تویوتا پرادو 2025 راهی بازار شد + قیمت | معرفی خودرو تویوتا پرادو 2025 با مشخصات فنی

تویوتا پرادو یک شاسی بلند چهارچرخ محرک تمام‌عیار است که از سال ۱۹۹۰ میلادی در سبد محصولات تویوتا جای گرفت تا هم بتواند عطش طرفداران مدل گران‌قیمت‌ لندکروزر را تا حدودی فرونشاند و هم رقیب قدری برای انواع محصولات کمپانی بریتانیایی لندرور رنجروور باشد.

کدخبر : 26570
سایت سرگرمی روز :

تویوتا پرادو تاکنون در چهار نسل مختلف راهی بازارهای بین‌المللی شده و علاوه بر جلب توجه مشتریان عادی، موفق شده توجه غالب آفرودسواران را نیز به سوی خود بکشاند. نسل اول این خودرو با کد J70 در سال‌های ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۶ روی خط تولید تویوتا حضور داشت. حدود ۱۹ سال پس از آغاز تولید نسل اولین شاسی بلند فول سایز، نسل چهارم نسل تویوتا پرادو لندکروزر وارد میدان شد و از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۲۳ روی خط تولید حضور داشته و طی این مدت دست‌خوش تغییرات بنیادین ظاهری نشد. از سال ۲۰۲۴ نیز نسل جدید این خودرو با کد J250 به بازارهای بین‌المللی راه پیدا کرد.

تویوتا پرادو J150 با مدل ۲۰۱۰ و بعد از سری تویوتا پرادو J120 وارد بازار کشورمان شد و همچون گذشته در دو نمونه سه و پنج در در جاده‌های ایران حضور یافت. نمونه‎های فول آپشن مدل سه درب این خودرو با کد VX و نمونه پنج درب آن با نام VXL شناخته می‌شوند. همچنین همچنین تویوتا پرادو VXL خود به دو مدل آفرود و آنرود دسته‌بندی می‌شود که نمونه آفرود مجهز به برخی تجهیزات ویژه عبور از مسیرهای صعب‌العبور بوده و یکی از بهترین ماشین های آفرود در بازار فعلی محسوب می‌شود.

با وجود آنکه تویوتا پرادو J150 در اواخر دهه ۲۰۰۰ میلادی طراحی شده است، اما این خودرو همچنان زیبا و باوقار به نظر رسیده و گذر زمان نتوانسته اصالت و اعتبار پرادو را در مقایسه با شاسی بلندهای جدید کره‌ای و چینی با انواع و اقسام طراحی‌های ظاهری مدرن‌تر، دستخوش بحران کند.

با این حال پس از اولین مواجهه با تویوتا پرادو J150 متوجه خواهید شد که نه‌تنها طراحی بدنه این خودرو در قیاس با نسل گذشته دست‌خوش تحولات گسترده و بنیادین قرار نگرفته، بلکه شرکت تویوتا و تیم طراحان متبوعش صرفا به ایجاد برخی تغییرات ظاهری و انجام یک نوع فیس لیفت کلی روی بدنه نسل قبلی این خودرو یعنی مدل J120 بسنده کرده‌اند که البته نتیجه کار همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، زیبا و با اصالت از آب در آمده است. شاید به همین دلیل باشد که شرکت تویوتا بعد از یک دهه نسل جدید را با نام تویوتا پرادو J250 به بازار فرستاد.

در نمای روبرو شاهد چراغ‌هایی با حالتی تندوتیز هستیم که دو طرف جلو پنجره مزین به نوارهای کرومی را به خود اختصاص داده و حالتی قاطع و البته نه‌چندان خشن را برای این شاسی بلند همه‌کاره ژاپنی رقم زده است. استفاده از برخی حجم‌پردازی‌ها در نمای جانبی و همچنین حالت برجسته نواحی اطراف گلگیرها سبب شده تا ظاهری نسبتا خوش‌تراش و تا حدودی عضلانی برای این شاسی بلند سخت‌کوش ژاپنی فراهم آورده شود.

نمای پشت خودرو نیز نسبت به گذشته تحولات اندکی را تجربه کرده که می‌توان به طرح زاویه‌دار چراغ‌ها و اعمال تغییرات جزئی در سپرها اشاره کرد. به طور کل طراحی نمای بیرونی تویوتا پرادو ۲۰۱۰-۲۰۱۳ از جلوه‌ای با اصالت، پخته و چشم‌نواز سود می‌برد که توانسته پس از یک دهه همچنان به عنوان یکی از محبوب‌ترین شاسی بلندهای بازار ایران و حتی جهان عرض‌اندام کند.

تویوتا لندکروزر پرادو که در بازار خاورمیانه با نام تویوتا پرادو شناخته می‌شود، امتیاز کلی 5 از 5 ستاره را از ANCAP دریافت کرد.

تویوتا لندکروزر و نسخه کوچک‌شده آن، تویوتا پرادو، در ایران و سایر نقاط جهان یکی از خودروهای محبوب است. این خودرو به‌دلیل قابلیت‌هایش در آفرود، شهرت زیادی دارد اما ایمنی تویوتا پرادو 2025 در تست‌های تصادف چگونه است؟ 

استفاده از پلتفرم جدید برای توسعه نسل جدید لندکروزر و پرادو این خودرو را زیباتر، مدرن‌تر و البته ایمن‌تر کرده است؛ به‌بیان‌دیگر، این پلتفرم به شاسی‌بلند محبوب ژاپنی جان تازه‌ای بخشیده. تویوتا لندکروزر 2025 همچنان شاسی‌بلندی هفت‌نفره است و ابعاد آن شامل 4.92 متر طول، 1.92 متر عرض، 1.86 متر ارتفاع و 2.85 متر فاصله محوری می‌شوند.

اکثر نسخه‌های تویوتا پرادو 2025 به موتور 2.8 لیتری دیزلی با 204 اسب‌بخار قدرت و 500 نیوتن‌متر گشتاور مجهز هستند. گیربکس هشت‌سرعته اتوماتیک و سیستم چهارچرخ متحرک نیز وظیفه انتقال قدرت را در این خودرو برعهده دارند. البته می‌توان این خودرو را با پیشرانه‌های بنزینی و هیبریدی نیز خرید.

انکپ استرالیا (ANCAP) که آن را همتای یورو انکپ می‌دانند، اکنون از این خودرو آزمون ایمنی گرفته است. در برخورد نامتقارن از جلو، کابین ثابت می‌ماند و از بدن و پاهای راننده به‌خوبی محافظت می‌کند. در برخورد جانبی، محافظت از قفسه سینه قابل‌قبول و محافظت از گردن خوب ارزیابی شده است. اتاق این خودرو از سایر نقاط حیاتی بدن سرنشینان نیز به بهترین شکل محافظت می‌کند. وجود کیسه هوای مرکزی نیز مانع برخورد سرنشینان با هم می‌شود.

تویوتا لندکروزر پرادو 2025 در تست تصادف ANCAP این امتیازات را کسب کرد: محافظت از بزرگسالان 85 درصد، برای کودکان 89 درصد، برای عابران پیاده 84 درصد و برای دستیاران رانندگی 82 درصد. این خودرو که در بازار خاورمیانه با نام تویوتا پرادو شناخته می‌شود، امتیاز کلی 5 از 5 ستاره را دریافت کرد. قیمت تویوتا پرادو 2025 در تیپ پایه VX از 85.450 یورو (7 میلیارد تومان) آغاز می‌شود و تا 95 هزار یورو (7 میلیارد و 800 میلیون تومان) برای تریم پرچم‌دار VX-L افزایش می‌یابد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: