این میوه پاییزی عجیب در کاهش فشار خون مفید است

انار یک منبع غنی از باز دارند های طبیعی هستند که از آسیب رساندن به سیستم گردش خون اجتناب می کنند

کدخبر : 6752
سایت سرگرمی روز :

عصاره انار در کاهش فشار خون بسیار مفید است

انار یک منبع غنی از باز دارند های طبیعی هستند که از آسیب رساندن به سیستم گردش خون اجتناب می کنند 

انار‌ها پر از مواد مغذی مورد نیاز برای سلامت بدن هستند. آنتی اکسیدان‌های مختلف در آن‌ها از قلب محافظت و از سرطان جلوگیری می‌کند. انار غنی از ویتامین C و آنتی اکسیدان‌ها هستند، می‌توانند علائم پیری را به تاخیر اندازد. این آنتی اکسیدان‌ها با التهاب پوست و بروز آکنه و خال‌های تیره مبارزه می‌کند.

همچنین آن‌ها به طور طبیعی پوست را روشن می‌کنند

آنتی اکسیدان های موجود در دانه و پودر انار، با آسیب های پوستی و آکنه مبارزه می کنند. 2 قاشق سوپ خوری دانه انار له شده و 1 قاشق سوپ خوری زردچوبه می تواند شگفتی ساز باشد. فقط باید آن را روی موضع آسیب دیده بزنید و بعد از 15 دقیقه با آب سرد بشویید.

استفاده از روغن دانه انار به درمان اگزما  مشهور است. مخلوط کردن برگ های له شده انار با آب و نوشیدن آن می تواند به تسکین این وضعیت کمک کند.

از دیگر خواص انار می توان به آنتی‌ اکسیدان بالای آن اشاره کرد:

همان‌طور که می‌دانید بدن ما روزانه در معرض آسیب‌ رادیکال‌های آزاد شده قرار دارد که با فواید انار می توان تا حد بسیار مناسبی آن را مدیریت نمود. این رادیکال‌ های آزاد ناشی از مصرف انرژی در بدن است و در صورت باقی ماندن آن‌ها در بدن به جداره سلول‌ها رسوخ می‌کند. نفوذ این رادیکال‌ها به سلول باعث مرگ سلول‌ها می‌شود. نجات سلول‌ها تنها به‌ واسطه مصرف موادی حاوی آنتی‌اکسیدان میسر است. آنتی‌اکسیدان‌ها سلول‌ها را از این مواد سمی پاک می‌کنند.

خواص انار؛ دارای مقادیر قابل توجه ای از آنتی اکسیدان و همچنین پونیکالاجین است.به صورتی که میزان آنتی‌ اکسیدان سنجیده شده در انار را بیشتر از چای سبز نیز تخمین زده‌اند. آنتی‌اکسیدان‌های انار در پوست و دانه‌های قرمزرنگ آن وجود دارد به همین دلیل پوست این میوه نیز خاصیت داروی دارد. پس با مصرف انار به‌راحتی می‌توانید از سلول‌های خود در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت کنید.

خاصیت ضدالتهابی دردانه‌های قرمزرنگ انار:

طبق گفته پزشکان التهاب مزمن می‌ تواند به‌ عنوان عامل محرک بسیاری از بیماری‌ها معرفی شود. بیماری‌هایی که در اثر التهاب مزمن ممکن است به وجود آید یا تشدید شود شامل بیماری‌های قلبی، دیابت، سرطان نوع 2، بیماری آلزایمر و چاقی است. ازآنجایی‌که انار حاوی مقادیر بالایی ماده مؤثر بر درمان التهاب است می‌تواند به‌صورت ماده ضدالتهابی مورداستفاده قرار گیرد.

طی تحقیقات انجام‌ شده محققان به این نتیجه رسیده‌ اند که بهره گیری خواص میوه انار به‌ دلیل خواص ضدالتهابی می‌تواند عوارض ناشی از التهاب در دستگاه گوارش، سرطان سینه و سرطان روده بزرگ را کاهش دهند.

anar

انار میوه‌ای خوشمزه با خواص دارویی:

در خواص انار؛ ماده بی‌ نظیر وجود دارد که نقش اصلی آن‌ها حفظ سلامت بدن است. این ماده اسید پونیکیک نام دارد. اسید پونیکیک در هسته انار موجود است و به‌عنوان اسیدهای چرب مناسب بدن انسان معرفی می‌شود. این اسید چرب در گروه خانواده اسیدهای چرب امگا 5 قرار دارد و خاصیت آن نقش آنتی‌اکسیدانی است که در بدن ایفا می‌کند. علاوه‌ برآن اسیدپونیکیک از پوست در برابر اشعه‌ی مضر آفتاب نیز محافظت می‌کند.

فواید انار، شوالیه قدرتمند در برابر سرطان پروستات:

طی تحقیقات انجام‌ شده محققان به این موضوع پی برده‌ اند که آب انار می‌تواند به‌عنوان ماده‌ای نجات‌بخش برای افرادی که به سرطان پروستات مبتلاء هستند معرفی شود. همان‌طور که می‌دانید سرطان پروستات سرطانی شایع در بین مردان در سنین میان‌سالی است.

تحقیقات نشان داده که مصرف انار می‌تواند رشد سلول‌های سرطانی را کند، کند و در برخی موارد به مرگ سلول‌های سرطانی نیز منجر شود. پس یکی از بی‌نظیرترین خواص انار تأثیر آن بر سلامت بدن و مقابله با موارد آسیب‌رسان در آن است.

فواید انار برای کنترل سرطان سینه:

یکی از متداول ترین سرطان‌ ها در بین بانوان عزیز، متاسفانه سرطان سینه می باشد. تحقیقات آزمایشگاهی گسترده‌ای در مورد خواص انار بر این سرطان انجام‌شده است. نتایج حاصله گویای تأثیر این میوه بهشتی بر کنترل و حتی کاهش حجم سلول‌های سرطانی است. این آزمایش‌ها تاکنون در سطح آزمایشگاهی باقی‌ مانده و هنوز وارد فاز انسانی نشده است، اما نتایج امیدوارکننده‌ای خاصیت انار بر این سرطان گزارش می‌شود.

انار مولتی‌ ویتامین طبیعی:

آب انار منبع غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی است. انار بمب آهن و پتاسیم به‌حساب می‌آید. علاوه‌برآن این ماده خوراکی حاوی ویتامین‌های K، E، B6، B12 و C است. جالب است بدانید آب یک انار متوسط می‌تواند بیش از 40 درصد نیاز روزانه شما را به ویتامین C در روز تأمین کند.

با انار فشارخون خود را نرمال نگه‌ دارید:

این روزها به‌ دلیل تغییر سبک زندگی و افزایش مصرف خوراکی‌ های مضر برای بدن افراد زیادی به فشارخون مبتلاء می‌شوند. متأسفانه فشارخون بالا افراد در معرض سکته قلبی و مغزی قرار می‌دهد. از دیگر خواص انار می‌توان به تأثیر آن بر کنترل فشارخون به دلیل وجود مقادیر بالای پتاسیم در آن اشاره کرد. علاوه‌ برآن این ماده مفید خوراکی جریان خود در قلب را بهبود می‌بخشد و مصرف آن سلامت عروق خونی را در پی خواهد داشت.

فواید انار در صدر جدول حافظان بدن:

ویتامین C و E این میوه خوشمزه به‌عنوان تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن شناخته می‌شوند. به همین علت انار را به‌ عنوان ماده‌ ای برای تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شناسند. طی تحقیقات انجام‌شده آب انار خاصیت ضد باکتریایی و ضدویروسی دارد، اما هنوز نقش و تأثیر آن بر انواع عوامل بیماری‌زای ویروسی مشخص نشده است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: