خبر خوش برای حقوق بگیران و مستمری بگیران تامین اجتماعی | خدمات جدید سازمان برای بیمه شدگان تامین اجتماعی

پروژه تشکیل «پرونده الکترونیکی بیماران» بیمه شده تامین‌اجتماعی بدون مراجعه آنها و به صورت «غیر حضوری» ، توسط شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین اجتماعی اجرا شد که گام مهمی در جهت توسعه سامانه‌های مکانیزه بهداشتی و درمانی محسوب می‌شود.

کدخبر : 28419
سایت سرگرمی روز :

مهندس رامین معتمد مدیر خدمات نرم افزارهای درمانی این شرکت با تاکید بر پیشرفت روز افزون استفاده از فناوری‌های نوین برای بهبود ارائه خدمات پزشکی در سیستم‌های درمانی اظهارکرد: یکی از این تغییرات مهم (استفاده از فناوری‌های نوین)، پیاده سازی گایدلاین‌های مربوطه، جهت تشکیل پرونده بیماران به صورت الکترونیکی و بدون مراجعه است. پروژه تشکیل پرونده الکترونیکی بیماران بدون مراجعه توسط کارشناسان نرم افزارهای درمانی شرکت اجرا شده است که گام مهمی در جهت توسعه سامانه‌های مکانیزه بهداشتی و درمانی محسوب می‌شود.

وی  افزود: این اقدام نه تنها صرفه‌جویی در زمان و افزایش دقت و کارایی را در پی دارد که می‌تواند تأثیر مثبتی بر کیفیت خدمات پزشکی داشته باشد.

معتمد در ادامه تصریح کرد: با اجرای پروژه تشکیل پرونده غیرحضوری بیماران، مراحل تشکیل پرونده آنها به سه مرحله پرسشنامه درمانگری، بررسی سابقه، ایجاد پرونده جدید تقسیم می‌شود.

به گفته مدیر خدمات نرم افزارهای درمانی شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین، در مرحله پرسش و پاسخ، پزشک سوالات مرتبط با هر دارو را پاسخ داده و تاریخ پایان پرونده را مشخص می‌کند، سپس این اطلاعات توسط سامانه نسخه الکترونیک تحلیل می‌شود. در مرحله بررسی سابقه، پس از جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات در سامانه نسخه الکترونیک، سامانه تایید نسخه معاونت درمان به‌طور خودکار و با بررسی پرونده بیمار، در صورت نیاز اقدام به تشکیل و یا ویرایش پرونده می‌کند. نهایتا در صورتی که بیمار پیشتر پرونده‌ای نداشته باشد، سامانه به‌ صورت خودکار پرونده جدید برای بیمار ایجاد می‌کند. در صورت وجود پرونده قبلی با ثبت مراجعه جدید، دریافت خدمات را تسریع می‌کند.

معتمد در ادامه به بررسی و توضیح در خصوص مزایای تشکیل پرونده الکترونیکی پرداخت و گفت: یکی از دستاوردهای اجرای این پروژه، ایجاد سریع و آسان پرونده پزشکی بیماران مزمن توسط پزشک معالج بیمار بوده که نهایتا اخذ تصمیمات درمانی آگاهانه‌تری را برای بیمار به همراه دارد. از سوی دیگر غیرحضوری شدن فرآیند تشکیل پرونده، بیماران را از مراجعه فیزیکی به دفاتر اسناد پزشکی معاونت درمان استانی بی‌نیاز می‌کند، که می‌تواند منجر به افزایش رضایت مندی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی شود.

سرپرست اداره تامین اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه ۱۸ هزار مستمری بگیر این سازمان در استان بالای ۶۰ سال هستند، گفت: رشد سالانه مستمری بگیران استان هشت درصد است و روند افزایشی دارد.

محمدرضا اسکندری روز دوشنبه در جلسه شورای سالمندی استان با بیان اینکه ۶۴۴ هزار و ۷۳ نفر از جمعیت استان معادل ۵۸ درصد تحت پوشش تامین اجتماعی استان هستند، افزود: ۵۲۵ هزار و ۶۷۱ نفر بیمه شده فعال این اداره هستند.

وی با بیان اینکه ۱۱۸ هزار و ۴۰۲ نفر مستمری بگیر تامین اجتماعی استان را تشکیل می‌دهند، اظهار داشت: از این تعداد ۶۹ درصد بازنشسته، ۶ درصد از کار افتاده، ۲۵ درصد فوت شده و ۲۰ هزار و ۷۱ نفر بازمانده هستند.

این مسوول، رشد سالانه تعداد بازنشستگان را از چالش‌های اصلی سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد و گفت: متاسفانه قوانین مربوط به مشاغل سخت و زیان آور به روز رسانی نشده که مسائل و مشکلات زیادی را ایجاد کرده است.

اسکندری افزود: علاوه بر آن سن امید به زندگی نیز در حال افزایش بوده و به دنبال آن سن بازنشستگی نیز با همان شرایط و ضوابط مشاغل سخت و زیان آور سال ۸۰ در حال اجراست.

وی با بیان اینکه به طور میانگین ماهانه بالغ بر ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال حقوق به بازنشستگان و مستمری بگیران پرداخت می‌شود، اظهار داشت: طی ۹ ماهه امسال بالغ بر ۶ همت (هزار میلیارد تومان) به گروه‌های هدف شامل بازنشستگان و مستمری بگیران پرداخت شده است.

این مسوول با بیان اینکه طی ۹ ماهه اول امسال ۲ هزار و ۷۴۶ مورد بازنشستگی برقرار شده است، گفت: از این تعداد ۶۸۶ مورد مربوط به مشاغل سخت و زیان آور است که از این تعداد نیز ۲۳۶ مورد مربوط به مشاغل سخت و زیان آور با ۲۰ سال متوالی و ۴۵۰ مورد با استفساریه بوده که هر سال یک و نیم سال آن محاسبه می‌شود و تقریبا ۲۵ درصد بازنشستگان استان را شامل می‌شود.

سرپرست صندوق بازنشستگی استان زنجان نیز در این جلسه، گفت:صندوق بازنشستگی کشوری پس از سازمان تأمین اجتماعی دیگر صندوق بازنشستگی و بیمه ای ایران است که از یک میلیون و ۷۵۵ هزار بازنشسته حقوق بگیر و وظیفه بگیر این صندوق در کشور ۲۳ هزار و ۱۳۰ نفر از استان زنجان هستند.

سالار محمدی با بیان اینکه حقوق بگیران این صندوق در استان ۶۷ درصد مردان و ۳۳ درصد زنان هستند، ادامه داد: شروع سن سالمندی در ایران از ۶۰ سالگی است و حدود ۱۰ هزار و ۸۲۰ نفر تحت پوشش این صندوق در سن سالمندی هستند.

وی با بیان اینکه این صندوق تقریبا در مقایسه با تامین اجتماعی به میزان معینی حقوق بگیر بازنشسته دارد اما فاصله آن با این سازمان از نظر نیروی انسانی و سخت افزاری زیاد است، گفت:به رغم مشکلات متعدد خدمات زیادی را به بازنشستگان و حقوق بگیران ارائه می دهیم.

محمدی با بیان اینکه بعد از پرداخت حقوق مهمترین مساله بیمه تکمیلی درمانی بازنشستگان تامین اجتماعی است، ادامه داد: تا کنون ۱۹ هزار و ۹۱۵ نفر از افراد تحت تکفل از خدمات جبران هزینه های خسارت درمان استفاده کردند که به تفکیک شهرستانی ۱۰ هزار و ۸۰۳ نفر در شهر زنجان از این خدمت بهره مند شدند.

این مسوول با بیان اینکه تعداد مراجعان این بیمه به مراکز درمانی بیش از ۱۰۰ هزار بار بوده است، ادامه داد: در رابطه با خدمات رفاهی و حمایتی در ۹ ماهه سال جاری ۲ هزار و ۶۴۰ فقره وام ضروری ۳۰۰ میلیون ریالی در شرایط قرض الحسنه با بازپرداخت پنج ساله، ۸۹۴ فقره وام ازدواج و ۵۰ فقره وام حمایتی از پایان نامه بازنشستگان یا فرزندان آنان پرداخت شده است.

وی با اشاره به خدمات تخفیفی و رفاهی و تمرکز صندوق بر بهبود خدمات رفاهی و بیمه تکمیلی مشمولان، خاطرنشان کرد: انتظار بازنشستگان برای دریافت خدمات بیمه‌ای مناسب در قبال پرداخت حق بیمه، کاملا به‌حق است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: