روانشناسی شخصیت | تست شخصیت

روانشناسی شخصیت | این نشانه ها یعنی خیلی پشت سرت حرف میزنن

اگر شماهم جز آن دسته از افرادی هستید که حرف پشت سرتان زیاد است و به دنبال علت این ماجرا هستید این مطلب برای شماست.

کدخبر : 17619
سایت سرگرمی روز :

دلیل پشت سرتان حرف زدن که باید شما را خوشحال کند

غیبت کردن به معنی گفتن بدی‌های یک فرد در جمعی است که او در آن حضور ندارد. غیبت یا پشت سر کسی حرف زدن از گناهان کبیره است و قرآن کریم وعده عذاب به آن داده است. این گناه رایج که تا حدودی قبح آن در بین ما ریخته، داری آثار سوء چون ایجاد کینه و دشمنی میان مردم و ایجاد حس بدبینی و نفرت و از میان بردن روح اعتماد و اطمینان در جامعه است. اگر فکر می کنید پشت سر شما حرف می زنند، ناراحت نشوید، گاهی موفقیت شما باعث می شود که دیگران پشتتان حرف بزنند و غیبت کنند!

وقتی نمیتونن به سطح تو برسن

اگر شما جزو افراد موفقی هستید و سح زندگیتان بالاتر از دیگران است، احتمالا پشت سر شما زیاد حرف می زنند زیرا در میان اطرافیان کسانی هستند که دوست ندارند کسی را بالاتر از خودشان ببینند و به علت عزت نفس پایین نمی‌توانند موفقیت دیگران را ببینند پس تمرکزشان را تنها بر غیبت کردن می گذارند.

وقتی چیزی که تو داری رو ندارن

شرایط زندگی هر فردی با دیگری متفاوت است، بنابراین ممکن است ما به هر چیزی که دلمان می خواهد نرسیم، افراد عاقل برای خود تعریفی از موفقیت داشته و ارزش‌های خود را می شناسند و تنها خود را با خود دیروزشان مقایسه می کنند تا هر روز کمی بهتر از روز قبل باشند اما افرادی که دائم پشت دیگران حرف می زنند، موفقیت آنان را به معنی نابودی موفقیت‌های خود می دانند و دائم در حال خراب کردن او در پیش باقی افراد جمع هستند.

وقتی که میخوان سبک زندگی تو رو تقلید کنن اما نمیتونن

یکی از دلایلی که برخی از افراد پشت سر شما غیبت کرده و حرف می زنند، این است که خیلی ها شما و سبک زندگیتان را قبول دارند، حتی فردی که پشت شما هم حرف می زند جزو همین افراد است اما چون نمی تواند مانند شما زندگی کند، شما را در مقابل دیگران کوچک می کند و دوست دارند که موفقیت شما را کم اهمیت جلوه دهند. این اشخاص قدرت خویش را در بیان نقاط ضعف شما می‌بینند. آنان شما را پایین کشیده تا خودشان را بالا بکشند.

چرا مردم پشت سر یکدیگر حرف می‌زنند؟

  •     برخی از مردم جرئت و شهامت مواجهه رودررو با دیگران را ندارند. بدین جهت ترجیح می‌دهند پشت‌سر آنان حرف بزنند.
  •     برخی افراد با غیبت‌کردن از دیگران احساس آرامش می‌کنند. آنان با بیان کاستی‌های دیگران می‌خواهند همزمان به دو هدف مهم دست یابند:«از یک سو نقاط ضعف خویش را بپوشانند و از سوی دیگر خودشان را از جهت روانی تخلیه کنند.»
  •     برخی افراد روابط عمومی پایینی دارند و نمی‌توانند از راه‌های درست با هم ارتباط بگیرند؛ لذا ترجیح می‌دهند با سخن گفتن در باره عیوب مردم رشته ارتباطی خود را با دیگران محکم کنند.
  •     تنگ‌نظرها و حسودها تاب دیدن رشد و پیشرفت مردم را ندارند. آنان کار خویش را با غیبت و بدگویی دیگران آغاز می‌کنند.
  •     برخی از مردم نیز برای به‌دست آوردن پست و مقام پشت سر دیگری حرف می زنند و نمی‌دانند تلاش و کوشش مفید و مثمر ثمر، خود می‌تواند زمینه مناسبی برای پیشرفت و ارتقا در پست‌های مدیریتی باشد.
آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: