هیوندای سوناتا جدید راهی بازار شد + قیمت | معرفی خودرو هیوندای سوناتا جدید با مشخصات فنی

نمایشگاه خودروی تهران امسال میزبان خودروهای جدید و مدرنی است و یکی از این خودرو ها سدان جذاب هیوندای با نام سوناتا است.

کدخبر : 27021
سایت سرگرمی روز :

هرمس خودرو به عنوان واردکننده خودروهای نشان هیوندای و کیا در دور جدید واردات، خودروهای جدید و جذابی را از این دو نشان به نمایشگاه خودروی تهران آورده است. در غرفه این شرکت علاوه بر سوناتا، مدل های جدید دیگری مثل کیا استونیک، هیوندای آیونیک ۵، هیوندای سانتافه، کیا سلتوس و… دیده می شود و به نظر می رسد این شرکت در آینده ای نزدیک عرضه های گسترده ای از خودروهای وارداتی داشته باشد. ما در این مطلب به سراغ معرفی سوناتا رفته ایم و معرفی مختصری از این خودرو داشته باشیم.

اولین نسل هیوندای سوناتا در سال ۱۹۸۵ معرفی شد و از همان ابتدا در کلاس سدان‌های سایز متوسط جای گرفت. این خودرو توانسته یکی از موفق‌ ترین محصولات هیوندای در بازار های جهانی باشد و همچنان پس از هشت نسل، به فروش بالای خود ادامه می‌دهد. در ایران، نسل پنجم سوناتا، که در اواسط دهه ۸۰ وارد بازار شد ، محبوبیت زیادی کسب کرد و مسیر ورود نسل‌های بعدی این خودرو را هموار ساخت. هرچند به دلیل تحریم ها نسل هفتم به اندازه نسل ششم موفقیت‌آمیز نبود،

نسل هشتم هیوندای سوناتا در سال ۲۰۱۹ معرفی شد و تا به امروز روی خط تولید باقی مانده است. در سال ۲۰۲۳، این نسل فیس‌لیفت و با تغییرات ظاهری تازه‌ تری روانه بازار شد. طراحی خارجی سدان جذاب هیوندای تغییرات قابل‌ توجهی داشته است. در نمای جلو ، یک نوار LED دی‌لایت و راهنمای آبشاری (Running Light) تمام عرض بالای سپر را فرا گرفته و با طراحی چراغ‌های جلوی دو بخشی هماهنگی زیبایی ایجاد کرده است. نمای جانبی این خودرو سبک کوپه چهار در نسل قبلی را حفظ کرده است. خط شانه‌ ای که از گلگیر جلو تا چراغ‌های عقب امتداد دارد و رینگ‌های ۱۸ اینچی دو رنگ، نمایی لوکس و اسپرت این خودرو را دو چندان کرده است.

در نمای عقب، از طراحی یکپارچه چراغ‌ها استفاده شده که از دور به شکل حرف H ، نماد هیوندای ، دیده می‌ شود. خروجی‌های اگزوز دوتایی که در داخل اسپویلر تعبیه شده‌ اند نیز جلوه‌ای اسپرت به نمای عقب خودرو داده‌اند.

نسل جدید سوناتا از یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ GDI بهره می‌برد که توان تولید ۲۴۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۳ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک (AT) به چرخ‌های جلو منتقل می شود. این پیشرانه در مقایسه با نسل‌های قبلی که در ایران عرضه شده بودند، حجم کمتری دارد ، اما همچنان عملکردی مطلوب و اقتصادی ارائه می‌دهد. سیستم تعلیق در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع مولتی لینک است و مصرف متوسط ۶.۹ لیتر (WLTP) در هر ۱۰۰ کیلومتر را در این خودرو داریم.

بد نیست بدانید که این نسخه از هیوندای سوناتا قرار است به زودی در سامانه یکپارچه خودرو های وارداتی مخصوص جانبازان عرضه شود. البته شرکت هرمس خودرو برنامه دارد تا این خودرو را با پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ نیز برای سامانه یکپارچه خودرو های وارداتی عادی نیز عرضه کند که این نسخه مشخصات مشابهی با کیا K5 توربو دارد.

در کابین سوناتا جدید، طراحی مدرن و لوکس به وضوح دیده می شود. کلاستر و مالتی مدیای  یکپارچه و نوع طراحی  جالب، در کنار متریال باکیفیت و تریم دو رنگ ، حس لوکس بودن را به سرنشینان القا می کند. صندلی‌های چرمی و فضای جادار کابین نیز همچون نسل های قبلی ، راحتی و آسایش را تضمین می کنند.

در سدان جذاب هیوندای می توان امکاناتی نظیر هشدار بازشدن در، سیستم کنترل حرکت در سربالایی و سرازیری، هشدار برخورد از جلو، هشدار خروج از خط، رانندگی بین خطوط، دسته دنده الکترونیکی، سنسور نور، ترمز پارک برقی، شش کیسه هوای ده نقطه ای، ترمز پارک برقی، اتو هلد، سیستم DOW، انتخاب حالت رانندگی، دوربین دنده عقب، کروز کنترل تطبیقی، کیک سنسور، فناوری LED چراغ ها و … را دید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: