مددجویان بهزیستی | مددجویان کمیته امداد

فوری/خبر مهم از افزایش مستمری مددجویان در تیر ماه | مددجویان بهزیستی و کمیته امداد صاحب خانه شدند

مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در بیستم هر ماه وارز می شود.

کدخبر : 19169
سایت سرگرمی روز :

جزییات واریزی جدید مستمری بهزیستی و کمیته امداد را در ادامه می خوانید.

بهزیستی

مدیرکل بهزیستی استان گفت: در دولت سیزدهم چهار هزار و ۷۳۰ واحد مسکن به مددجویان و جامعه هدف بهزیستی استان واگذار شد.

مهشید سلیمانی افزود: برای ساخت این واحد‌های مسکونی بیش از ۶۲۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض از سوی سازمان بهزیستی پرداخت شده است.

به گفته وی، برای ساخت هر واحد مسکن معلولان و مددجویان بهزیستی یک میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت و یک میلیارد ریال کمک بلاعوض به هر مددجو پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه در استان هزار و ۹۹۱ معلول در سامانه طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند، گفت: مسکن و اشتغال مهمترین دغدغه و نیاز جامعه هدف است که برای توانمندسازی این قشر حمایت‌های خاصی ازسوی دولت انجام شده است.

سلیمانی افزود: برای توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی در دولت سیزدهم برای چهار هزار و ۶۶۱ نفر از مددجویان زیرپوشش این نهاد اشتغال با پرداخت چهارهزار و ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت خوداشتغالی و مشاغل خانگی و در قالب تسهیلات ارزان قیمت، تعهد سه درصدی دستگاه‌های اجرایی و به کارگیری در واحدها، کارگاه‌ها و همچنین پرداخت حق بیمه کارفرمایان ایجاد شده است.

وی گفت: برای ایجاد اشتغال پایدار برای جامعه هدف و همچنین حمایت از کارفرمان برای استفاده از ظرفیت جامعه هدف در واحد‌های تولیدی و کارگاهی مشوق‌های پیش‌بینی شده که پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت به کارفرمایانی که مددجویان زیرپوشش این نهاد را به کارگیری کنند و همچنین پرداخت حق بیمه مددجو تا چند سال، از مهمترین طرح‌های حمایتی از کارفرمایان برای ایجاد اشتغال جامعه هدف است.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: در دولت سیزدهم پشت نوبتی‌های دریافت مستمری در استان به صفر رسید و هم‌اکنون بیش از ۵۲ هزار خانواده با جمیعتی بیش از ۱۰۶ هزار نفر زیرپوشش خدمات بهزیستی استان قرار دارند.

وی افزود: در این مدت نزدیک به ۶ هزار و ۵۰۰ نفر پشت نوبتی دریافت مستمری به چرخه حمایتی وارد شدند و بیش از ۲۲ هزار و ۲۷ مورد وسایل توانبخشی به افراد دارای معلولیت اهدا شد.

سلیمانی با اشاره به افزایش مستمری و پرداخت کمک هزینه معیشت خانواده‌های زیرپوشش این نهاد، گفت: در این مدت دفترچه سلامت ۱۶ هزار نفر از معلولان استان و ۱۶۰ زن سرپرست خانوار دارای بیماری سخت نشان دار شد.

وی به افزایش حمایت از خانواده‌های دارای فرزند ۲ قلو بیشتر با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام خبر داد و گفت: در این مدت کمک هزینه‌ی معیشت به ۸۹۰ خانواده دارای فرزند ۲قلوی به بالای نیازمند استان پرداخت شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: