مسکن ملی | نهضت ملی مسکن

فوری / خبر مهم برای خریداران مسکن ملی | آغاز ثبت‌نام و واگذاری نهضت ملی مسکن

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند گفت: برای همه‌ متقاضیان نهضت ملی مسکن، زمین تامین شده و عملیات اجرایی ۲۴ هزار و ۵۰۰ واحد نیز در این شهر در دست اجرا است.

کدخبر : 20744
سایت سرگرمی روز :

فرهاد سعیدی، پنجشنبه، ۲۵ مرداد ماه در نشست خبری با بیان اینکه ۷۰ طرح عمرانی با اعتبار ۱۵ هزار میلیارد ریال در این شهر از سوی شرکت در حال اجرا است، اظهار کرد: بیمارستان سهند در زمینی به مساحت ۳.۲ هکتار، هشت مدرسه، طرح بازچرخانی پساب شهری، هشت بهشت، بوم گردی هشت بهشت، باغ کتاب و نهضت ملی مسکن را از طرح‌های مهم این شهر است.

وی افزود: در حال حاضر نقشه فاز یک بیمارستان سهند از سوی دانشگاه علوم پزشکی تایید شده و به زودی اجرا می‌شود که شامل بخش‌های مختلف از جمله اورژانس و درمانگاه ۲۲۰ تختخوابی است.

سعیدی ادامه داد: باغ کتاب این شهر نیز در سطح ۱۶.۵ هکتار طراحی شده که عملیات اجرایی آن در آینده نزدیک اجرا می‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند با بیان اینکه احداث هشت مدرسه در دست ساخت بوده و ۲۷ مدرسه نیز تاکنون از سوی این شرکت احداث شده است، خاطر نشان کرد: تاکنون ۸۳۱ واحد از طرح نهضت ملی مسکن به متقاضیان تحویل شده و بیش از پنج هزار واحد آن دارای بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی است که در صورت تأمین آورده متقاضیان، تا پایان سال تکمیل و تحویل داده می‌شود.

وی افزود: برای عمل به تعهد ساخت ۴۸ هزار واحد مسکن ملی، الحاق ۷۰۰ هکتار به مساحت این شهر پیشنهاد شده است که در صورت تصویب آن، می‌توان به تعهد این شرکت در ساخت این واحدها عمل کرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در بخش ساخت مسکن برای جامعه هدف از مرز احداث ۵۰ هزار واحد عبور کرده‌ایم، گفت: بیش از ۴۵ هزار واحد مددجویان آماده تحویل است.

علی‌محمد قادری  در حاشیه سفر به زنجان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در حوزه مسکن در مدت سه سال گذشته، ۳۰ درصد آمار ساخت مسکن گروه‌های هدف در ۱۸ سال گذشته محقق شد و به نوعی تسهیلگری در حوزه مسکن مددجویان انجام شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: در حوزه اشتغال مددجویان نیز طبق آمارها از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ به‌طور میانگین ۱۶۰ درصد رشد اشتغالزایی ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه اکنون بیش از هفت میلیون نفر جامعه آماری بهزیستی کشور را تشکیل می‌دهند، گفت: بودجه این سازمان در مدت سه سال فعالیت دولت سیزدهم بیش از ۲۴۰ درصد افزایش یافت.

قادری ادامه داد: با کارهای انجام‌شده، پشت نوبتی در اقلام توانبخشی مانند کاشت حلزون به حداقل رسید و ارتباط موثری با شرکت‌های دانش‌بنیان،‌ هوش تجاری و مصنوعی برقرار شد.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی با این اقدامات به سمت سازمان نسل نو پیش خواهد رفت، اظهار کرد: این خدمات برای گره‌گشایی از مشکلات گروه‌های هدف بوده است.

او افزود: با وجود اینکه ایجاد شغل برای افراد دارای معولیت نیاز به مناسب‌سازی دارد، با کمک دولت و مجلس شورای اسلامی اعتبارات و تسهیلات اشتغال سازمان از ۳۰ هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ به حدود ۱۵۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: سهمیه استان زنجان در سال‌جاری در زمینه تسهیلات مسکن روستایی ۱۱۵۰۰ فقره با اعتباری بالغ بر ۴۰۲۵ میلیارد تومان اعتبار است.

رضا خواجه‌ای در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از این تعداد، تاکنون بیش از ۶۰ درصد منجر به عقد قرارداد شده و با تحقق کامل این موضوع، ۱۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی نیز در مدت یک سال مقاوم‌سازی می‌شود که این جهش در سابقه بنیاد مسکن کم نظیر است.

وی تصریح کرد: از مجموع ۹۲ هزار ۶۷۸ واحد مسکونی روستایی ۵۳ هزار واحد مسکونی در سطح استان مقاوم‌سازی شده، معادل ۵۷ درصد، افزود: با مقاوم‌سازی ۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی در سال‌جاری، آمار مقاوم‌سازی از ۵۷ درصد به ۶۷درصد خواهد رسید.

خواجه‌ای با بیان اینکه کارمزد تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی تسهیلات روستایی، پنج درصد و بازپرداخت آن ۲۰ ساله است، تصریح کرد: همه متقاضیان دریافت این تسهیلات در روستاها و شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر می‌توانند پس از اخذ پروانه ساختمانی به بنیاد مسکن شهرستان خود مراجعه کنند.

او یادآور شد: اقساط بازپرداخت تسهیلات جدید با نرخ سود پنج درصد، حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در ماه خواهد بود که متقاضیان پس از تشکیل پرونده در بنیاد مسکن، به بانک مربوطه جهت عقد قرارداد معرفی می‌شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: به متقاضیانی که در سنوات قبل از تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی استفاده کرده‌اند اما موفق به تکمیل و بهره‌برداری از واحد مسکونی خود نشده‌اند نیز مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان دیگر در قالب متمم تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی یادآور شد: میزان کمک‌های بلاعوض برای تکمیل واحدهای مسکونی نیمه‌تمام روستایی نیز  طی ۳ سال گذشته، ۱۱۰۱  فقره به مبلغ ۹۱ میلیارد ریال است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: