روانشناسی شخصیت | تست شخصیت

روانشناسی شخصیت | درونگراها اگر این 13 نشانه رو داشتند یعنی عاشقاتان شده اند | اونا عشقشون رو متفاوت ابراز میکنن

همه ما عشق را متفاوت ابراز می کنیم و تجربه می کنیم. کسانی هستند که عشق خود را از طریق کلام نشان می دهند و برخی دیگر بیشتر عمل محور هستند.

کدخبر : 14807
سایت سرگرمی روز :

بر اساس روانشناسی، زبان عشق یک فرد به شدت به شخصیت و خلق و خوی او بستگی دارد.

درونگراها به خاطر اندوخته‌شان معروف هستند و ترجیح می‌دهند اظهارات عشقی خود را در حد پایین نگه دارند. عشق یک درون گرا ممکن است به اندازه یک برون گرا نمایشی نباشد، اما من حاضرم شرط ببندم که احساسات درون گرا بسیار عمیق تر است.

درونگراها افراد سرد و بی توجهی نیستند - کاملا برعکس. آنها دلیل ابداع عبارت "کیفیت بر کمیت" هستند.

عشق با افراد درونگرا چالش های خاص خود را دارد، اما فواید زیادی نیز دارد. به گفته متخصصان، بیایید چند راه را بررسی کنیم که درونگراها عشق خود را متفاوت از سایر افراد نشان می دهند.

1) همه یا هیچ

روان‌شناسان نشان می‌دهند که درون‌گراها معمولاً یک گروه هسته کوچک از عزیزان دارند که توجه آنها در آنجا متمرکز است، نه اینکه بین بسیاری از دوستان و آشنایان پراکنده شود.

این بدان معناست که شریک درونگرا نسبت به نیمه دیگر پروانه اجتماعی انرژی بیشتری دریافت می کند. درونگراها ترجیح می دهند به چند نفر منتخب 100% بدهند تا یک کسر کوچک به هزاران بازیگر.

2) زمان با کیفیت یک به یک

درونگراها همه چیز در مورد زمان با کیفیت یک به یک هستند، به خصوص که برای اولین بار با کسی آشنا می شوند. و نه در یک بار شلوغ. آنها فضایی با حواس پرتی کمتر را ترجیح می دهند.

وقتی افراد درونگرا برای شناختن شخصی وقت می گذارند، ترجیح می دهند این کار را در محیطی آرام تر و صمیمی تر انجام دهند تا بتوانند روی ایجاد ارتباط پایدار با شما تمرکز کنند.

3) صحبت ارزان است

افراد درونگرا معمولاً با اعمال خود محبت خود را نسبت به شما نشان می دهند. آنها ممکن است شما را در "دوستت دارم" خفه نکنند، اما اعمال بلندتر از کلمات صحبت می کنند و عمل زبان انتخابی درونگرا است.

یک فنجان چای می خواهید؟ تو را گرفتند

احساس لجبازی می کنید؟ آنها غذای مورد علاقه شما را می خورند.

احساس خوبی ندارید؟ آنها در حال حاضر با سوپ و Gatorade می روند.

درون گراها در حرکات بزرگ و فراگیر چندان اهمیتی ندارند، اما زمانی که به آنها نیاز داشته باشید در کنار شما خواهند بود. این به این دلیل است که آنها واقعاً شما را می شنوند و بهتر از هر کس دیگری، شاید حتی خودتان، به آنچه نیاز دارید، می فهمند.

4) بحث کوچک نیست

مطالعات تأیید می‌کنند که بیشتر افراد درون‌گرا به صحبت‌های کوچک اهمیتی نمی‌دهند، اما آنها شنوندگان عالی هستند که گفتگوهای عمیق و معنادار را ترجیح می‌دهند.

هر چیزی سطحی یا سطحی به یک فرد درونگرا علاقه ای ندارد. با یک درونگرا، همیشه به دنبال عمیق‌تر کردن است.

5) مهارت شنیداری خوب

ذاتاً درونگراها در ذهن خود شادتر و راحت تر هستند. برای آنها ترجیح داده می شود که در گیرنده اطلاعات به جای اشتراک گذاری آن باشند.

بنابراین اگر با یک فرد برون گرا ارتباط برقرار کرده اید، کسی را دارید که فعالانه به شما گوش می دهد و بی صبرانه منتظر نوبت او برای صحبت نیست.

آنها می خواهند تا جایی که می توانند درباره شما بیاموزند و به عنوان یک زوج به هم نزدیک تر شوند. درونگراها آنچه را که برای شما مهم است به خاطر خواهند آورد و به معنای واقعی کلمه رابطه عاطفی را که هر دوی آن ها پرورش می دهید را احساس خواهید کرد.

6) فوبیای تلفن در انتظار

درونگراها از تماس تلفنی متنفرند، حتی با افرادی که دوستشان دارند. آن را شخصی نگیرید فقط نحوه سیم کشی آنهاست. زنگ تلفن آن‌ها برای افراد درون‌گرا یک ترس کامل است و در واقع به هر قیمتی از گرفتن آن اجتناب می‌کنند.

قبل از اینکه جوابش را بدهم، تلفنی را که زنگ می‌خورد، زیر انبوهی از کوسن‌های مبل دفن می‌کنم. مانند بسیاری از افراد درونگرا، برداشتن تلفن را اختیاری و نه اجباری می دانم.

ما می دانیم که چگونه مرزهای آهنی را از این طریق تعیین کنیم.

درونگراها پیامک را بسیار ترجیح می دهند. خیلی

بنابراین اگر شریک درونگرای شما تلفنی با شما صحبت می کند، به شما تبریک می گوییم! شما جزو معدود افراد برگزیده هستید و واضح است که از احترام بسیار بالایی برخوردار هستید.

7) جزئیات گرا

بر اساس روانشناسی، درونگراها عشق و قدردانی شریک زندگی خود را با متفکر بودن و توجه به جزئیات نشان می دهند. آنها همیشه مناسبت های مهمی مانند تولدها و سالگردها را به یاد می آورند و برای بزرگداشت این نقاط عطف با یک هدیه عالی وقت می گذارند.

افراد درونگرا بسیار مراقب هستند و مشکلی برای پیگیری چیزهای کوچکی که برای شریک زندگیشان مهم است، مانند غذای مورد علاقه یا محل قرار گرفتنشان، ندارند.

8) فضا همه چیز است

همه ما می دانیم که افراد درونگرا برای حریم خصوصی و فضای شخصی خود ارزش قائل هستند. بنابراین، اگر آنها با کمال میل تصمیم بگیرند که با شما وقت بگذرانند، شما را دوست دارند.

و از روی احترام، لطف را پس خواهند داد. یک درونگرا انتظار توجه 24 ساعته را ندارد. این ایده در واقع نفرت انگیز است.

دادن فضای شخصی به کسی ممکن است در ابتدا دور یا حتی سرد به نظر برسد، اما این راهی است که درونگراها نشان می دهند که شما را دوست دارند.

9) نه از نوع حسود

از آنجایی که درونگراها بیش از هرکسی تمایل به فضای شخصی را درک می کنند، شب ها بیدار نمی مانند و نگران این هستند که با چه کسی هستید یا چه کار می کنید.

یک شریک درون گرا از اینکه شما با مردم بیرون هستید و خوش می گذرانید خوشحال است زیرا آنها می خواهند شما شاد باشید.

همچنین این احتمال وجود دارد که آنها از آن زمان برای شارژ مجدد باتری های اجتماعی خود لذت ببرند، زیرا بودن در کنار افراد دیگر به معنای واقعی کلمه برای افراد درونگرا خسته کننده است.

افراد درونگرا برای زمان تنهایی خود ارزش قائل هستند، بنابراین آنها می فهمند که ممکن است شما هم فضای شخصی خود را بخواهید.

10) صبر یک فضیلت است

درونگراها معمولاً در لحظه درگیر نمی شوند. آنها یک سکوت طبیعی دارند که برونگراها عموماً فاقد آن هستند

در حالی که یک فرد برونگراتر ممکن است بلافاصله در موقعیتی مانند یک مشاجره شدید دست به اقدام بزند، درونگرا قبل از صحبت کردن فکر می کند.

افراد درونگرا مستعد تصمیم گیری عجولانه نیستند.

هرکسی می تواند شریک خوبی باشد وقتی همه چیز در راه است، اما به لطف شکیبایی ذاتی آنها، درونگراها شریکی دوست داشتنی و حامی هستند، حتی اگر کار سخت شود، و همیشه در برخی مواقع اینطور می شود.

11) علایق خاص

به دلیل ماهیت خصوصی خود، درونگراها فقط زندگی شخصی خود را با افرادی که برایشان مهم هستند به اشتراک می گذارند.

آنها به افرادی که می خواهند با آنها پیوند عمیق تری ایجاد کنند، اعتماد می کنند. هر چیز دیگری برای یک درونگرا بی معنی است.

بیشتر افراد درونگرا علائق ویژه متفاوتی دارند. بنابراین، اگر درون‌گرای مورد علاقه‌تان درباره موسیقیدان کلاسیک مورد علاقه‌اش یا اینکه چقدر اسطوره‌های یونانی را دوست دارند برایتان صحبت می‌کند، احتمالا فکر می‌کنند که شما بسیار عالی هستید.

12) انتقاد سازنده

به عنوان یک قاعده کلی، درونگراها در به اشتراک گذاشتن نظرات خود، حداقل در ملاء عام، علاقه زیادی ندارند.

اما زمانی که تصمیم به اشتراک گذاری می گیرند، ترجیح می دهند پیام خود را به شیوه ای سازنده بیان کنند.

وقتی یک فرد درونگرا از چیزی انتقاد می کند، آن را محترمانه و بدون حمله شخصی انجام می دهد.

13) در PDA ماهر نیست

وقتی با یک فرد درونگرا رابطه برقرار می کنید، ممکن است در ابتدا تعجب کنید که آیا آنها از محبت فیزیکی بیزار هستند یا خیر.

آنها نمی کنند. اما درونگراها را نمی توان عجله کرد.

به گفته کارشناسان روابط، افراد درونگرا در ترویج صمیمیت غیرجنسی حرفه ای هستند. آنها واقعاً در اضافه کردن چاشنی به یک رابطه بدون دخالت جنسی خوب هستند.

هنگامی که یک فرد درونگرا شروع به ایجاد احساسات عمیق برای شما می کند، آن وقت است که جنبه عاشقانه او را خواهید دید. و همین که شما را از پاهایتان جارو کند کافی است.

درونگراهای عاشق محبت خود را به شیوه‌های عمیقی ابراز می‌کنند و مسلماً عاشق‌تر از برون‌گراها هستند زیرا احساساتشان بسیار شدید است.

منبع: تحریریه سرگرمی روز
آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • الی
    0

    عاالی