سایپا | ثبتنام سایپا | فروش فوری سایپا
آغاز پیش فروش سایپا بدون قرعه کشی؛ تحویل 90 روزه | فروش سوگلی سایپا با تخفیف استثنایی + شرایط
ثبت نام بدون قرعه کشی سایپا ویژه آبان ۱۴۰۳ از فردا آغاز خواهد شد.
گروه خودروسازی سایپا از آغاز فروش فوری یک خودرو از ۳۰ آبان ۱۴۰۳ خبر داد. در ادامه جزییات را بخوانید.
به اطلاع مشتریان محترم و نمایندگی های مجاز گروه خودروسازی سایپا میرساند، شرایط فروش فوری نقدی وانت سایپا ۱۵۱ از فردا آغاز می شود. متقاضیان باید حوالی ۳۱۳ میلیون پرداخت کنند.
ثبت نام پراید وانت سایپا ۱۵۱ از ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۸/۳۰ آغاز می شود.
متقاضیان ثبت نام فروش فوری سایپا از طریق سایت فروش اینترنتی سایپا تا زمان تکمیل ظرفیت میتوانند برای خرید وانت پراید ۱۵۱ اقدام کنند.
همانطور که میدانید، سایپا در ابتدای سال ۱۴۰۲، وانت ۱۵۱ را در دو نسخه مختلف میفروخت که یکی، لاینر داشت اما فاقد دیلایت بود، ولی دیگری چراغ دیلایت داشت اما لاینر روی آن نصب نشده بود!
ولی از اواخر بهار ۱۴۰۲ و با اجباریشدن استانداردهای جدید برای خودروسازان، سایپا نیز همانند سایر شرکتهای خودروساز، مجبور به نصب دیلایت روی تمامی محصولاتش شد. به همین دلیل، تیپ جدیدی را با نام تیپ DA معرفی کرد که هم به چراغ دیلایت (درون سپر) و هم به چراغ پوزیشن عقب، مجهز شده است. البته برای پراید ۱۵۱ تیپ DA، کفپوش اتاق بار (یا همان لاینر) همچنان بصورت سفارشی عرضه میشود.
پاژ با پیشرانه ۳ سیلندر ۱۰۴۸ سی سی و قدرت ۷۰ اسب بخار و گیربکس ۵ سرعته دستی معرفی و عرضه خواهد شد.
این خودرو به گفته مدیران شرکت، دارای مزایایی چون مصرف سوخت کم و ارزان تر بودن به نسبت کویک و ساینا و ابعاد کوچک و رانندگی راحت شهری است.
گروه خودروسازی سایپا قصد دارد محصول جدید خود را با نام پاژ به بازار ایران عرضه کند. پاژ در ردیف خودروهای هاچ بک اقتصادی قرار میگیرد و سایپا آن را طبق پلتفرم رنو کویید توسعه داده است. این خودرو از لحاظ ابعاد مشابه سایپا ۱۱۱ بوده و در قالب یک هاچ بک شهری اقتصادی در زمستان ۱۴۰۲ به تولید انبوه خواهد رسید.
طول سایپا پاژ به ۳۸۰۰ میلیمتر، عرض آن به ۱۵۹۰ میلیمتر، ارتفاع آن به ۱۴۹۰ میلیمتر و فاصله محوری آن نیز به ۲۴۳۰ میلیمتر میرسد. گفتنی است پاژ نام زادگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی، شاعر حماسهسرای ایرانی بوده و این روستا در ۱۵ کیلومتری شمال شهر مشهد واقع شده است.
پاژ به یک موتور ۱ لیتری ۳ سیلندر و ۱۲ سوپاپ تنفس طبیعی مجهز خواهد بود که میتواند قدرتی برابر با ۷۰ اسب بخار و گشتاور ۱۰۰ نیوتنمتر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخهای جلو منتقل خواهد شد. این پیشرانه دارای استاندارد آلایندگی یورو ۶ بوده و برای این هاچ بک سبکوزن به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوخت ۵ لیتری را بههمراه دارد.
پاژ بهعنوان یک خودرو اقتصادی طبق استانداردهای 85گانه به تولید خواهد رسید و از امکاناتی چون جلوآمپر دیجیتال، نمایشگر لمسی، فرمان کمکی برقی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، 2 ایربگ ایمنی، سنسور فشار باد تایرها و سیستم ترمزهای ABS، EBD، BA بهره میبرد.
شرکت سایپا قصد دارد پاژ را در قالب یک خودرو اقتصادی به بازار عرضه کند. در همین راستا شنیدهها حاکی از آن است که این خودرو با قیمتی کمتر از کوییک و ساینا اس به بازار عرضه خواهد شد.
سایپا هنوز مدل واقعی یا حتی نمونه اولیهای از پاژ را ارائه نداده است و کل چیزی که از طراحی ظاهری این خودرو دیدهایم، یکی ماکت کوچکی است که در نمایشگاه تحول صنعت قرار داشت و یکی هم تصاویر کامپیوتری است که در مراسم سایپا ارائه شد.
اولین تصاویری که از سایپا پاژ منتشر شد، خودرویی شبیه نیسان جوک را پیش روی چشمانمان قرار داده است. تصور کنید خودرویی با اندازه پراید ۱۱۱ و بدنه نیسان جوک عرضه خواهد شد.
یک جلوپنجره مشبک تقریبا عریض تا دیلایتهای باریک ادامه پیدا میکند و چراغهای گرد جلو در طرفین سپر دیده میشود. مهشکنهای گرد نیز در دو سمت سپر قرار گرفتهاند.
نمای جانبی سایپا پاژ، هیچ تفاوتی با خودرو اقتصادی مشترک و رنو کویید ندارد. قابهای مشکی رنگ روی گلگیرها نصب شده است تا ظاهر هاچبک کمی شبیه خودروهای کراس اوور باشد.
چراغهای دایرهای عقب هماندازه چراغهای جلو هستند و دو طرف درب نصب شدهاند. اسپویلر روی درب صندوق، دیگر المانی است که میتوان در نمای عقب سایپا پاژ مشاهده کرد.
تصاویر کامپیوتری که سایپا از پاژ منتشر کرده، شامل نمای جلو و عقب میشود و تصویری از طراحی داخلی آن ندیدهایم. اما به نظر نمیرسد که تفاوت چندانی با کابین دو رنگ خودرو اقتصادی نمایشگاه تحول داشته باشد.