شاید باورتون نشه ولی این 9 دلیل مسخره باعث میشه زودتر بمیری

9 چیز عجیب و غریب که باعث می شوند زودتر بمیرید!

کدخبر : 18319
سایت سرگرمی روز :

بیشتر مردم می‌دانند که عادت‌های بد مانند سیگار کشیدن و مشروبات الکلی باعث کاهش طول عمر می‌شود. اما چندین کار کاملاً عادی و ظاهرا نرمال که ما روزانه انجام می‌دهیم نیز می‌توانند تأثیرات نامطلوبی بر سلامت ما داشته باشند. در این نوشتار به این موارد خواهیم پرداخت!

9 چیز عجیب که عمرتان را کم می کند

موارد زیر باعث می شوند زود بمیرید حتی اگر خیلی عجیب و غریب به نظر برسند!

مصرف پاپ کورن مایکروویو

پاپ کورن آماده شده در مایکروویو می تواند منجر به بیماری ریوی شود و ممکن است عمر شما را کوتاه کند.

دلیل: یک ماده شیمیایی به نام دی استیل که به دادن طعم کره ای به پاپ کورن مایکروویو کمک می کند، در صورت مصرف بیش از حد می تواند منجر به بیماری شدید ریوی شود.

داشتن سینه های بزرگ

یک مطالعه نشان داد: زنان با سینه های بسیار بزرگ ممکن است پنج سال از عمر مورد انتظار خود را از دست بدهند!

استدلال: این مطالعه نشان داد که وزن اضافی این زنان به درد مفاصل، سردرد، جراحی ترمیمی، چاقی و دیابت منجر می‌شود.

بازنشستگی پیش از موعد

یک مطالعه نشان داد: افرادی که در سن 55 سالگی بازنشسته شدند، 89 درصد بیشتر از افرادی که در سن 65 سالگی بازنشسته شدند، در طی 10 سال جان خود را از دست دادند.

استدلال: محققان شرکت شل، این موضوع را به دلیل احتمالی سلامت ضعیف بازنشستگان پیش از موعد نسبت دادند، اما عدم فعالیت و نداشتن هدف در زندگی نیز می تواند نقش مهمی ایفا کند.

عدم استفاده از نخ دندان

یک مطالعه نشان داد: استفاده نکردن از نخ دندان به طور منظم فقط شما را در معرض خطر بیماری لثه قرار نمی دهد. این عادت همچنین شما را در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی قرار می دهد و می تواند تا شش سال از زندگی شما طول بکشد.

نیل واینتراب، نویسنده اصلی این مطالعه گفت: «سطح مزمن و کم التهاب بیماری لثه ممکن است برای آزار رگ‌های خونی و کمک به ایجاد بیماری عروقی کافی باشد.

مصرف قرص خواب

بک مطالعه نشان داد: بیمارانی که به طور مرتب قرص خواب استفاده می کردند، 4.6 برابر بیشتر از افرادی که قرص خواب آور مصرف نمی کردند، زودتر می میرند. حتی مصرف کنندگانی که کمتر از چهار قرص در سال مصرف می کردند، 3.6 برابر بیشتر در معرض مرگ زودهنگام قرار داشتند.

دلیل: مواد خطرناک موجود در این قرص ها که شامل بنزودیازپین ها، باربیتورات ها و آرام بخش ها می شود.

تماشای بیش از حد تلویزیون

یک مطالعه نشان داد: تماشای دو ساعت تلویزیون در روز می تواند 1.4 سال زندگی شما را از بین ببرد.

استدلال: یک مطالعه باز BMJ در مورد “رفتار بی تحرک” نشان داد که بیش از اندازه تحرک نداشتن در نهایت منجر به مرگ زودرس می شود.

زیاد خوابیدن

خواب زیاد باعث می شود زودتر بمیرید

یک مطالعه نشان داد: یک مطالعه شش ساله خواب که توسط دانشگاه کالیفرنیا با حضور 1.1 میلیون بیمار انجام شد، نشان داد افرادی که هشت ساعت در روز می‌خوابیدند نسبت به افرادی که شش یا هفت ساعت در روز می‌خوابیدند، زودتر می‌میرند.

دلیل: پرخوابی با دیابت، سردرد، افسردگی و بیماری قلبی مرتبط است. شاید بد نباشد نشانه های افسردگی پنهان را بشناسید!

زیاد در ترافیک ماندن

یک مطالعه نشان داد: رفت‌وآمد روزانه طولانی‌تر منجر به فهرستی طولانی از بیماری‌ها و مشکلات سلامتی می‌شود و عمر شما را کوتاه می‌کند.

استدلال: استرس و بی تحرکی تا حدی باعث افزایش سایز دور کمر، فشار خون بالاتر و شاخص توده بدنی بیشتر می شود.

خوردن بیش از حد گوشت قرمز

یک مطالعه نشان داد: افرادی که حداقل چهار اونس گوشت قرمز یا فرآوری شده در روز مصرف می کردند، 30 درصد بیشتر در معرض خطر مرگ زودرس بودند.

استدلال: مصرف گوشت قرمز و فرآوری شده با افزایش اندکی در مرگ و میر کلی، مرگ و میر ناشی از سرطان و مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی مرتبط است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: