بازنشستگان | حقوق بازنشستگان | همسان سازی حقوق بازنشستگان

فوری/خبر مهم صندوق بازنشستگی کشوری برای بازنشستگان | شرایط جدید برای همسان سازی حقوق بازنشستگان حداقلی بگیر

آخرین اخبار مربوط به همسان سازی حقوق بازنشستگان را در سرگرمی روز بخوانید.

کدخبر : 22969
سایت سرگرمی روز :

۴۰۳هزار ورثه حقوق بگیر صندوق بازنشستگی کشوری هستند. 

جدول وراث وظیفه بگیر صندوق بازنشستگی کشوری به تفکیک تعداد ورثه در پایان خردادماه 1403 نشان می دهد که این صندوق بیش از 403هزار ورثه حقوق بگیر دارد.

منظور از «تعداد ورثه»، تعداد وراث حائز شرایطی است که از «یک دفترکل» حقوق دریافت می‌نمایند.

این جدول همچنین نشان می دهد که هر دفترکل، چند ورثه حائز شرایط دارد که حقوقِ حقوق بگیران متوفی را دریافت می‌نمایند. 

تعداد دفترکل هایی که تک ورثه هستند سهم بیشتری از جامعه وراث حقوق بگیر صندوق را شامل می‌شوند.

لازم به ذکر است، حقوق فرد متوفی بطور مساوی مابین ورثه قانونی حائز شرایط وی تقسیم می شود و در صورت حذف هرکدام از ورثه، سهم ایشان نیز بین سایر وراث تقسیم خواهد شد.

حداقل بگیران با چه شرایطی مشمول متناسب‌سازی می شوند؟

تعریف حداقل بگیر از لحاظ جز (۲)بند(ر) ماده (۲۸) برنامه هفتم که مشمول  متناسب‌سازی نمی شوند .

کلیه بازنشستگانی که ضریب مستمری زمان برقراری آنان ۱ و کمتر از ۱ می باشند مشمول قانون مذکور نمی گردند.

بازنشستگان حداقل بگیر که در حال حاضر مستمری آنان بر اساس ماده ۱۱۱ و ماده ۹۶ و بخشنامه ۷۶و۷۶/۱ مستمری آنان بیش از حداقل حقوق ودستمزد می باشد مشمول قانون متناسب‌سازی نمی گردند.

اصلاح افزایش ۹۰ درصد به ۱۰۰ درصد. هیچ تاثیری در مشمولیت بازنشستگان حداقل بگیر نمی گردد.

بهترین پیشنهاد برای مشمول شدن حداقل بگیران در قانون متناسب‌سازی.  تصویب لایحه دو فوریتی دولت و اختصاص حداقل ۱۰ درصد حقوق و دستمزد می باشد.

 البته چنانچه سازمان تامین اجتماعی بخواهد خباثت کند و از فرمول اعاده ضریب ( ۹۰درصد زمان برقراری ) استفاده نماید بازنشستگان سایر سطوح با ضریب ۲ و کمتر از ۲ نیز مشمول قانون متناسب‌سازی نمی گردند همچنین باعث کاهش ۳۰ درصدی مبلغ متناسب‌سازی سایرسطوح نیز می گردد.

 نگارنده می نویسد درحال حاضر بهترین پیشنهاد درخواست کلیه بازنشستگان از مدیرعامل سازمان . اعمال متناسب‌سازی براساس فرمول بخشنامه ۷۶/۱ می باشد.

دشتستانی نژاد  بازنشسته تامین اجتماعی

نشست امروز کمیسیون اجتماعی مجلس در مورد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به فردا موکول شد.

 اعضای هیات مدیره کانون‌های بازنشستگی از به تعویق افتادن نشست متناسب‌سازی در مجلس خبر دادند.

به گفته آن‌ها، نشستی که امروز قرار بوده در مورد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در کمیسیون اجتماعی مجلس برگزار شود، فردا دوشنبه (30 مهر) برگزار خواهد شد؛ وزیر کار نیز به این نشست خواهد آمد.

کانون‌ عالی بازنشستگان کارگری نیز در این نشست شرکت دارد؛ مهم‌ترین مسئله، حل معضل همسان‌سازی برای حداقل‌بگیران کارگری‌ست؛ هنوز لایحه‌ی دوفوریتی دولت در مورد متناسب‌سازی حقوق این گروه در مجلس به تصویب نرسیده است.

یک بازنشسته کشوری از تست احکام جدید بازنشستگان و مراحل نهایی کار خبر داد.

 روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرده است متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان وارد مرحله اجرایی شده است.

مرکز روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه کشور با صدور اطلاعیه‌ای، از تنظیم قواعد و رویه‌های لازم برای اجرای قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و صدور احکام جدید و پرداخت مطالبات به‌زودی خبر داد.

«حسین رضایی» بازنشسته کشوری و از تیم چهارنفره مطالبه‌گران در این رابطه می‌گوید: دیروز (بیست و هفتم مهر) کارشناسان و مدیران سازمان استخدامی واداری کشور  و مدیران صندوق باز نشستگی کشوری در سازمان برنامه و بودجه حاضر شدند تا تست نهایی احکام صورت گیرد و مبلغ پرداختی مشخص شود؛ خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته، بخشنامه صادره قبلی (بند ۶ ماده ۱ خالص که براساس آن متناسب سازی ۷۵ درصد حقوق شاغلان همتراز می‌شد) ابطال و همان مصوبه مجلس (ناخالص حقوق بدون کسر مالیات ۹۰ درصد) اجرا شد.

او ادامه داد: احکام براساس ۹۰ درصد صادر شد و انشاالله تا روز دوشنبه کار به اتمام می‌رسد؛ یکشنبه بعد از ظهر نیز مجلس جلسه دارد که این جلسه در مورد تامین مالی متناسب سازی حقوق است و البته ربطی به صدور احکام ۴۰ درصدی همسان سازی امسال ندارد  بلکه در مورد بودجه سال آینده است و قرار است در مورد نحوه اجرای دقیق و تامین مالی و بقیه موارد تصمیم گیری شود.

به گفته رضایی، این امیدواری وجود دارد که بازنشستگان کشوری تا سه شنبه با احکام جدید حقوق خود را دریافت خواهند کرد البته اگر تست احکام جدید بیشتر از روز دوشنبه به طول نینجامد، والا پرداخت حقوق جدید و معوقات در آبان ماه عملی خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: