غذای قدیم ایرانیان در ناشتا برای لاغری و کاهش وزن و احساس سیری تا عصر این سومالک بوده است | لاغری بدون دردسر

فیبر بالای سمنو سبب می شود که این غذای مقوی برای لاغری مفید باشد، زیرا به دلیل ایجاد سیری طولانی مدت از ریزه خواری جلوگیری کرده واز پرخوری دست برداریم. اما نباید افراد چاق در مصرف سمنو افراط نمایند، زیرا تعادل در مصرف هر غذایی باعث سلامت جسم می شود.

کدخبر : 4754
سایت سرگرمی روز :

فیبر بالای سمنو سبب می شود که این غذای مقوی برای لاغری مفید باشد، زیرا به دلیل ایجاد سیری طولانی مدت از ریزه خواری جلوگیری کرده واز پرخوری دست برداریم. اما نباید افراد چاق در مصرف سمنو افراط نمایند، زیرا تعادل در مصرف هر غذایی باعث سلامت جسم می شود.

سمنو نوعی خوراکی است که با استفاده از جوانه گندم و بدون هیچ گونه شیرین کننده مصنوعی تهیه می شود. این خوراکی خوشمزه جزء سین های سفره هفت سین ایرانیان محسوب می شود و دارای طبعی گرم و معتدل است. سمنو دارای مواد مغذی مانند پتاسیم، کلسیم، آهن، پروتئین، کربوهیدرات، روی، مس، سلنیوم و همچنین ویتامین هایی مانند ویتامین E، ویتامین C، ویتامین  K، ویتامین B و ویتامین A است. بنابراین دارای فواید و خواصی برای بدن است که در این مطلب با چند مورد از خواص سمنو برای بدن آشنا می شویم.

خواص سمنو برای بدن:

تقویت استخوان ها:

سمنو با دارابودن مقادیر قابل توجه کلسیم و پتاسیم به تقویت عمومی بدن مخصوصا استخوان ها کمک می کند. همچنین این خوراکی برای جلوگیری از بروز پوکی استخوان مفید است.

مبارزه با سرطان:

از آنجایی که این خوراکی خوشمزه غنی  از آنتی اکسیدان است، به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک می کند.

کمک به درمان نازایی:

سمنو با دارابودن ویتامین های E  و B و سایر مواد مغذی به درمان نازایی کمک می کند.

مفید برای خانم های باردار:

مصرف سمنو  در دوران بارداری مخصوصا سه ماه اول این دوران برای تکامل سیستم عصبی جنین، رشد مناسب جنین، رشد و تقویت استخوان های جنین و پیشگیری از نقص سیستم عصبی جنین مفید است. علاوه بر این سمنو با دارابودن آهن برای درمان کم خونی در خانم های باردار مفید است و همچنین به درمان یبوست در زنان باردار کمک می کند.

فزایش شیر مادران شیرده :

سمنو علاوه بر اینکه به بهبود سختی زایمان و درمان نازایی کمک می کند، برای  شیردهی هم مفید است و سبب افزایش شیر در مادران شیرده و قوی شدن نوزادان می شود.

مفید برای کودکان:

همانطور که گفته شد سمنو با استفاده از جوانه گندم تهیه می شود و در مقایسه با برنج و سایر حبوبات ارزش غذایی بالاتری دارد. بنابراین سمنو با دارابودن مواد مغذی برای رشد جسمی و ذهنی کودکان و تقویت استخوان های آن ها مفید است.

بهبود هضم:

سمنو با دارابودن فیبر فراوان به بهبود سوءهاضمه و هضم بهتر غذا کمک می کند. همچنین برای سلامت دستگاه گوارش و درمان سرطان کولون مفید است.

کاهش وزن:

سمنو با دارابودن مقادیر فراوان فیبر گزینه مناسبی برای کاهش وزن محسوب می شود. فیبر موجود در سمنو سبب دلیل ایجاد سیری طولانی مدت در افراد شده و جلوی پرخوری را می گیرد و از این طریق به کاهش وزن کمک می کند. البته توجه داشته باشید که افراد چاق نباید در مصرف سمنو زیاده روی کنند.

تقویت سیستم ایمنی بدن:

سمنو با دارابودن مقادیر فراوان ویتامین C به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. همچنین برای بهبود سرماخوردگی مفید است.

رفع عوارض یائسگی:

مصرف سمنو در دوران یائسگی مفید است و به برطرف شدن عوارض یائسگی و حفظ سلامت استخوان های خانم ها کمک می کند

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • ناشناس
    0

    کاچی هم برای صبحانه خوبه

  • ناشناس
    0

    سمنو به شدت چاق کننده است....

  • ناشناس
    0

    دوستان به علاوه خواص گفته شده سمنو برای پسر دار شدن مفيد هست