خبر خوش برای کسانیکه بیمه تامین اجتماعی هستند | افزایش ۳۰ درصدی مبالغ حقالزحمه استحقاقی
اداره کل هماهنگی و نظارت بر امور استانهای صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر و کشاورزان در ایام دهه فجر، به منظور رعایت عدالت، از افزایش حق الزحمه کارگزاریهای این صندوق خبر داد.
تراکمه گفت: حق الزحمه مجموعههای کارگزاری بیمه اجتماعی روستاییان و کشاورزان افزوده شد.
حسین تراکمه، مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور استانهای صندوق بیمه اجتماعی به مناسبت ایام دهه فجر و در راستای تقدیر از خدمات مؤسسات کارگزاری با اعلام اجرای طرح پرداخت حق الزحمه تشویقی با شرایط ویژه، اظهار داشت: این اقدام با هدف تشویق کارگزاران به افزایش جذب بیمهشدگان جدید و ارتقای نرخ تمدید بیمهنامهها انجام شده است. بر اساس مصوبه جدید، حق الزحمه تشویقی به شرح زیر محاسبه و پرداخت میشود:
-جذب بیمهشدگان جدید: به ازای جذب هر بیمهشده جدید، ۳۰ درصد به مبالغ حقالزحمه استحقاقی مؤسسات کارگزاری اضافه میگردد. این طرح با هدف گسترش پوشش بیمهای و حمایت از کشاورزان، روستاییان و عشایری که هنوز تحت پوشش بیمه قرار نگرفتهاند، اجرایی شده است.
-نرخ تمدید کمتر از ۸۰ درصد: برای کارگزارانی که نرخ تمدید بیمهنامههای آنها کمتر از ۸۰ درصد باشد، ۲۵ درصد به مبلغ حقالزحمه استحقاقی اضافه میشود. این اقدام به منظور تشویق کارگزاران به بهبود عملکرد خود در حفظ بیمهشدگان فعلی طراحی شده است.
-نرخ تمدید ۸۰ تا ۹۰ درصد: کارگزارانی که موفق به حفظ نرخ تمدید بیمهنامهها در بازه ۸۰ تا ۹۰ درصد شوند، ۴۰ درصد به مبالغ حقالزحمه استحقاقی آنها اضافه خواهد شد. این سیاست نشاندهنده اهمیت حفظ بیمهشدگان موجود و ارتقای رضایت آنها است.
-نرخ تمدید بیش از ۹۰ درصد: برای کارگزارانی که نرخ تمدید بیمهنامههای آنها بیش از ۹۰ درصد باشد، ۸۰ درصد به مبالغ حقالزحمه استحقاقی اضافه میگردد. این بالاترین سطح تشویق در نظر گرفته شده است و نشاندهنده اهمیت ویژه صندوق به حفظ و تداوم بیمهشدگان فعلی است.
حسین تراکمه با تأکید بر اینکه انتظار میرود با این اقدام شاهد افزایش مشارکت بیمهشدگان جدید و بهبود نرخ تمدید بیمهنامهها در مناطق روستایی و عشایری باشیم، گفت: صندوق امیدوار است با اجرای این طرح در ایام الله مبارک دهه فجر، نه تنها به عنوان یک تقدیر مالی از مؤسسات کارگزاری، بلکه به عنوان انگیزهای برای بهبود خدمات بیمهای و گسترش پوشش حمایتی به جامعه کشاورزان، روستاییان و عشایر گردد. این سیاستها نشان میدهد که صندوق به نقش کلیدی کارگزاران در تحقق اهداف بیمهای واقف است و از تلاشهای آنها برای جذب و حفظ بیمهشدگان قدردانی میکند.
دامون خدابنده، رئیس مرکز فناوری اطلاعات سازمان تأمیناجتماعی از پایداری سامانه درمانی این سازمان و پایش 24 ساعته آن خبر داد و از بیمه شدگان و کابران این سامانه خواست تا هر گونه اعلام قطعی این سامانه از سوی مراکز درمانی را از طریق ادارهکل ارتباطات و نظارت مردمی و شماره 1420 به سازمان تأمین اجتماعی اطلاع بدهند.
به گزارش روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، مهندس دامون خدابنده در خصوص پایداری سامانههای نسخهنویسی و نسخهپیچی سازمان تأمین اجتماعی گفت: ارایه خدمات درمانی به بیمهشدگان محترم در حوزههای درمان مستقیم و غیرمستقیم سازمان، امری مستمر است و سرویسهای نرمافزاری مورد استفاده به صورت شبانهروزی در خدمت کاربران و درمانگران درون سازمانی و برون سازمانی قرار گرفته است. از اینرو پایش (مانیتورینگ) مستمر پروژه ملی نسخه الکترونیک (نسخهنویسی و نسخهپیچی) و همچنین خدمترسانی برخط (نرمافزاری و زیرساختی) به مراکز درمانی ملکی و طرف قرارداد تأمین اجتماعی از ابتدای این طرح در دستور کار این مرکز بوده است.
وی با بیان این که «هماکنون سامانه پرتال درمان و ایپیآی (API - اپلیکیشنها یا نرمافزارهای رابط) مربوطه، در حال ارایه سرویس بیوقفه به داروخانههای سراسر کشور هستند»، افزود: در خصوص سامانه پرتال درمان تأمین اجتماعی، ایپیآی (API) توسط شرکتهای نرمافزاری خصوصی پیادهسازی شده و در صورت قطعی و یا بروز مشکلات نرمافزاری در بخش خصوصی، پرتال درمان اختصاصی تأمین اجتماعی، که به صورت رایگان در خدمت درمانگران است، میتواند جایگزین سایر سامانههای این بخش قرار گیرد.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات سازمان تأمیناجتماعی تاکید کرد: با توجه توسعه زیرساخت و نرمافزار و همچنین انجام پایش لحظهای نسخهپیچی الکترونیک توسط مرکز فناوری اطلاعات سازمان تأمیناجتماعی، پایداری این سامانه به بیش از 99.92 درصد رسیده است.
خدابنده ادامه داد: در این راستا، با هدف ارتقای کیفیت و بهبود پایداری، مرکز فناوری اطلاعات سازمان تأمیناجتماعی اقدام به بازطراحی و ایجاد «رابط کاربری جدید پرتال درمان (سامانه تایید نسخه)، پیادهسازی ایپیآی (API)های نسخهپیچی دارو و پاراکلینیک، ایجاد موتور قواعد حوزه درمان غیرمستقیم، یکسانسازی جداول پایه و بهینهسازی امنیت» نموده که به زودی سامانه یاد شده و ایپیآی (API)های مرتبط در تمامی داروخانههای کشور تعمیم مییابد. اکنون انجام آزمایشی این طرح تایید شده و در حال برنامهریزی جهت تعمیم آن هستیم. رابط کاربری (UI) این سامانه جدید هم، با استفاده از آخرین استانداردهای روز دنیا، ارتقا یافته و کاربرپسند نیز شده است.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات سازمان تأمیناجتماعی افزود: با هدف نگهداشت این سامانه، مرکز ارتباط با مشتری (CRM) شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تأمین و با استفاده از داشبوردهای لحظهای (NOC) سرویسهای مرتبط را به صورت 7*24 مورد پایش قرار داده و در صورت بروز مشکلات فنی در کوتاهترین زمان ممکن، بدون ایجاد وقفه در امر خدمترسانی، پایداری مطلوب سیستم را ایجاد میکند.
وی تصریح کرد: بعضا مشاهده شده علیرغم پایداری سرویس، برخی مراکز درمانی طرف قرارداد به بیمهشدگان اعلام میکنند که سرویسهای سازمان تأمین اجتماعی در دسترس نیست! که این موضوع متاسفانه در مواردی باعث بروز مشکلات و یا تحمیل هزینههای جانبی به بیمهشدگان و بازنشستگان محترم شده است. برای رفع این مشکل مقرر شده تا سامانه 1420 (ادارهکل ارتباطات و نظارت مردمی) از آخرین وضعیت پایداری سرویس مطلع باشد و در صورت تماس بیمهشدگان یا کاربران با این سامانه، امکان اعلام آخرین وضیعت به مخاطبان تأمین اجماعی را داشته باشند.