مددجویان بهزیستی | مددجویان کمیته امداد

واگذاری مسکن رایگان به مددجویان | اعطا واحد مسکونی رایگان به اقشار کم درآمد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: سه هزار و ۲۹ واحد مسکونی برای اقشار کم درآمد و تحت پوشش نهاد‌های حمایتی در این استان در دست ساخت است.

کدخبر : 22658
سایت سرگرمی روز :

امیر برومند اظهار داشت: از این شمار ۵۰۰ واحد مسکونی با استفاده از اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی نفت، تسهیلات بانکی و کمک خیرین برای محرومان این استان در حال ساخت است.

وی افزود: براساس تفاهم‌نامه‌های مشترک، عملیات ساخت ۲ هزار و ۵۲۹ واحد مسکن برای مددجویان و اقشار کم‌درآمد آغاز شده و در همین راستا ۸۶۷ تن میلگرد و سه هزار تن سیمان نیز توزیع شده است.

در یک سال گذشته ۷۳۰ میلیارد ریال کمک نقدی و غیرنقدی به حساب ۱۰۰ امام (ره) و همچنین سه هزار و ۷۶۶ مترمربع زمین اهدا و از محل این حساب به ۷۶۰ واحد مسکونی محرومان کمک شده است.

وی افزود: علاوه بر این، سهمیه تسهیلات سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی استان نیز از هفت به ۱۱ واحد افزایش یافته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان  یادآور شد: با اجرای طرح‌های مختلف، سطح مقاوم‌سازی واحد‌های مسکونی در مناطق روستایی این استان به ۶۷ درصد افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: ۲هزار و ۸۰۰ واحد مسکن نیز در قالب نهضت ملی مسکن به‌صورت بنیاد ساخت و یک‌هزار و ۸۰۰ واحد به‌صورت گروه ساخت در استان بوشهر اجرایی شده است.

برومند گفت: پارسال، آسفالت‌سازی معابر به مساحت ۸۰۰ هزار مترمربع در ۱۱۰ روستا با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال از محل قیر رایگان و با مشارکت دهیاری‌ها انجام شد.

وی ادامه داد: همچنین ۱۰۸ پروژه طرح هادی با مساحت ۱۵۶ هزار مترمربع با اعتبار ۴۹۶ میلیارد ریال از محل مسئولیت‌های اجتماعی شرکت ملی نفت ایران اجرا شده است.

برومند عنوان کرد: از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای نیز ۸۹ طرح هادی با اعتبار ۸۳۰ میلیارد ریال اجرا شده که شامل بهسازی معابر به مساحت ۱۹۵ هزار مترمربع، ساخت ۶ زمین چمن مصنوعی، احداث بوستان در پنج روستا و ایمن‌سازی ۱۸ روستا در برابر سیلاب است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی ( ره ) کشور با اشاره به افتتاح ۵۰۸ مسکن در سال‌جاری از خانه‌دار شدن ۲۲۰ مددجوی مازندرانی طی روزهای آتی خبر داد.

 سید مرتضی بختیاری عصر امروز_چهارشنبه هجدهم مهر_ در دیدار با آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه درمازندران ضمن گرامی‌داشت یاد و نام شهدای والامقام ایران اسلامی و شهدای جبهه مقاومت با بیان اینکه عملیات وعده صادق ۲ به فرماندهی رهبر معظم انقلاب اسلامی به درستی اسرائیل کودک‌کی را غافلگیر کرد، اظهار کرد: شهادت سیدالشهدای جبهه مقاومت سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان پایان راه مقاومت نیست.

وی با اشاره به اینکه ۸۲ هزار خانوار تحت پوشش امداد این استان قرار دارند و از این نهاد خدمات دریافت می‌کنند، افزود: دو هزار و ۷۲۷ یتیم و ۱۱ هزار و ۷۳۰ نفر فرزندان محسنین نیز بخشی از این مددجویان را تشکیل می‌دهند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور با اعلام بر اینکه ۱۴ هزار و ۴۴۸ حامی ایتام در طرح اکرام ایتام و محسنین با ۱۲۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از فرزندان معنوی خویش حمایت کردند، یادآور شد: میزان درآمد نقدی و جنسی کمیته امداد استان از محل کمک‌های مردمی در سال گذشته ۳۸۲ میلیارد تومان بوده است.

بختیاری با اشاره به راه‌اندازی مراکز نیکوکاری در مازندران این اقدامات را ارزشمند سال گذشته دانست و گفت: ۵۴۲ میلیارد تومان از سوی این مراکز به نیازمندان و مددجویان کمک شده است.

وی با بیان اینکه رهبری معظم انقلاب، مردمی‌سازی کمک به نیازمندان را مهمترین وظیفه این مراکز محله محور اعلام کردند، مطرح کرد: مراکز نیکوکاری در کوتاه‌ترین زمان مشکلات نیازمندان را مرتفع می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: سال گذشته ۱۰ هزار و ۳۴۶ فرصت شغلی باید توسط کمیته امداد در دیار علویان ایجاد می‌شد که ۹ هزار و ۹۷۲ فرصت شغلی از این میزان محقق شد.

وی افزود: شش هزار و ۴۶۴ فرصت شغلی در سال‌جاری باید ایجاد شود که امید می‌رود تسهیلات اشتغال به موقع تخصیص یابد.

بختیاری با بیان اینکه سال گذشته ۳۴۰ میلیارد تومان از سوی استانداری مازندران برای ایجاد فرصت شغلی مددجویان در نظر گرفته شد که ۲۵۷ میلیارد تومان از این میزان جذب شد، تصریح کرد: همچنین در سال گذشته ۳۸۴ واحد مسکونی مددجویی در استان افتتاح شد که سال‌جاری ۵۰۸ مسکن به بهره‌برداری رسید و ۲۲۰ مسکن نیز در روزهای آتی تحویل مددجویان مازندرانی می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور ضمن تحسین فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی کمیته امداد استان با هدف توانمندسازی علمی و فرهنگی مددجویان، خاطرنشان کرد: ۱۶ هزار دانش آموز، یک‌هزار و ۲۳۷ دانشجو و ۴۸۹ نخبه تحت پوشش کمیته امداد مازندران هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: