خاصیت این سبزی ارزان قیمت در ترمیم زخم‌های دیابتی‌ها | دیگه نیاز به هزینه های زیاد درمان نیست

دیابت با بسیاری از عوارض طولانی مدت همراه است که یکی از آن‌ها زخم های مزمن است. زخم های دیابتی ممکن است برای چندین ماه یا حتی چندین سال بهبود نیابند.

کدخبر : 11009
سایت سرگرمی روز :

نتایج به دست آمده توسط دانشمندان مبنی بر تاثیر اسفناج بر تسریع بهبودی زخم‌های دیابتی ممکن است به دلیل وجود ویتامین‌هایی در اسفناج باشد که با افزایش سطح کلاژن، فیبروبلاست‌ها و تراکم عروقی در زخم‌ها، در روند بهبودی تسریع ایجاد می‌کنند.

دانشمندان پیشنهاد می‌کنند که می‌توان از عصاره اسفناج برای درمان موثر زخم‌های دیابتی مزمن استفاده کرد، اما تحقیقات بیشتری در مورد انسان مورد نیاز است.

عصاره اسفناج همچنین حاوی تیلاکوئیدها و انواع اسیدهای آمینه است، همچنین گلوتامین موجود در آن نقش مهمی در کاهش التهاب و بهبود زخم ها دارد.

 از ابتلا به بیماری قلبی جلوگیری می‌کند

اسفناج به دلیل دارا بودن آنتی‌اکسیدان، التهاب را در بدن کاهش می‌دهد. التهاب یکی از عوامل خطر اصلی بیماری عروق کرونر است. مطالعات نشان می‌دهند که اسفناج می‌تواند از طریق بهبود عملکرد اسید نیتریک، از سلامت قلب محافظت کند. اسید نیتریک گردش خون را بهبود می‌بخشد و فشار خون را پایین می‌آورد که این موضوع سلامت رگ‌های خونی را بهبود می‌بخشد.

اسفناج همچنین سرشار از کاروتنوئیدهایی است که با کاهش التهاب و جلوگیری از بیماری‌های مزمن ارتباط دارند. مواد مغذی اسفناج می‌توانند مشکلات مرتبط با رگ‌های خونی مثل فشار خون بالا و آترواسکلروز را بهبود ببخشند.

ترکیبات موجود در اسفناج از تجمع پلاک‌های خطرناک در عروق جلوگیری می‌کنند، سطح کلسترول خون را پایین می‌آورند، با فشار خون بالا مبارزه می‌کنند، جریان خون را بهبود می‌بخشند و به حفظ سلامت رگ‌های خونی کمک می‌کنند. فیبر اسفناج سطح کلسترول را کاهش می‌دهد و سرعت جذب قند در خون را پایین می‌آورد‌. این عوامل به‌طرز چشمگیری احتمال ابتلا به حمله‌ی قلبی یا سکته را کاهش می‌دهند.

تقویت سیستم ایمنی بدن از خواص اسفناج است

اسفناج حاوی مقدار زیادی ویتامین آ و ث است که هر دو آنتی‌اکسیدان هستند و می‌توانند به‌طور ویژه در تقویت سیستم ایمنی بدن مفید باشند. این آنتی‌اکسیدان‌ها سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند. سیستم ایمنی از بدن در برابر باکتری‌ها، ویروس‌ها، سموم و دیگر مهاجمان مضر و بیماری‌زا محافظت می‌کند.

منبع: صد انلاین
آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: