فوری/فرصت نهایی دریافت مستمری دولتی برای این افراد | دریافت مستمری ماهانه دولت با شماره تلفن ۴- ۳۸۴۳۱۰۰۱-۰۸۳

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کرمانشاه با اشاره به شرایط سنی ۱۸ تا ۵۰ سال عضویت در این صندوق، گفت: افراد ۴۹ سال استان تا پایان سال فرصت دارند عضو صندوق بیمه تامین اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر شوند و از یارانه ۷۰ درصد دولتی این بیمه بهره‌مند گردند.

کدخبر : 26185
سایت سرگرمی روز :

سجاد پرسته  افزود: متولدین دی، بهمن و اسفند سال ۵۳ تا پایان سال فرصت دارند خود را بیمه و عضو صندوق تامین اجتماعی روستاییان و کشاورزان و عشایر شوند.

وی همچنین اظهار کرد: کشاورزان، روستاییان و عشایر، قالی بافان، فرش بافان، رانندگان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، زنبورداران، شاغلان فصلی، استادکاران، کارگران فصلی، فعالان حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی، مربیان قرآنی و دیگر اقشار ۱۸ تا ۵۰ سال سن می‌توانند عضو این بیمه شوند.

پرسته افزود: افراد واجد شرایط می‌توانند جهت عضویت در ساعات اداری به کارگزاری مستقر در بخش ها وشهرستان های استان مراجعه و یا با شماره تلفن ۴- ۳۸۴۳۱۰۰۱-۰۸۳ تماس بگیرند.

وی پرداخت مستمری سالمندی (پیری) - پرداخت مستمری ازکارافتادگی کلی -پرداخت مستمری بازماندگان متوفی از جمله مزایای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر اعلام کرد و از دیگر مزایای مهم این نوع بیمه را پرداخت یارانه ۷۰ درصدی دولت - حق بیمه مناسب و اقتصادی - قابلیت نقل و انتقال سوابق بیمه ای به سایر صندوق ها دانست.

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش گفت: در استان کرمانشاه ۱۲۵ هزار بیمه شده جذب صندوق بیمه روستاییان و عشایر شده که از این تعداد نزدیک به ۶ هزار بیمه شده ماهیانه مستمری دریافت می کنند.

پرسته با بیان اینکه استان کرمانشاه در شاخص های مهمی مانند نسبت پوشش اعضا به جامعه هدف رتبه نخست کشور را دارد، افزود: پرداخت حق بیمه به صورت سالیانه از حدقل ۹۶۰ هزار تا حداکثر سه میلیون و ۹۰۰ هزار تومان برای بیمه شدگان تعیین شده زیرا ۷۰ درصد حق بیمه آنها را دولت پرداخت می کند به همین دلیل این بیمه بسیار مناسب و اقتصادی است.

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در راستای اجرای اصل (۲۹) قانون اساسی از سال ۱۳۸۴ به منظور بهره مندی اقشار مولد و زحمتکش کشاورزان، روستاییان و عشایر تشکیل شده است.

 معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در زمینه کمک هزینه معیشت افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید فاقد شغل و درآمد براساس آیین ‌نامه اجرایی بند (ب) تبصره (۱۵) قانون بودجه۱۴۰۳ توضیحاتی ارائه کرد.

فاطمه عباسی  با اشاره به اینکه پرداخت به جامعه هدف براساس اعتبار مصوب قانون بودجه ۱۴۰۳ در سقف تعداد مشمولان اسفند ماه سال ۱۴۰۲ انجام می‌گیرد، گفت: هرگونه افزایش جامعه هدف منوط به صدور مجوز مکتوب از سوی سازمان برنامه و بودجه است.

وی افزود: براساس ماده ۸ آئین ‌نامه اجرایی کمک هزینه معیشت افراد دارای معلولیت خیلی شدید و شدید فاقد شغل و درآمد (موضوع بند ب تبصره ۱۵ قانون بودجه ۱۴۰۳)، میزان کمک هزینه معیشت افراد مشمول براساس گزینه (۲) ماده ۶ آئین ‌نامه اجرایی برای دهک‌های (۱) تا (۳) براساس بُعد خانوار از ۱۰تا ۳۰ میلیون ریال (یک نفره ۱ میلیون تومان، دو نفره ۱ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان،سه نفره ۲ میلیون تومان، چهار نفره ۲ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان، پنج نفره و بالاتر سه میلیون تومان) و همچنین دهک ‌های بالاتر از سه، مبلغ ۵۰۰ هزار تومان است.

معلولان شدید و خیلی شدید برای دریافت کمک هزینه معیشت در سامانه بهزیستی ثبت نام کنند

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید فاقد شغل و درآمد که در لیست مشمولین اسفندماه ۱۴۰۲ نیستند می توانند در سامانه به نشانی http://sam.behzisti.net ثبت درخواست کنند و به عنوان پشت نوبت، وضعیت احراز آنان پس از اتمام فرایند مشمولین اسفند ۱۴۰۲ توسط استان و شهرستان مورد بررسی و در صورت توسعه اعتبار فعالیت،در سال آینده تحت پوشش قرار گیرند.

عباسی خاطرنشان کرد: در تیر ماه سال جاری پس از ابلاغ تصویب‌نامه هیئت وزیران در خصوص بند (ب) تبصره (۱۵) قانون بودجه، بسترسازی برای ثبت درخواست گروه هدف در پیشخوان مجازی سازمان بهزیستی به نشانی http://sam.behzisti.net با همکاری معاونت توسعه فناوری اطلاعات ، امنیت فضای مجازی و هوشمندسازی صورت گرفت و راهنمای موضوع تدوین و طی بخشنامه به ادارات کل بهزیستی استان‌ها ابلاغ شد و متعاقب آن نشست توجیهی تخصصی با کارشناسان مرتبط استان در قالب ویدئو کنفرانس انجام شد.

وی افزود :استعلام گروهی وضعیت شغل و درآمد و بررسی احراز شرایط برخورداری از کمک هزینه معیشت گروه هدف مشمول از دستگاه ‌های مرتبط در دستور کار بهزیستی استان و شهرستان قرار گرفت و جهت تسهیل فرآیند، تعاملات لازم با استانداری، دادستانی و نمایندگان دستگاه‌ها توسط ادارات بهزیستی شکل گرفت و براساس نظام مسائل اعلامی از سوی بهزیستی استان‌ها و موانع پیش‌روی آنان، تسهیل فرآیند استعلام توسط سازمان بهزیستی کشور با مکاتبه با کارگروه تعامل‌ پذیری دولت الکترونیک مبنی بر ارائه سرویس‌های مرتبط با شغل و درآمد،نشست تخصصی با مرکز فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص استعلام بیمه و اطلاعات شغلی گروه هدف و ارائه وب سرویس بیمه تجمیعی از وزارت به سازمان جهت استعلام پوشش بیمه‌ای مددجویان از صندوق‌های مختلف انجام شد.

براساس این گزارش، همچنین موضوع در دستور کار پیاده‌ سازی توسط معاونت توسعه فناوری اطلاعات، امنیت مجازی و هوشمندسازی است و بررسی وضعیت شغلی گروه هدف مشمول توسط معاونت اشتغال وزارت و استعلام گروهی از برخی دستگاه ها انجام می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: