دستور کار جدید سازمان دل بازنشستگان تامین اجتماعی را شاد کرد | خبر خوش مدیرعامل تامین اجتماعی برای بیمه شدگان و بازنشستگان
آخرین اخبار مربوط به بازنشستگان تامین اجتماعی را در ادامه بخوانید.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با تأکید بر لزوم اجرای نظام ارجاع در سازمان تأمین اجتماعی گفت: تجربه کشورهای دیگر نشان میدهد که باید نگاه اقتصادیتری به حوزه عمرانی درمان داشته باشیم و از این جهت حتی اگر نتوانیم پزشک خانواده را اجرا کنیم، باید به یک نظام ارجاع برسیم.
مصطفی سالاری در نشست کمیته درمان این سازمان که با حضور دکتر شهرام غفاری معاون درمان، ابراهیم جواهری معاون حقوقی و پارلمانی، عمران نعیمی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی، علیرضا وثوقیفر معاون برنامهریزی و پشتیبانی و جمعی از مدیران درمانی و عمرانی این سازمان برگزار شد، با تأکید بر لزوم اجرای نظام ارجاع در سازمان تأمین اجتماعی گفت: تجربه کشورهای دیگر نشان میدهد که باید نگاه اقتصادیتری به حوزه عمرانی درمان داشته باشیم و از این جهت حتی اگر نتوانیم پزشک خانواده را اجرا کنیم، باید به یک نظام ارجاع برسیم.
به گزارش روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، سالاری در این نشست اظهارکرد: این نظام با ساماندهی مراجعات و جلوگیری از خدمات تکراری و غیرضروری، میتواند به بهینهسازی منابع کمک کند. باید به سمت تدوین گایدلاینها حرکت کنیم تا هزینههای درمان کنترل شود. ۱۰ درصد هزینههای ما به پزشک پرداخت میشود، اما ۹۰ درصد هزینهها وابسته به تجویز و نسخهنویسی او است. از این جهت، باید با طراحی و اجرای برخی قواعد و همچنین پرداخت مطلوب به پزشکان هزینهها را در مرحله ثانویه کنترل کنیم.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به تأثیر نظام ارجاع بر سطحبندی مراکز درمانی، گفت: به تبع این موضوع و با حرکت به سمت نظام ارجاع، سطحبندی مراکز درمانی ما نیز تغییر میکند و لازم است که با رویکرد جدید، حوزه عمرانی درمان سازمان نیز تغییراتی داشته باشد. در این خصوص، معاونت درمان باید یک ساختار سازمانی جدید به حوزه عمرانی ارائه کند تا ساختوسازهای در دست اجرا و همچنین پروژههای عمرانی آینده بر این اساس تنظیم شود.
وی همچنین بر لزوم هماهنگی بین بخشهای مختلف سازمان برای اجرای موفق این طرح تأکید کرد و افزود: اجرای نظام ارجاع نیازمند همکاری همهجانبه و برنامهریزی دقیق است. باید زیرساختهای لازم در حوزههای درمانی و عمرانی تقویت شود تا بتوانیم خدمات درمانی را بهصورت بهینه و عادلانه در اختیار بیمهشدگان قرار دهیم.
بر اساس این گزارش، در این نشست معاونت درمان گزارشی از وضعیت عمرانی این حوزه ارائه کرد. در این گزارش بر لزوم تقویت زیرساختها برای اجرای موفق نظام ارجاع تأکید شد و پیشنهاداتی برای بهبود ساختار سازمانی و برنامهریزی پروژههای عمرانی آینده مطرح شد.
همچنین در این جلسه، راهکارهایی برای کاهش هزینههای درمانی از طریق کنترل نسخهنویسی و تجویز منطقی دارو بررسی شد. معاونت درمان اعلام کرد که با اجرای نظام ارجاع و تدوین گایدلاینهای استاندارد، میتوان از هدررفت منابع جلوگیری و خدمات درمانی را بهصورت هدفمند ارائه کرد.
رئیس اداره بازرسی کارگاهها تامین اجتماعی قم گفت: از ابتدای امسال بیش از ۲۹ هزار بازرسی از کارگاههای مشمول قانون تامین اجتماعی در سطح استان انجام شده که از این تعداد بازرسی، ۱۵۷۸ مورد آن بازرسی کشفی بوده است.
محمد نوروزی، رئیس اداره بازرسی کارگاهها تامین اجتماعی قم در گفتوگو با ایسنا با تاکید بر لزوم دقت در بازرسیها، بیان کرد: بازرسی از کارگاهها و صنوف باید با استناد به مدارک و به گونهای باشد که حقوحقوق هیچ کارگر و یا کارفرمایی پایمال نشود.
وی با بیان اینکه مشاوره صحیح به کارفرمایان در حین بازرسی بخشی از وظایف بازرسان تامین اجتماعی است، ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی با حفظ حقوق قانونی کارگران و کارفرمایان در راستای توسعه اشتغال پایدار در جامعه حرکت میکند.
نوروزی با بیان اینکه بازرسی از کارگاههای مشمول قانون تامین اجتماعی در راستای صیانت از حقوحقوق بیمهشدهها صورت میگیرد، اظهار کرد: با بازرسی صحیح و همراه با دقت میتوان از تحمیل هزینههای اضافی جلوگیری کرد و اصول فعالیت واحدهای بازرسی در سازمان باید حرکت در این مسیر باشد.
رئیس اداره بازرسی کارگاهها تامین اجتماعی قم در خصوص کارگاههایی که لیست حق بیمه اشتباه ارسال میکنند، تاکید کرد: ارسال لیست اشتباه و یا بیمه گریزی از جمله رفتارهای خلاف قانون بوده که در صورت مشاهده و اثبات برابر ماده ۹۷ قانون تامین اجتماعی با کارگاه متخلف برخورد خواهد شد.
؛تامین اجتماعی قم ۸۶۶ هزار و ۳۹۶ نفر را تحت پوشش دارد؛ خدماترسانی به جامعه هدف تامین اجتماعی در قم از طریق چهار شعبه اصلی، ۲ شعبه اقماری و پنج واحد کارگزاری انجام میشود.