چیستان روز | چیستان باحال

چیستان ایرانی و قدیمی | اینور کوه اَرّه اَرّه، اونور کوه اَرّه اَرّه، میان کوه گوشت بره!

به نظرتان جواب این چیستان جذاب چیه؟ این سره کوه، اَرّه اَرّه، اون سر کوه اَرّه اَرّه، میان کوه گوشت بره؟؟

کدخبر : 16647
سایت سرگرمی روز :

چیستان یکی از گونه‌های ادبی محبوب در فرهنگ ایرانی است که علاوه بر جنبه سرگرم کننده خود، برای اهداف آموزشی هم به کار گرفته می‌شود. برخی از چیستان‌ها مانند این چیستان، به صورت موزون و  با ریتم گفته می‌شود و ذهن مخاطب را درگیر خواهد کرد.

این چیستان‌ها باعث می‌شوند سلول های مغزی شما تحرک بیشتری داشته باشند و این به نوبه خود بر فرایند حافظه و یادگیری شما تاثیر مثبت بسیار زیادی خواهد داشت. در این مدل چیستان‌ها، سوال در قالب شعر سروده می‌شود که شما باید بعد از چندین بار خواندن آن، به سوالی که در محتوای شعر اشاره شده است، پاسخ دهید.

در این چیستان شما باید به دنبال جوابی باشید که فراتر از کلمات درون چیستان است. به نظر شما اون چیه که اینور کوه اَرّه اَرّه، اونور کوه اَرّه اَرّه، میان کوه گوشت بره!

چیستان اینور کوه و اره!

.

.

تونستی حدس بزنی؟

.

.

.

.

.

.

بیا بیشتر راهنماییت کنم. جواب این چیستان ربطی به کوه و دشت و بره نداره!!! درواقع این کلمات در این چیستان حالت استعاره‌ای دارند و شما باید به دنبال جواب در جای دیگری بگردید.

.

.

.

.

.

نتونستی به جواب برسی؟ جواب این چیستان خیلی بهت نزدیکه و در واقع یکی از اعضای بدنته!

خب خیلی آسون تر شد. کافیه به دنبال عضوی از بدن باشی که تداعی کننده این شعره: اینور کوه اَرّه اَرّه، اونور کوه اَرّه اَرّه، میان کوه گوشت بره!؟

.

.

.

.

.

وقت تمومه!!

.

.

.

.

.

.

.

جواب چیستان اینور کوه و اره!

جواب چیستان (دهان) است.

نکته مهم این چیستان استفاده استعاره‌ای از کوه، اره و گوشت بره است.

دهان عضوی از بدن است که درون آن دندان‌ها، لثه و زبان قرار گرفته است. هر سمت دهان با دندان‌ها احاطه شده و وسط آن زبان قرار گرفته است که به خوبی چیستان (اینور کوه اَرّه اَرّه، اونور کوه اَرّه اَرّه، میان کوه گوشت بره!) را توصیف می‌کند.

این مدل چیستان‌ها ذهن را به چالش کشیده و برای تقویت مغز عالی است. شما به عنوان یک مادر یا مربی می‌توانید از این مدل چیستان‌ها برای یاد دادن اعضای بدن به بچه‌ها استفاده کنید. وقتی از مثال و تصویرسازی و شعر استفاده می‌شود؛ یادگیری برای مغز آسان‌تر است و راحت‌تر می‌تواند مفاهیم جدید را یاد گرفته و در ذهن و حافظه طولانی مدت خود نگه دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: