دو میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و پنج‌نفره به بالا سه میلیون و ۱۵۰ هزار تومان مستمری و کمک معیشت ماهیانه دریافت می‌کنند.

طوسی ادامه داد: مددجویان مستمری بگیر تحت حمایت این نهاد شامل زنان سرپرست خانوار، بیماران صعب العلاج و زمین گیر، سالمندان، ایتام و خانواده‌های بد سرپرست نیازمند هستند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: