مددجویان بهزیستی | مددجویان کمیته امداد

فوری/واریزی جدید دولت برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد؛چهارشنبه | واریزی 3 میلیون تومانی دولت برای مددجویان

آخرین اخبار درباره مستمری مددجویان بهزیستی را در ادامه بخوانید.

کدخبر : 19269
سایت سرگرمی روز :

بنا بر هماهنگی صورت‌گرفته و در عمل به قانون بودجه سال ۱۴۰۳ مستمری تیر ماه سالجاری مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی، همچون ماه گذشته توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها به حساب آن‌ها واریز می شود.

این عدد برای خانوار یک نفره ۹۹۳۷۲۰، خانوار دو نفره ۱۴۱۹۶۰۰، خانوار سه نفره ۱۹۸۷۴۴۰، خانوار چهار نفره ۲۵۵۵۲۸۰و خانوار‌های ۵ نفر و بیشتر ۳۱۲۳۱۲۰ تومان است، لازم به ذکر است تا پیش از شروع سال جاری و در سنوات گذشته مستمری مددجویان از طریق سازمان بهزیستی واریز می‌شد، ولی بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۳ مبنی بر واریز به حساب ذینفع نهایی از فروردین ماه واریز مستمری به حساب مددجویان عزیز از طریق سازمان هدفمندی صورت می‌گیرد.

یارانه

مشاور امور بانوان کمیته امداد امام خمینی(ره) از افزایش سه برابری پرداخت مستمری به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در دولت سیزدهم خبر داد.

لاله افتخاری در آیین افتتاحیه برنامه های اوقات فراغت تابستان در استان خراسان شمالی اظهار کرد: دولت رئیسی توجه ویژه‌ای به محرومان، نیازمندان به ویژه مستمربگیران داشت.

وی افزود: ارائه آموزش های مهارتی از اهداف کمیته امداد در برنامه‌های اوقات فراغت است و خانواده‌ها نباید این فرصت طلایی را از دست بدهند.

افتخاری با بیان اینکه تعطیلات اوقات فراغت تابستان فرصتی طلایی برای دانش آموزان و خانواده‌های آنان است افزود: دانش آموزان و خانواده‌ها می‌توانند در این فرصت فارغ از چارچوب‌های مدارس و دانشگاه‌ها برای بازنگری در زندگی و آینده خود استفاده کنند.

وی همچنین با بیان اینکه اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان فرصت خوبی برای حرفه آموزی و تقویت استعدادها و مهارت‌ آنان است بیان کرد: کمیته امداد در راستای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان برنامه‌های مختلفی تدارک دیده است.

بهره‌مندی ۱۴ هزار نفر از برنامه‌های اوقات فراغت تابستان کمیته امداد خراسان شمالی

مجید الهی راد مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی نیز در این آیین اظهار کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته ۱۴ هزار نفر از مددجویان در کلاس‌های اوقات فراغت این نهاد شرکت می‌کنند.

وی افزود: چهار کانون فرهنگی، آموزشی و تربیتی ثابت و بیش از ۵۵ کانون موقت در مساجد و محلات و کانون‌های فرنگی مساجد برای گذران اوقات فراغت دانش آموزان نیازمند فعالیت خواهند داشت.

الهی راد ادامه داد: برنامه‌های آموزشی و مهارت آموزی شامل طراحی، نقاشی، خوشنویسی، کامپیوتر، رباتیک، گیاهان دارویی، برنامه‌های اعتقادی و فرهنگی شامل نماز، قرآن، نهج البلاغه و احکام و همچنین برنامه‌های ورزشی شامل والیبال و فوتسال است.

وی بیان کرد: امسال در راستای اجرای این برنامه‌ها ۳۲۰۰ نفر به اردوهای داخل و خارج از استان از جمله قم، مشهد، اصفهان، کرمانشاه و... اعزام خواهند شد.

در این آیین ۱۳۹ سری جهیزیه شامل پنج قلم کالای اساسی به ارزش هر سری ۳۷ میلیون تومان به نوعروسان تحت حمایت اهدا شد.

مدیرکل بهزیستی استان گفت: در دولت سیزدهم چهار هزار و ۷۳۰ واحد مسکن به مددجویان و جامعه هدف بهزیستی استان واگذار شد.

مهشید سلیمانی افزود: برای ساخت این واحد‌های مسکونی بیش از ۶۲۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض از سوی سازمان بهزیستی پرداخت شده است.

به گفته وی، برای ساخت هر واحد مسکن معلولان و مددجویان بهزیستی یک میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت و یک میلیارد ریال کمک بلاعوض به هر مددجو پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه در استان هزار و ۹۹۱ معلول در سامانه طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند، گفت: مسکن و اشتغال مهمترین دغدغه و نیاز جامعه هدف است که برای توانمندسازی این قشر حمایت‌های خاصی ازسوی دولت انجام شده است.

سلیمانی افزود: برای توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی در دولت سیزدهم برای چهار هزار و ۶۶۱ نفر از مددجویان زیرپوشش این نهاد اشتغال با پرداخت چهارهزار و ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت خوداشتغالی و مشاغل خانگی و در قالب تسهیلات ارزان قیمت، تعهد سه درصدی دستگاه‌های اجرایی و به کارگیری در واحدها، کارگاه‌ها و همچنین پرداخت حق بیمه کارفرمایان ایجاد شده است.

وی گفت: برای ایجاد اشتغال پایدار برای جامعه هدف و همچنین حمایت از کارفرمان برای استفاده از ظرفیت جامعه هدف در واحد‌های تولیدی و کارگاهی مشوق‌های پیش‌بینی شده که پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت به کارفرمایانی که مددجویان زیرپوشش این نهاد را به کارگیری کنند و همچنین پرداخت حق بیمه مددجو تا چند سال، از مهمترین طرح‌های حمایتی از کارفرمایان برای ایجاد اشتغال جامعه هدف است.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: در دولت سیزدهم پشت نوبتی‌های دریافت مستمری در استان به صفر رسید و هم‌اکنون بیش از ۵۲ هزار خانواده با جمیعتی بیش از ۱۰۶ هزار نفر زیرپوشش خدمات بهزیستی استان قرار دارند.

وی افزود: در این مدت نزدیک به ۶ هزار و ۵۰۰ نفر پشت نوبتی دریافت مستمری به چرخه حمایتی وارد شدند و بیش از ۲۲ هزار و ۲۷ مورد وسایل توانبخشی به افراد دارای معلولیت اهدا شد.

سلیمانی با اشاره به افزایش مستمری و پرداخت کمک هزینه معیشت خانواده‌های زیرپوشش این نهاد، گفت: در این مدت دفترچه سلامت ۱۶ هزار نفر از معلولان استان و ۱۶۰ زن سرپرست خانوار دارای بیماری سخت نشان دار شد.

وی به افزایش حمایت از خانواده‌های دارای فرزند ۲ قلو بیشتر با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام خبر داد و گفت: در این مدت کمک هزینه‌ی معیشت به ۸۹۰ خانواده دارای فرزند ۲قلوی به بالای نیازمند استان پرداخت شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: