روانشناسی رابطه | روانشناسی عاطفه

به این 7 سوال پاسخ دهید تا متوجه شوید که بهتر است با شریک عاطفی خود بمانید یا جدا شوید!

در ابتدای رابطه احساس خوشبختی می کردید. شما می خواستید هر روز با شریک زندگی خود باشید و هر دوی شما برای این رابطه تلاش می کنید.

کدخبر : 16648
سایت سرگرمی روز :

 شما خیلی خوش شانس هستید که با یکدیگر هستید، اما اکنون همه چیزهایی که قبلا بوده اند کم کم از بین می روند؟ آیا احساس می‌کنید نمی‌دانید در مرحله بعد چه کاری انجام دهید و رابطه شما به کجا می‌رود؟ نمیدونی بمونی یا بری؟ 

به این هفت سوال پاسخ دهید تا بدانید چه کاری باید انجام دهید. مزایا و معایب را در نظر بگیرید و تصمیم درستی بگیرید که آیا با شریک زندگی خود بمانید یا جدا شوید!

آیا ترجیح می دهید با شریک زندگی خود بمانید یا جدا شوید؟ 

آیا احساس شما به شما می گوید که ترک کنید؟

بله:  پس شما خسته هستید و می خواهید تغییر کنید.

نه: برای شهود خود بجنگید .

گاهی اوقات بدن ما پاسخ را قبل از انجام این کار می داند. اگر از خود بپرسید "آیا باید بروم؟" یا "آیا باید بمانم؟" و گوش دهید، به احتمال زیاد پاسخ مورد نظر خود را خواهید یافت. 

دکتر فارست تالی، روانشناس بالینی در فولسوم، کالیفرنیا، می گوید که دوره های کسالت و ناامیدی لزوماً به معنای پایان یک رابطه برای یک زوج نیست.

برای اکثر مردم، لحظاتی وجود خواهد داشت که دانه‌های پشیمانی شروع به شکل‌گیری می‌کنند. با این حال، آنها مجبور نیستند ریشه بدهند و جوانه بزنند. گاهی اوقات، زمانی که در یک رابطه طولانی مدت و دشوار هستید، ممکن است از شما خواسته شود که سازش های خاصی انجام دهید. در این میان فداکاری، گذشت و شفقت خاصی وجود دارد که باید بتوانید آن را نشان دهید. قرار نیست هر روز روز شادی باشد و این ماهیت روابط است. 

آیا می توانید در یک رابطه کاملاً خودتان باشید؟

بله: این نشانه خوبی است، رابطه ارزش جنگیدن را دارد.

نه  : برای شما بهتر است از هم جدا باشید.

دکتر سوپریا بلر، روانشناس بالینی دارای مجوز، می گوید که این سوال را از خود بپرسید کاملاً ضروری است. وقتی خودتان را دوست داشته باشید و بپذیرید، می توانید دیگران را دوست داشته باشید. همچنین خوب است که بین خود و افراد دیگر تعادل داشته باشید - مطمئن شوید که خودتان هستید و نه فقط همسر / دوست دختر / و غیره.

بلر توضیح می دهد: «بعد از اینکه به این سؤالات پاسخ دادید، تصور کنید چه احساسی خواهید داشت اگر پیوندهایی که شما را در کنار هم نگه می داشت - مانند یک گروه مشترک از دوستان یا یک بودجه مشترک - از بین می رفتند. آن وقت چه احساسی خواهی داشت؟ اگر فردا همه چیز تغییر کند، آیا باز هم می خواهید پیش شریک زندگی خود بمانید؟» 

نکته کلیدی در اینجا صداقت بی رحمانه است. اگر با خودتان صادق نباشید، به سادگی درد را طولانی می کنید. 

آیا نیازهای شما برآورده می شود؟

بله:  بمان.

نه:  برو

بودن در یک رابطه مستلزم سازش های خاصی است. ممکن است ما درگیر روابط عاشقانه شویم زیرا طرف مقابل مایل است آنچه را که ما به دنبال آن هستیم، یعنی صمیمیت ارائه دهد. در حالی که نیازهای هر کس متفاوت است، اگر نیازهای خود را اعلام کرده اید و هنوز برآورده نشده اند، این یک پرچم قرمز برای شما است.

از طرف دیگر آیا به دنبال نیازهایی هستید که در رابطه خود انجام نداده اید بلکه با شخص دیگری انجام داده اید؟ 

 داشتن دوستان صمیمی عالی است، اما اگر دائماً برای حمایت به آنها مراجعه کنید زیرا می دانید از طرف شریک زندگی خود حمایت نخواهید شد، می تواند برای رابطه شما بسیار بد باشد.

اگر فکر می کنید، "من بین صحبت کردن با دوست پسر/شوهرم و صحبت با دوست پسرم، مردی که مدام به شما اعتبار عاطفی لازم را می دهد، من با دوستم صحبت می کنم، انتخاب دارم"، پس شما در یک رابطه مطمئناً مشکلی وجود دارد

آیا از درخواست بیشتر می ترسید؟

بله:  بهتر است از هم جدا شوید.

نه:  بمان.

اگر نیازهای شما برآورده نمی شود و از وضعیت شریک خود راضی نیستید، بهتر است همیشه بنشینید و با او صحبت کنید. با این حال، افراد ممکن است به دلیل ترس از اینکه نیازمند یا احساسی به نظر برسند، تمایلی به درخواست بیشتر نداشته باشند.

 این ممکن است بیشتر از اینکه مفید باشد ضرر داشته باشد. پنهان کردن احساسات واقعی خود در مورد رفتار همسرتان با شما، به جای حفظ آن، به احتمال زیاد رابطه نامطلوب را طولانی تر می کند. 

آیا دوستان و خانواده شما از رابطه شما حمایت می کنند؟

بله: هنگام ارزیابی مجدد رابطه خود، همه شرایط را در نظر بگیرید.

نه: شاید باید گوش کنی.

در این سناریو، ما در مورد این صحبت می کنیم که آیا آنها یک فرد را بر اساس ویژگی های شخصی خود به جای دلایل سطحی تأیید می کنند یا خیر. اگر کسی در حلقه نزدیک شما از رابطه شما حمایت نمی کند، این یک علامت هشدار است .

اگر از بیرون می بینند که رابطه برای شما خوشبختی ندارد، توصیه می شود به نظر آنها گوش فرا دهید. 

آیا خود را موظف می دانید که با او بمانید؟

بله یا خیر:  از خود بپرسید که چرا با این شخص هستید. و آیا این دلیل کافی برای ماندن یا رفتن است؟

چندین سال است که با هم رابطه دارید و اکنون حال خوبی ندارید. شما احساس می کنید در یک شیار گیر کرده اید و نمی توانید از آن خارج شوید. در این مورد، باید از خود بپرسید که آیا به این دلیل که مدت زیادی با هم هستید و نمی خواهید چیزی را خراب کنید، با او می مانید یا اینکه واقعاً او را دوست دارید.

وقتی صحبت از افراد و روابط می شود، گذراندن مدت طولانی با هم لزوماً به این معنی نیست که همه چیز برای شما خوب پیش می رود. بسیاری از افراد تمایلی به ترک یک رابطه ناراضی ندارند زیرا می خواهند از مزایای سرمایه گذاری خود بهره ببرند.

آیا وقتی از شریک زندگی خود دور هستید کمتر احساس استرس می کنید؟

بله:  جدا شوید.

نه:  آیا به این دلیل است که وقتی با او هستید احساس آرامش بیشتری می کنید یا به این دلیل که در خواب و بدون او به همان اندازه استرس دارید؟

در هر رابطه ای اختلاف نظر وجود دارد. گاهی اوقات برای رابطه خود سخت کار می کنید و این اشکالی ندارد. افرادی که در روابط سالم هستند این ذهنیت را دارند که "شریک من دوست من است و من با او همه چیز را پشت سر خواهم گذاشت."

یا وقتی از او دور هستید احساس خوشحالی بیشتری می کنید؟ آیا هر بار خانواده و دوستان خود را در اولویت قرار می دهید؟ استقلال خارج از یک رابطه خوب است، اما اگر هرگز نمی خواهید شریک زندگی خود را ببینید (یا بدون دیدن او احساس خوبی دارید)، این می تواند یک مشکل باشد.

این کار گذر از دوران سخت با آنها را برای شما دشوارتر می کند. نکته کلیدی این است که به بخش منطقی مغز خود گوش دهید و تسلیم واکنش های شیمیایی سرخوشانه ای نشوید که عشق می تواند ایجاد کند. 

خودتان تصمیم بگیرید چه چیزی برای شما بهتر است - ماندن با شریک زندگی یا جدایی. در هر صورت تصمیم برای شما درست خواهد بود، زیرا این خواسته شماست.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: