روش جدید دریافت کمک هزینه های خدمات تامین اجتماعی | اطلاعیه مهم برای بیمه شدگان تامین اجتماعی

در زیر نحوه دریافت انواع کمک هزینه های بیمه تامین اجتماعی را می خوانید.

کدخبر : 27367
سایت سرگرمی روز :

کمک هزینه ازدواج

سازمان تامین اجتماعی به بیمه‌شدگان زن یا مرد که برای اولین بار ازدواج می‌کنند و دارای شرایط قانونی لازم می‌باشند، مبلغی به عنوان کمک هزینه ازدواج پرداخت می‌کند. در صورتیکه طرفین عقد ازدواج ( زن و مرد ) واجد شرایط باشند کمک هزینه ازدواج به هر دو نفر داده خواهد شد.

  شرایط لازم برای دریافت کمک هزینه ازدواج :

 بیمه‌شده بایدظرف 5 سال قبل از تاریخ ازدواج حداقل 720 روز سابقه کار و پرداخت حق‌بیمه داشته باشد.

 در تاریخ ازدواج رابطه استخدامی بیمه‌شده با کارفرما قطع نشده باشد.

 ازدواج اول باشد.

 عقد ازدواج دائم بوده و در دفتر اسناد رسمی ازدواج ثبت شده باشد.

  مدارک لازم برای دریافت کمک هزینه ازدواج:

  - اصل و تصویر صفحات مورد نیاز عقد نامه.

  - اصل و تصویر صفحات اول و دوم شناسنامه بیمه‌شده و همسروی.

  - تعهد کتبی بیمه شده مبنی بر اینکه برای اولین بار ازدواج کرده است.

  - دفترچه درمانی بیمه‌شده.

میزان کمک هزینه ازدواج، برابر با یکماه متوسط حقوق یا مزد بیمه‌شده است . یعنی جمع دریافتی مشمول کسر حق‌بیمه در آخرین دوسال قبل از ازدواج تقسیم بر 24 . درصورتیکه عدد حاصل کمتر از حداقل دستمزد کارگر عادی در تاریخ عقد باشد مبلغ مذکور تا حداقل دستمزد زمان عقد تعدیل می‌گردد.

نکته : اگر زن و شوهر هر دو دارای شرایط فوق باشند کمک هزینه یاد شده به هر دو نفر پرداخت میشود.

مبلغ پرداخت تامین اجتماعی بابت دندان مصنوعی چه میزان است؟

پرسش‌و‌پاسخ سوال: مبلغ پرداخت تامین اجتماعی بابت دندان مصنوعی چه میزان است؟

پاسخ: تامین اجتماعی بابت دندان های مصنوعی مبالغ زیر را به مشمولین که قبلا به آن اشاره شد پرداخت می کند: بابت یک دست دندان کامل: ۳ میلیون تومان بابت نیم دست دندان: ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان .

بابت هر دندان مصنوعی: ۱۲۰ هزار تومان

مدارک لازم جهت دریافت:

۱.دستور پزشک

۲.فاکتور هزینه

پرداخت شده نحوه دریافت :

۱.ورود به سامانه غیرحضوری سازمان بنشانی es.tamin.ir

2.ورود به منو اصلی بیمه شدگان

۳.ورود به منوی بیمه شدگان و دریافت کمک های کوتاه مدت

۴. ورود به منوی کمک هزینه پروتز و اروتز و بارگزاری مدارک.

کمک هزینه ترحیم

 سازمان بیمه تامین اجتماعی کشور، به منظور کاهش فشار های مالی وارد شده به بیمه شدگان تامین اجتماعی، دارای حمایت های کوتاه مدتی می باشد که یکی از این حمایت ها، کمک هزینه کفن و دفن سازمان تامین اجتماعی است. این کمک هزینه، به افرادی که دارای شرایط لازم برای دریافت این مبلغ هستند، اعطا می شود و لازم است که افراد متقاضی دریافت این کمک هزینه، حتما تحت پوشش بیمه سازمان تامین اجتماعی باشند. این کمک هزینه، برای جبران بخشی از هزینه های انجام شده در طی مراسم های ترحیم پرداخت می شود، ولذا سازمان تامین اجتماعی، کل هزینه های ایجاد شده را پرداخت نمی کند.

در واقع، کمک هزینه کفن و دفن سازمان تامین اجتماعی ۱۴۰۳ توسط سازمان تامین اجتماعی پرداخت شده وچیزی تحت عنوان کمک هزینه کفن و دفن کانون بازنشستگان قابل مطالبه نیست. این مبلغ فقط برای متوفی پرداخت می شود که تحت پوشش این بیمه بوده باشد. حال، فرقی نمی کند که فرد متوفی مستمری بگیر تامین اجتماعی بوده است و یا جزو بازنشستگان و پرداخت کنندگان حق بیمه تامین اجتماعی بوده باشد.

این کمک هزینه، از سوی سازمان تامین اجتماعی کشور، به همسر، فرزند و یا پدر و مادر فرد متوفی بیمه شده و یا مستمری بگیر فوت شده، پرداخت خواهد شد. لازم به ذکر است، افرادی که همسر خود را از سال 1386 به بعد از دست داده اند و در آن سال، فرد متوفی، جزو بیمه شدگان تامین اجتماعی بوده است، می توانند کمک هزینه کفن و دفن سازمان تامین اجتماعی را دریافت کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: