هشدار مهم پزشکی | 15 علامت هشدار دهنده بدن که باید بدانید

پزشکان مدتهاست که به علائم خارجی بیماری توجه بیشتری کرده اند .

کدخبر : 13990
سایت سرگرمی روز :

برخی از آنها آنقدر خوب بودند که می توانستند تمام سابقه پزشکی یک فرد را فقط با نگاه کردن به آنها و گوش دادن به نبض او بگویند.

آیا این یک ناراحتی جزئی است؟

یا کمبود ویتامین یا یک بیماری جدی؟

ما به شما خوددرمانی را پیشنهاد نمی کنیم، اما علائم بدنی وجود دارد که توسط پزشکان تایید شده است.

اگر به طور کلی سالم هستید، اما علائم زیر را دارید، احتمالاً می خواهید بدانید که آنها به چه چیزی مرتبط هستند:

همانطور که در مورد "15 علامت هشدار دهنده بدن که باید بدانید" را خواندید، به یاد داشته باشید که این اطلاعات ماهیت کلی دارند و برای اهداف آموزشی در نظر گرفته شده اند. این نشانه ها شاخص هایی هستند که می توانند به شما کمک کنند تا از سلامت خود آگاهی بیشتری داشته باشید، اما نباید از آنها برای تشخیص خود استفاده کرد.

اگر هر یک از این علائم را در خود یا یکی از نزدیکان خود شناسایی کردید، بسیار مهم است که با یک متخصص بهداشت مشورت کنید. فقط یک پزشک متخصص می تواند تشخیص دقیق و درمان مناسب را برای وضعیت خاص شما ارائه دهد.

پیشگیری و مراقبت اولیه کلید سلامتی خوب است، اما همیشه باید با توصیه متخصصان سلامت هدایت شود. بنابراین لطفاً این توصیه‌های بدنی را به عنوان اولین قدم برای اطلاع‌رسانی و نه به عنوان جایگزینی برای مراقبت‌های پزشکی حرفه‌ای در نظر بگیرید.

1. پلک های متورم

این روشی است که بدن به شما می گوید که مشکلات کلیوی دارید، به خصوص اگر با احساس خستگی عمومی و پوست سرد و رنگ پریده همراه باشد.

2. حساسیت دردناک چشم ها به نور روشن

این ممکن است "انتقام" سوء مصرف الکل و تنباکو باشد. وقت ترک است. گاهی اوقات علامت «تب یونجه» (پولینوز – حساسیت به گلهای گیاهی) و حتی بیشتر اوقات نشانه کمبود ویتامین A است در این صورت باید بیشتر پنیر، هویج و گوجه فرنگی بخورید.

3. تغییر رنگ سفیدی چشم، سیاهی دور چشم

اگر سفیدی چشم شما قرمز است، فشار خون خود را چک کنید، ممکن است بالا باشد.

زردی به شما در مورد محتوای بالای بیلی روبین در کبد و همچنین نقض عملکرد آنزیمی آن می گوید.

سیاهی زیر چشم می تواند نشان دهنده کمبود خواب و خستگی عمومی بدن باشد. پزشکان نیز توصیه می کنند که قلب خود را معاینه کنید، زیرا گاهی اوقات این تیرگی نشانه بیماری قلبی است.

اگر خوشبختانه پزشک احتمال بیماری را رد کرده است، برای مقابله با کبودی ها و کیسه های زیر چشم به روش های موثر مختلف متوسل شوید.

آنها می گویند ماساژ می تواند کمک کند - هر روز صبح به مدت 5 دقیقه، به آرامی حرکات دایره ای اطراف چشم ها را با انگشتان حلقه خود انجام دهید و کمی فشار دهید.

4. لب های ترک خورده

اگر در گوشه‌های دهان و لب‌های خود ترک دارید، احساس ضعف عضلانی، ریزش مو و مشکل در تمرکز می‌کنید، نشانه بارز کمبود ویتامین B2 (ریبوفلاوین) در بدن است.

تخم مرغ، لبنیات، آجیل، گوجه فرنگی، هلو، گلابی، سویا و گل کلم به شما کمک می کند تا تعادل را بازیابی کنید.

5. پوشش سفید روی زبان

پلاک سفید رایج ترین "همدم" افراد مبتلا به سرماخوردگی یا گرسنگی است. اگر لبه های زبان قرمز باشد، احتمال گاستریت زیاد است.

یک پوشش خاکستری کم رنگ روی زبان می تواند علت اختلال عملکرد دستگاه گوارش باشد. اگر لب‌های متورم و خشکی پوست به این علامت اضافه شود، احتمالاً بدن فاقد آهن است.

نکته: چای و قهوه غلیظ کمتر بنوشید، زیرا در جذب این عنصر ارزشمند اختلال ایجاد می کنند. همچنین جعفری، قارچ پورسینی، ماهی، جگر، سیب و مرکبات را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

6. خشکی دهان

معمولاً واکنشی به استرس و اضطراب است. اگر خشکی طولانی مدت طول بکشد و شما تحریک پذیر شوید، بدن شما به ویتامین B3 (نیکوتینیک اسید یا نیاسین) نیاز دارد. می توانید آن را در مرغ، آجیل، گوشت گاو و گندم جوانه زده پیدا کنید.

همچنین باید در نظر داشت که خشکی دهان گاهی اوقات زمانی که غدد بزاقی ملتهب هستند یا در مراحل اولیه دیابت رخ می دهد.

7. بوی بد دهان

اگر هیچ دلیل بی اهمیتی برای این علامت وجود ندارد، ارزش بررسی سطح قند خون را دارد. اگر بوی «آمونیاک» دارد باید کبد و کلیه را معاینه کنید و اگر بوی گندیده داشت به برونشیت مزمن توجه کنید.

8. پوسته پوسته شدن پوست

لایه برداری پوست معمولاً به دلیل کمبود ویتامین های A و B2 است. به منوی خود توجه کنید. یک رژیم غذایی خوب سلامت و زیبایی را به شما باز می گرداند. اما اگر لایه برداری با خارش و التهاب شدید همراه باشد، باید عجله کنید که به متخصص پوست مراجعه کنید: خطر ابتلا به بیماری قارچی وجود دارد.

9. لکه های آبی

هنگامی که این لکه ها حتی با فشار کم ظاهر می شوند، ممکن است مشکلات لخته شدن خون یا اختلال در عملکرد کبد وجود داشته باشد. قضاوت دقیق پس از آزمایشات آزمایشگاهی امکان پذیر است.

10. بزرگ شدن غدد لنفاوی

این یک سیگنال است که نشان دهنده فرآیندهای التهابی در بدن است. این ممکن است یک سرماخوردگی معمولی یا یک بیماری پیچیده تر باشد که نیاز به معاینه پزشکی دارد.

11. تیره شدن ادرار

یکی از دلایل آن عدم مصرف مایعات کافی است. با این حال، اگر این امر با تب و ضعف همراه باشد، ممکن است بیماری های دستگاه تناسلی وجود داشته باشد که تنها توسط متخصص اورولوژی به درستی قابل تشخیص است.

12. تعریق زیاد

باید غده تیروئید خود را معاینه کنید. اگر شب ها به شدت عرق می کنید، ممکن است نشانه ای از خستگی عصبی باشد.

13. بهبود آهسته زخم

به احتمال زیاد بدن شما کمبود روی دارد که می توانید به راحتی با گنجاندن غذاهای دریایی و حبوبات در منوی غذایی خود آن را جبران کنید.

14. شیارهای ناخن

اگر ناحیه رشد ناخن آسیب دیده باشد، ممکن است یک شیار عرضی ایجاد شود. و شیارهای متعدد نشان دهنده کمبود ویتامین یا استرس مزمن است.

اگر در امتداد ناخن خود شیارهایی دارید، معمولاً نشانه هضم ضعیف است. شیارهایی که برای مدت طولانی ناپدید نمی شوند به شما می گویند که باید پانکراس را بررسی کنید.

15. آکنه و جوش سرسیاه

پوست ما مانند یک آینه وضعیت اندام های داخلی ما را منعکس می کند. و هر عضو مربوط به قسمت خاصی از بدن است:

- اگر مخاط و مایع اضافی در ریه‌هایتان انباشته شده باشد، ممکن است جوش‌های قرمز کوچک روی گونه‌هایتان ایجاد شود.

- اگر جوش هایی با سرهای سفید روی گونه های خود دارید، این ممکن است به معنای مشکلات در روده باشد.

- هنگامی که آکنه قرمز به طور مداوم بر روی شقیقه ها ظاهر می شود، این یک اختلال در عملکرد کبد و کیسه صفرا است.

- بثورات مکرر روی پیشانی و پوست سر نشان دهنده مشکلات معده است.

- آکنه قرمز روی چانه و پایین گونه ها نشان دهنده اختلالات هورمونی یا عفونت های دستگاه تناسلی است.

- بثورات روی تیغه های شانه و پشت در امتداد ستون فقرات می تواند باعث مشکلات ستون فقرات شود و آکنه در امتداد دنده ها اولین علامت نورالژی عضلانی است.

اما، البته، نباید فراموش کنیم که ناراحتی خفیف و کمبود ویتامین یک چیز است، در حالی که یک بیماری جدی نیاز به معاینه حرفه ای، آزمایش های با کیفیت بالا و درمان خاص دارد.

منبع: هلثی
آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: