ورود آقایان ممنوع | این دانه برای خانم ها معجزه میکنه!

این داروی گیاهی وظیفه تنظیم تغییرات هورمونی بانوان را بر عهده دارد به صورتی که موجب پیشگیری از تحلیل مخاط رحم و پیری زودرس و شادابی روحی و روانی خانم‌ها می‌شود.

کدخبر : 11240
سایت سرگرمی روز :

با معجزه ضد پیری برای خانم‌ها آشنا شوید.

رازیانه گیاهی زنانه است که بیشتر برای برطرف‌کردن مشکلات زنان و بیماری‌های رحم، تخمدان و واژن توصیه می‌شود. از دیگر خواص مهم آن می‌توان به بهبود سیستم ایمنی بدن، تقویت پوست و بینایی، کاهش علائم یائسگی، تسکین دردهای قاعدگی و رفع ریزش مو اشاره کرد.

رازیانه طبع گرم و خشک دارد و مشکلات بانوان را با خواص هورمونی و استروژنی درمان می‌کند.

دکتر حسن اکبری محقق درباره رازیانه بیان کرد: این داروی گیاهی وظیفه تنظیم تغییرات هورمونی بانوان را بر عهده دارد به صورتی که موجب پیشگیری از تحلیل مخاط رحم و پیری زودرس و شادابی روحی و روانی خانم‌ها می‌شود.

وی افزود: یکی از مشکلات شایع خانم‌ها و خانواده‌ها امروزه مشکل ناباروری است اما می‌توان با مصرف رازیانه بسیاری از‌ این نوع مشکلات را حل کرد. همچنین در صورت بروز مشکلات ‌هایپرمنوره(طولانی‌شدن روزهای تغییرات هورمونی) توصیه می‌شود ‌در کنار رازیانه داروی گیاهی پنج انگشت را مصرف کنند.

دکتر اکبری در خصوص مصرف رازیانه برای بانوان شیرده گفت: خانم‌های شیرده با مصرف رازیانه می‌توانند میزان شیردهی خود را به نحو قابل مشاهده‌ای افزایش دهند و نیاز به مصرف شیر خشک در خانم‌هایی که کمبود ترشح شیر دارند برطرف می‌شود و از این طریق به سلامت کودک خود و اقتصاد خانواده کمک می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: استفاده رازیانه بصورت دم‌نوش مفیدتر و هزینه استفاده را نسبت به عرقیات آن 10 برابر کاهش می‌دهد و ایجاد تعادل هورمونی مناسب از بروز بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری می‌کند.

همچنین باید توجه شود که استفاده صحیح در میزان مناسب عارضه‌ای برای بدن در مصرف طولانی مدت ایجاد نمی‌کند.

از مهم‌ترین خواص رازیانه برای زنان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بهبود و تسکین علائم یائسگی

سلامت تخمدان

درمان خشکی واژن

درمان تنبلی و کیست تخمدان

بزرگ شدن سایز سینه‌ها

سلامت و زیبایی پوست

‌۱. خواص رازیانه برای زنان یائسه

زنان یائسه به‌خاطر کاهش میزان هورمون استروژن دچار خشکی واژن، گرگرفتگی و خارش می‌شوند. خشکی واژن باعث اختلال در عملکرد جنسی و ایجاد درد حین رابطه جنسی در زنان یائسه می‌شود. مصرف این گیاه به بهبود این علائم در زنان یائسه کمک می‌کند و با رفع این مشکلات کیفیت زندگی آن‌ها را بالا می‌برد.

۲. خواص رازیانه برای رحم و تخمدان

کیست تخمدان یا تخمدان پلی‌کیستیک، دردهای قاعدگی شدید و انقباضات رحمی از جمله مشکلات شایع در خانم‌های ۲۰ تا ۴۰ ساله هستند. این گیاه به‌خاطر طبع گرم خواص زیادی برای رحم و تخمدان دارد و در درمان خشکی واژن با رازیانه بسیار مفید است.

بیشتر کیست‌های تخمدانی به‌خاطر سردی رحم و تخمدان به‌وجود می‌آیند، مصرف دمنوش یا عرق رازیانه با گرم‌کردن تخمدان به‌تدریج کیست‌ها را برطرف می‌کند و باعث درمان تنبلی تخمدان می‌شود. همچنین رحم را از آلودگی و باکتری پاکسازی کرده و باعث درمان درد پریود نیز می‌شود. مصرف این گیاه حتی برای خانم‌هایی که مشکل رحم و تخمدان ندارند هم مفید است و با تقویت تخمدان، احتمال بارداری را افزایش می‌دهد.

۳. خاصیت رازیانه در قاعدگی

آیا رازیانه قاعده آور است؟ درد دوران پریودی و انقباضات رحمی در برخی خانم‌ها شدت بیشتری دارد تا جایی که درد شکم و لگن و خونریزی برای برخی غیرقابل تحمل می‌شود. مصرف دمنوش رازیانه نقش موثری در کاهش درد پریود دارد. به‌علاوه اینکه باعث پاکسازی رحم و تنظیم زمان تخمک‌گذاری در خانم‌ها می‌شود. بعضی افراد از این خاصیت به عنوان مصرف چهل روز رازیانه یاد می‌کنند تا تاثیر بیشتری در پاکسازی رحم بگیرند.

جلوگیری از بیماری‌های دستگاه تناسلی، پیشگیری از سرطان رحم و دهانه رحم، تعادل هورمونی و پیشگیری از سردمزاجی از دیگر کاربردهای مهم رازیانه در قاعدگی هستند. البته رازیانه قاعده‌آور است و نباید در مصرف رازیانه برای پریودی زیاده‌روی کنید 

‌رازیانه و کم کاری تیروئید

رازیانه یکی از گیاهان دارویی مفید برای درمان کم‌کاری تیروئید است. وجود مواد معدنی و ویتامین‌ها در این گیاه به حفظ تعادل غده تیروئید کمک می‌کند. بیمارانی که از کم کاری تیروئید رنج می‌برند، می‌توانند با مشورت پزشک رازیانه را به‌صورت دمنوش یا ادویه همراه غذا میل کنند.

رازیانه برای کبد چرب

یکی از خواص مهم رازیانه درمان اختلال کبدی و بهبود عملکرد کبد است. به‌علاوه اینکه خاصیت ضدالتهابی رازیانه به کاهش التهابات کبدی کمک می‌کند و کار پاکسازی کبد در بیماران مبتلا به کبد چرب را انجام می‌دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: