نیسان پاترول ۲۰۲۵ به بازار آمد | معرفی خودرو نیسان پاترول ۲۰۲۵ با مشخصات فنی
خودروی نیسان پاترول ۲۰۲۵ دارای هشت صندلی، نمایشگر لمسی 10.1 اینچی، رادیو دیجیتال، ناوبری ماهوارهای، یک پورت USB-A، یک پورت USB-C و شارژر بیسیم ۱۵ واتی است.
خودرو نیسان پاترول ۲۰۲۵ دارای یک موتور ۵.۶ لیتری V8 بنزینی است که با یک گیربکس هفتسرعته اتوماتیک همراه است و ۲۹۸ کیلووات قدرت و ۵۶۰ نیوتن متر گشتاور ارائه میکند، سوخت مورد نیاز این خودرو 95 RON است و ظرفیت مخزن سوخت نیز ۱۴۰ لیتر است، شرکت تولیدکننده اعلام کرده است که این خودرو از ۱۴.۴ لیتر سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت استفاده میکند.
طول و عرض خودرو نیسان پاترول ۲۰۲۵ بهترتیب ۵۲۶۹ و ۲۰۷۹ میلیمتر است، در حالی که ارتفاع آن ۱۹۹۰ میلیمتر و فاصله بین دو محور ۳۰۷۵ میلیمتر است، ظرفیت صندوق عقب این خودرو ۴۶۷ لیتر است، زمانی که صندلیهای ردیف سوم تا میشود ظرفیت آن به ۱۴۱۳ لیتر میرسد، همچنین زمانی که صندلیهای ردیف دوم و سوم تا میشود ظرفیت آن به ۲۶۲۳ لیتر افزایش پیدا میکند.
خودرو نیسان پاترول ۲۰۲۵ دارای هشت صندلی، نمایشگر لمسی ۱۰.۱ اینچی، رادیو دیجیتال، ناوبری ماهوارهای، یک پورت USB-A، یک پورت USB-C، شارژر بیسیم ۱۵ واتی، سیستم صوتی مجهز به شش بلندگو، صندلی راننده برقی با قابلیت تنظیم در ۱۰ جهت، صندلی سرنشین برقی با قابلیت تنظیم در هشت جهت، چراغهای جلوی اتوماتیک LED، چراغهای مهشکن LED، آینههای برقی تاشو، چرخهای ۱۸ اینچی و دوربین دنده عقب است، از دیگر مشخصات این خودرو میتوان به کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج از خط، سنسور پارک جلو و عقب، هشدار ترافیک مقابل و نظارت بر فشار باد لاستیک اشاره کرد.
پاترول نهتنها از نظر ابعاد، بلکه از نظر پیشرانهای هم خودرویی بزرگ به شمار میرود. این ژاپنی ۵.۲ متری، نیروی حرکتی خود را از یک پیشرانه ۵.۶ لیتری ۶ سیلندر V شکل تویین توربو دریافت میکند که با تکیهبر ۴۲۴ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور، بدنه ۲,۷۰۰ کیلوگرمی پاترول جدید را در عرض ۶.۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرساند. قدرت از طریق یک جعبهدنده ۹ سرعتی به هر چهارچرخ منتقل میشود.
البته مشتریانی که از خرید پاترول، تنها ظاهر نهچندان همهپسند آن را میخواهند میتوانند از یک پیشرانه ۳.۸ لیتری تنفسطبیعی هم استفاده کنند که تنها ۳۲۲ اسب بخار قدرت و ۳۵۸ نیوتن متر گشتاور تولید میکند؛ رقمی که برای بدنه پیلپیکر و وزن بالای آن، واقعا کافی نیست.
خبری هم از پیشرانههای برقی و هیبریدی نیست. بازار هدف نیسان پاترول (کشورهای خاورمیانهای) اهمیتی به قیمت بنزین و پیشرانههای هیبریدی نمیدهند. برای همین هم پاترول در بازار اروپا و ژاپن عرضه نمیشود. فروش این شاسیبلند توانمند در بازار کشورهای همجوار ما آنقدر بالا است که نیسان تصمیمات تولیدی خود را بر پایه نظر خریداران این منطقه انجام میدهد. این برند ژاپنی در سال گذشته، تنها در خاورمیانه بیش از ۲۰ هزار دستگاه پاترول را به فروش رسانده است.
دیگر کشورهای علاقهمند به شاسیبلند پاترول هم شامل استرالیا، کانادا، آفریقای جنوبی و فیلیپین میشود؛ عملا تمام کشورهایی که قیمت سوخت ارزانتر از کشورهای دیگر است. پس دلیلی هم ندارد که مردم بهدنبال ویژگیهای جدید و حفظ هزینه باشند و یا به پیشرانه هیبریدی اهمیت بدهند. در مقام مقایسه میتوان به لندکروزر اشاره کرد که در نسخههای هیبریدی و دیزلی هم عرضه میشود تا دسترسی تویوتا به بازارهای بیشتری را ممکن سازد.
نسل تازه پاترول ۲۰۲۵، پیشرفتهای چشمگیری را تجربه کرده است؛ هر چند که در زمینه ارائه یک تجربه سواری لوکس خیابانی، در مقایسه با رقبایی چون لندروور حرف چندانی برای گفتن ندارد اما دست از تلاش نکشیده است. پیشرانه شش سیلندر توربوی هیبریدی تقریبا به اندازه موتور قبلی ۵.۶ لیتری ۸ سیلندر قدرت دارد ولی حتی به فرامین پدال گاز پاسخ سریعتر و بهتری میدهد. توربوها به رسم همیشه، نیازمند مقداری زمان برای بیدارشدن هستند اما در ازای زمان از دست رفته، گشتاور خوبی را به چرخها منتقل میکنند.