فوری/خبر مهم برای دارندگان کارت سوخت | جزییات تازه از سهمیه بندی بنزین از این ماه

تا پایان سال، در مجموع ۱۵ جایگاه جدید عرضه سوخت در استان تهران به بهره برداری خواهد رسید که ۱۱ جایگاه در قالب مجتمع‌های خدمات رفاهی در شهرستان‌های استان تهران و ۴ جایگاه نیز جایگاه های کوچک مقیاس و عمدتا در مناطق شمالی شهر تهران خواهد بود.

کدخبر : 22962
سایت سرگرمی روز :

فریدون یاسمی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران اظهار داشت: 358 باب جایگاه فعال در استان تهران داریم و قطعا تهران به تعداد جایگاه‌های عرضه سوخت بیشتری نیاز دارد.

وی افزود: بر اساس نیازسنجی که انجام داده‌ایم در شهر تهران در مرکز و جنوب شهر نیاز کمتری به توسعه جایگاه‌ها وجود دارد اما در شمال شهر تهران نیاز به جایگاه‌های عرضه سوخت بیشتری داریم که در این زمینه با همکاری شهرداری تهران، مقرر شده تعدادی جایگاه کوچک مقیاس احداث شود که با توجه به کمبود و گرانی زمین در مناطق شمالی شهر، این روش بهترین راهکار است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران تصریح کرد: توسعه جایگاه‌های بنزین در شهر تهران و به‌طور خاص در شمال شهر تهران، به صورت جایگاه‌های کوچک در حال پیگیری است؛ اما در شهرستان‌های استان تهران جایگاه‌های بزرگ‌تر در قالب مجتمع‌های خدمات رفاهی در دست احداث است که هم اکنون 11 جایگاه در شهرستان‌های استان تهران در دست احداث داریم و تا پایان سال این تعداد جایگاه به بهره برداری خواهند کرد.

یاسمی خاطرنشان کرد: تعداد جایگاه‌های مقیاس کوچک که زمین آن در شهر تهران مشخص و معرفی شده 22 باب است که از این تعداد، 8 باب به مرحله موافقت اصولی رسیده‌اند و از این 8 باب نیز 4 باب راه اندازی شده است و 4 باب دیگر به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسند.

وی افزود: در واقع در نیمه دوم سال جاری تا پایان سال، در مجموع 15 جایگاه جدید عرضه سوخت در استان تهران به بهره برداری خواهد رسید که 11 جایگاه در قالب مجتمع‌های خدمات رفاهی در شهرستان‌های استان تهران و 4 جایگاه نیز جایگاه های کوچک مقیاس و عمدتا در مناطق شمالی شهر تهران خواهد بود.

حجت‌الاسلام موسی احمدی، با تاکید بر اینکه نه در دولت و نه در مجلس و به ویژه کمیسیون انرژی هیچ تصمیمی برای کاهش یا افزایش سهمیه بنزین و قیمت آن گرفته نشده است، اظهار کرد: مجلس و دولت در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای تغییر در وضعیت سهمیه و قیمت بنزین ندارند.

وی ادامه داد: بهینه‌سازی مصرف سوخت و انرژی در کشور بسیار مهم است. باید فرهنگ‌سازی مصرف انرژی در کشور مورد توجه جدی باشد. بنده قرار است به زودی دیداری با رئیس سازمان صدا و سیما داشته باشم و یکی از محور‌های بحث قطعاً آن است که صدا و سیما برنامه‌هایی برای فرهنگ‌سازی مصرف انرژی داشته باشد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: درست است که امروز قیمت یک لیتر بنزین به اندازه نیم لیتر آب هم نیست، اما باید به مردم واقعیت‌های کشور در حوزه انرژی و بنزین گفته شود تا صرفه جویی در مصرف انرژی مورد توجه همه باشد و باید جلوی هدررفت انرژی و بنزین گرفته شود.

عبدالناصر همتی وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به وضعیت بورس بیان کرد: برای انتقاد از مدیریت بورس باید عملکرد بلندمدت را مدنظر قرار داد و به مدیران جدید بورس فرصت داد تا وضعیت را بهبود دهند. قرار شد معاون اقتصادی و رئیس سازمان بورس در جلسات بودجه نویسی حاضر شوند و مراقب باشند احکامی علیه بازار سرمایه تصویب نشود. در عین حال لازم است که انتظارات کوتاه مدت خود را از بورس کم کنیم و به ثبات وضعیت آن در بلند مدت فکر کنیم. لازم است هر گونه اقدامات موردی و قیمت‌گذاری بی‌ربط و دخالت‌های دولتی کم شده و در نهایت از نهاد بازار حمایت شود.

همتی با بیان اینکه در سال جاری حدود ۸۵۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه داریم و عمده این کسری به خاطر قانون هدفمندی است، اضافه کرد: در قانون پیش‌بینی شده وزارت نفت درآمد‌هایی از حامل‌های انرژی داشته باشد و بر اساس آن مفاد قانون هدفمندی و یا پرداخت یارانه به گندمکاران و آرد و نان و ... انجام شود. اما وزرات نفت نه تنها نتوانسته حامل‌های انرژی را با قیمت مناسب بفروشد بلکه بر اساس ضرورت اقدام به واردات ۴ میلیارد دلار بنزین کرده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: