روانشناسی شخصیت | تست شخصیت

روانشناسی شخصیت | طبق روانشناسی 7 عبارتی که فقط افراد باکلاس و پرستیژ بالا و با ارزش استفاده می کنند

ارزش بالا بودن مربوط به موجودی بانکی یا عنوان شغلی شما نیست. این در واقع به نحوه تأثیر مثبت بر دیگران، تعقیب رویاهای خود و ایجاد ارتباطات عمیق است. همه اینها ریشه در احترام به خود، پایبندی به اصول خود و تنها بودن خود واقعی شما دارد.

کدخبر : 14776
سایت سرگرمی روز :

برخی از مردم به سمت افراد با ارزش جذب می شوند و الهام گرفته می شوند تا راه آنها را دنبال کنند. این یک انتخاب شخصی است من خوش شانس بودم که تأثیر مثبت برخی از افراد با ارزش را تجربه کردم و این باعث شد که بتوانم همین کار را برای دیگران انجام دهم.

اگر مثل من می خواهید به فردی با ارزش تبدیل شوید، یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که اطراف خود را با افراد مشابه احاطه کنید. از این گذشته، جیم ران به عنوان یک سخنران انگیزشی گفت: "شما میانگین پنج نفری هستید که بیشترین زمان را با آنها می گذرانید."

اما چگونه می توان افراد با ارزش را تشخیص داد؟ یکی از ساده ترین راه ها این است که به آنچه می گویند گوش دهید. طبق روانشناسی، چند عبارت وجود دارد که فقط از افراد با ارزش می شنوید. من قصد دارم آن عبارات را به اشتراک بگذارم، بنابراین اگر علاقه مند هستید، به خواندن ادامه دهید.

گوش دادن به این عبارات به شما کمک می کند تا این افراد را بشناسید، سپس می توانید شروع به اضافه کردن آنها به شبکه خود کنید و خیلی زود در مسیر تبدیل شدن به یک نفر خواهید بود.

1) "من می بینم که شما از کجا می آیید"

آیا کسی را می شناسید که زیاد جملاتی مانند «می بینم از کجا می آیی» بگوید؟

افراد باارزش همه در مورد بالا بردن دیگران و ایجاد روابط واقعی هستند. آنها با احساس دیگران هماهنگ هستند زیرا از نظر عاطفی بسیار باهوش هستند و همدلی زیادی دارند.

به همین دلیل است که اغلب می شنوید که آنها از عبارت "من می بینم که شما از کجا می آیید" استفاده می کنند. آنها همیشه سعی می کنند نظرات دیگران را درک کنند و نشان دهند که به صحبت های اطرافیان خود گوش می دهند.

اگر فردی را می‌شناسید که فوق‌العاده همدل است و همیشه به مسائل از دیدگاه دیگران نگاه می‌کند، احتمال زیادی وجود دارد که در جمع فردی با ارزش باشید.

2) "این فقط یک شکست است، بیایید از آن درس بگیریم و به جلو برویم"

تعقیب رویاهایت جرات می خواهد، درست است؟

این راه آسانی نیست، در طول مسیر با چالش‌های سختی روبرو می‌شوید و حتی گاهی احساس می‌کنید در زندگی کاملاً شکست خورده‌اید. افراد توانمند با این چیزها بیگانه نیستند، اغلب می شنوید که می گویند "این فقط یک عقب نشینی است، بیایید از آن درس بگیریم و به جلو برویم."

خیلی عالی است که بتوانید پس از یک شکست بزرگ، خود را جمع کنید و گرد و غبار خود را پاک کنید و فقط آن را به عنوان یک یادگیری در نظر بگیرید. برای افراد با ارزش، این فقط کاری نیست که انجام می‌دهند، بلکه آن چیزی است که هستند.

آنها ذهنیت رشدی دارند و همیشه در هر کاری که انجام می دهند به دنبال پوشش نقره ای هستند. بخشی از DNA آنهاست. مثل این است که آنها واقعاً معتقدند هر چیزی ممکن است. و این به اطرافیانشان نیز آسیب می زند، بنابراین اگر چنین فردی را می شناسید، نزدیک او بمانید.

3) "با تشکر از بازخورد، من آن را در هیئت مدیره"

می‌دانید گاهی اوقات، گرفتن بازخورد با ظرافت ممکن است سخت باشد؟ اگر مثبت باشد، حتی اگر از آن قدردانی کنید، ممکن است احساس ناخوشایندی و شرم آور باشد. و اگر منفی باشد، بلعیدن قرص بسیار سختی است، درست است؟

افراد با ارزش اینگونه به بازخوردها نگاه نمی کنند. آنها برای آن باز هستند. آنها آن را به سختی می گیرند و از آن برای بهتر شدن در همه چیز در زندگی استفاده می کنند.

همیشه پذیرفتن بازخورد برایم سخت بود، خوب یا بد بودن مهم نبود، فقط احساس بدی داشتم. این تا زمانی بود که در اولین کارم با مدیرم آشنا شدم. او می‌توانست ببیند که من با برخی بازخوردهایی که به من می‌داد دست و پنجه نرم می‌کنم و نقل قولی را با من به اشتراک گذاشت.

«همه ما به بازخورد نیاز داریم. اینگونه است که ما پیشرفت می کنیم.»

معلوم شد: این نقل قولی از بیل گیتس است که از 32 سالگی میلیاردر شده است. درس مدیر من ساده بود. اگر بیل گیتس، یکی از ثروتمندترین و موفق ترین مردان جهان، بگوید که حتی او هم به بازخورد نیاز دارد، فکر می کنم می توانم بپذیرم که من هم به آن نیاز دارم.

وقتی می‌شنوید که کسی با گفتن جمله‌ای مانند «از بازخورد متشکرم، آن را قبول می‌کنم» برای بازخورد باز است، فقط می‌دانید که فردی با ارزش بالا در دست دارید.

وقتی کسی متوجه می شود که شما سخت کار کرده اید و از شما برای این کار تشکر می کند، واقعاً احساس خوبی دارد، درست است؟

باورش سخت است که آن دو کلمه کوچک "متشکرم" می توانند تا این حد تأثیرگذار باشند، اما واقعاً هستند. قدردانی فواید بسیار زیادی هم برای دهنده و هم برای گیرنده دارد. افراد با ارزش همه چیز را در مورد قدرت سپاسگزاری می دانند و هر زمان که بتوانند از آن استفاده می کنند.

آنها می‌دانند که تنها راه رسیدن به اهداف بزرگشان کمک دیگران است و ایجاد روابط معنادار برایشان بسیار مهم است. آنها اغلب قدردانی خود را از دیگران با استفاده از عبارت "از همه زحمات شما متشکرم، من واقعاً از آن سپاسگزارم" ابراز می کنند.

وقتی می شنوید که شخصی مرتباً با عباراتی مانند این از دیگران قدردانی می کند، این یک هدیه مرده است که او یکی از آن افراد خوبی است که می خواهید در زندگی خود داشته باشید.

5) "شما می توانید مرا به آن یکی نگه دارید"

یکی از دلایلی که افراد با ارزش واقعاً برجسته می شوند این است که آنها مالکیت کامل کاری را که انجام می دهند در اختیار می گیرند و در واقع به دنبال پاسخگویی هستند. این برای آنها انگشت نشان دادن نیست. این در مورد ایجاد یک پایه قوی از اعتماد، تعهد، و احساس وحدت در تیم آنها است.

همانطور که توسط یک مطالعه اخیر مشخص شده است، مسئول دانستن یکدیگر فقط باعث تقویت روحیه نمی شود. همچنین درایو را برای کار سخت تر و میل به چسبیدن به هم از طریق ضخیم و نازک افزایش می دهد.

این افراد اغلب با وعده‌های جسورانه همراه می‌شوند و به همه یادآوری می‌کنند که مسئولیت‌پذیری در موفقیت و ایجاد ارتباطات معنادار با دیگران چقدر مهم است.

برای آنها پاسخگو بودن فقط یک ایده نیست. این کاری است که آنها فعالانه انجام می دهند. این بخش مهمی از نحوه کار آنها است، بنابراین اگر می شنوید که فردی از عباراتی استفاده می کند که مسئولیت پذیری را تشویق می کند، این نشانه مطمئنی است که آنها شرکت خوبی برای نگه داشتن آنها هستند.

6) "من می بینم که شما ناراحت هستید و این کاملا قابل درک است"

هیچ چیز به اندازه احساس دیده شدن، شنیده شدن و فهمیدن آرامش بخش نیست، درست است؟

اعتبار سنجی عاطفی عبارت است از پذیرش و پذیرش احساس دیگران بدون قضاوت کردن آنها یا اینکه به نظر برسد که احساسات او اشتباه است یا مهم نیست.

به یاد داشته باشید، یکی از نکات کلیدی در مورد افراد با ارزش، تمایل شدید آنها برای ایجاد روابط و تأثیر مثبت بر دیگران است. اعتبار بخشیدن به احساسات یک نفر این امر را محقق می کند.

همانطور که دکتر کریستالین سالترز-پدنو، روانشناس بالینی اشاره کرد، "افرادی که یکدیگر را پذیرفته اند، احساس ارتباط بیشتری می کنند و پیوندهای قوی تری ایجاد می کنند."

این یکی از دلایلی است که اغلب می‌شنوید که شخصیت‌های استندآپ با گفتن جملاتی مانند «می‌توانم ببینم ناراحت هستید و این کاملاً قابل درک است» دیگران را از نظر احساسی تأیید می‌کنند.

7) "این بزرگ است، ما باید جشن بگیریم"

من از آن دسته افرادی هستم که آنقدر روی دستیابی به اهداف متمرکز می شوم، که گاهی فراموش می کنم لحظه ای مکث کنم و بفهمم تا چه حد پیشرفت کرده ام. من همیشه آنطور که باید برای پیروزی های کوچک جشن نمی گیرم.

برای من خوش شانس است، من یک دوست با ارزش دارم، هانا، که همیشه مطمئن می شود که ما موفقیت هایمان را جشن می گیریم و برنده می شویم، مهم نیست که چقدر بزرگ یا کوچک هستند. عبارت مورد علاقه او این است که "این بزرگ است، ما باید جشن بگیریم!".

مانند بسیاری از افراد با ارزش، هانا می داند که تقویت مثبت چقدر مهم است. در هر کاری که انجام می‌دهد، او وسواس زیادی به «گرفتن» مردم در حال انجام کارهای خوب و تجلیل از آنها دارد. او تماماً در مورد توانمندسازی افراد، بالا بردن آنها و تشویق آنها به انجام کارهای خوب است.

اگر فردی مانند هانا را در زندگی خود دارید که تماماً به تقویت مثبت و ارج نهادن به پیروزی‌های جزئی می‌پردازد، این نشان‌دهنده واضح است که آنها احتمالاً بخشی از خدمه با ارزش هستند.

منبع: تحریریه سرگرمی روز
آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: