قیمت بنزین | یارانه بنزین

خبر مهم درباره قیمت بنزین | یارانه بنزین به هر کد ملی به کجا رسید؟

آخرین خبر دباره قیمت بنزین را در سرگرمی روز بخوانید.

کدخبر : 18520
سایت سرگرمی روز :

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: جمع کردن دست و پای سیاست به معنای دخالت بی‌جا کردن در حوزه اقتصاد و سپردن کار به کاردان را دنبال خواهم کرد. قیمت بنزین ۳۰۰۰ تومانی را به ۱۵۰۰ تومان اصلاح می‌کنم. شرکت‌های دولتی هم باید خصوصی شوند نه مثل گذشته که اختصاصی شدند. دست و پای دولت در حوزه اقتصاد زیادی بلند شد. اقتصاد با دستورالعمل درست نمی‌شود بلکه باید به قاعده خودش انجام شود. قبول دارم که اقتصاد ایران خیلی سیاست‌زده شده است.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما درآمدهایمان ریالی است اما هزینه کردمان نسبتی با دلار دارد و مناسبات کشور برهم ریخته است فساد اقتصادی موضوع دیگری است که با آن مواجه هستیم عده ای سر چشمه نشسته اند و استفاده می کنند مردم حق دارند اعتراض کنند که چرا برای ما نیست و برای عده ای خاص هست.

علیرضا زاکانی در میزگرد اقتصادی گفت: شرایط کشور شرایطی است که نیاز به تحول دارد تحول در راستای توسعه عدالت و ارتقای کشور. دیشب بیانم این بود در مناظرات که ما ۴ سرفصل را تاکید می کنیم اول آزاد سازی اقتصاد از کمند ارز و دلار و توجه و تقویت ارزش پول ملی . یعنی پول ملی را هم برای قیمت گذاری و هم سرمایه و خرید استفاده کنیم نکته دوم جهش تولیدوجلوگیری از خام فروشی بر پایه دانش و علم برای ایجاد ارزش افزوده ویژه در محصولات که اساسا تحریم پذیر نیست. مشارکت سوم نکته سوم است برای ایجاد حاکمیت مردم بر اقتصاد و توجه به خصوصی سازی درست و چالاکی دولت و عبرت گرفتن از مشکلاتی که اتفاق افتاده است نکته چهارم خلق ثروت همراه با توزیع عادلانه ثروت است مردم حاکم و شریک هستند و از این وضعیت سود می برند.

وی ادامه داد: تورم، گرانی و عدم ثبات در قیمت ها یک مشکل است، مردم شب می خوابید صبح بیدار می شوند ومی بینند یک اتفاق دیگری افتاده است کوچک شدن سفره مردم و گرفتن توان مردم در اقتصاد مشکل دیگر مردم است. ۴۱ درصد از سبد خانوار مسکن و امورات مرتبط با مسکن را به خود اختصاص داده است و داشتن مسکن یک آرزو شده است. بیکاری جوانان و مشکل سلامت که در کنار درد داشتن بیماری، درد بی پولی هم وجود دارد و وخانواده ها سقوط کرده و به زیر خط فقر می روند. ما درآمدهایمان ریالی است اما هزینه کردمان نسبتی با دلار دارد و مناسبات کشور برهم ریخته است فساد اقتصادی موضوع دیگری است که با آن مواجه هستیم عده ای سر چشمه نشسته اند و استفاده می کنند مردم حق دارند اعتراض کنند که چرا برای ما نیست و برای عده ای هست.

وی ادامه داد: ناترازی انرژی و بدهی دولت به بانک ها و صندوق ها اساسا کمر دولتها را می شکند. نقدینگی ما نسبت به سایر کشورها زیاد نیست اما سرگردان هستند. تحریم دشمنان ما یک عاملی است که بخش زیادی از عوامل روانی را به خود اختصاص می دهد. البته روز به روز اثر آن کمرنگ تر می شود. من معتقد بودم عرضه و تدبیر افراد برای این بند لازم است و گرنه دشمن از خباثت خود دست برنمی دارد. برای رسیدن به رشد ۸ درصد سرمایه گذاری داخلی و خارجی نیاز دارد.

وی با تاکید براینکه کشور دچار بن بست نیست، گفت: عمده مشکلات ما مربوط است به تجویزهای غلطی که صورت گرفته است چه تجویزهایی که از خارج ازکشور بیگانگان برای ما می گیرند و تجویزهایی که در داخل خریدار دارد. در دهه ۷۰ یادمان نرفته است که چه تجویزهایی صورت گرفت و اوج این بی تدبیری در دهه ۹۰ رقم خورد.

زاکانی تصریح کرد: در دولت سیزدهم شهید رییسی ترمز دستی این وضعیت را کشید ما در برخی از شاخص ها بهتر شدیم اما کار برای تحول بسیار زیاد است و ضرورت دارد که یک کار جدی و اساسی صورت بگیرد در خصوص جهش تولید با مشارکت مردم باید اولا به مردم اعتماد کنیم و بخش خصوصی را درگیر کارها کنیم تعاونی ها را اصل قرار دهیم ما نیازمند به مشارکت و سرمایه گذاری هستیم. دهه ۹۰ دهه سیاهی برای ما بود نرخ سرمایه گذاری ما در آنجا منفی شد و از جیب مردم خوردیم و از بانک ها خوردند ودست اندازی کردند و کاری کردند که سفره مردم تنگ تر شود مردم در بورس بیچاره شدند. ارز در دولت آقای روحانی تقریبا ده برابر شد و این تعریف کار کارشناسی دارد که چقدر قشنگ می تواند به ما دیکته کند و ما هم پیاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید نقدینگی هدایت شود، خاطرنشان کرد: مشکل ۴۱ درصد از سبد خانوار که در تهران بیش از این است را ما قائل هستیم با کمک مردم می توانیم حل کنیم. دولت می تواند تدبیر کند و تصمیم بگیرد. راه اقتصادی کشور ایجاد استقلال اقتصادی در حوزه مسائل مختلف در کشور است از جمله امنیت غذایی. تولید در کشور مظلوم است هم تولید کننده و هم مصرف کننده هر دو آسیب می بیند و سایر سطوح از جمله توزیع کنندگان و صادر کنندگان که درست کار می کنند آسیب می بینند اما عده ای هم بر سر این سفره نشسته اند و سود می کنند. اصلاح یارانه ها در زنجیره تولید بحث دیگر ما است. تجربه موفق دولت آقای رییسی همین کار است که در نان کرد اما به انتها نرسید. شفافیت و هوشمندسازی  وبرخورد با دانه درشت ها از دیگر اقدامات است. 

وی با اشاره به اقداماتی که در دوره مدیریت خود در شهرداری تهران انجام داده است، گفت: ما در شهرداری خرید مان را از بورس انجام دادیم با دانه درشته ها برخورد کردیم بدون اینکه سر و صدایی بکنیم .خنثی سازی تحریم اگر صورت نگیرد نمی توان تحریم را ملغی کرد و این مسیر خودش را دارد و تجربه در این زمینه مشخص است.  ما در چین مطالبات را نقد کردیم تحریم را خنثی کردیم و جذب سرمایه گذاری کردیم. لذا هم تحریم را دور زدیم و هم کمر تحریم را شکستیم و اساس آن این بود که پول وفناوری را در داخل کشور داشته باشیم. 

منبع: جماران
آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: