فال حافظ | فال حافظ روز

فال حافظ 1 تیر ماه | حضرت حافظ چه پیامی برایتان دارد؟

فال حافظ دقیق با تفسیر کامل و درست برای پیشگویی فردای خود را در سایت سرگرمی روز بخوانید؛ فال حافظ همواره برای ایرانیان در طول تاریخ، رازگشای آینده و اتفاقات آن بوده است.

کدخبر : 18592
سایت سرگرمی روز :

فال حافظ یکی از روش‌های پیش‌بینی و فالگیری است که بر اساس غزلیات معروف حافظ، شاعر بزرگ ایرانی قرن چهاردهم میلادی، انجام می‌شود. حافظ در دیوان غزلیات خود بیش از ۵۰۰ غزل نوشته است و در هر غزل از ابیات و شعرهای پارسی استفاده کرده است. فال حافظ به عنوان یک روش شناخت شخصیتی و پیش‌بینی زندگی، می‌تواند احساسات و امید‌ها را به تصویر بکشد و به شخص کمک کند تا بهترین تصمیم‌ها را در مسیر زندگی خود بگیرد. اما لازم به ذکر است که فال حافظ بیشتر به عنوان یک سنت و بازی خوانده می‌شود و معتقدی هست میزان صحت پیام‌های آن بستگی به باور و تفسیر شخصی است.

 فال حافظ روزانه متولدین فروردین

سحر ز هاتف غیبم رسید مژده به گوش   که دور شاه شجاع است می دلیر بنوش

شد آن که اهل نظر بر کناره می‌رفتند    هزار گونه سخن در دهان و لب خاموش

به صوت چنگ بگوییم آن حکایت‌ها     که از نهفتن آن دیگ سینه می‌زد جوش

تمایل ذاتی شما به معاشرت با دیگران و گردهم آوردن دوستان، می‌تواند فرصتی عالی برای تقویت روابط و تبادل نظر در مورد موضوعات مورد علاقه‌تان باشد. شاید نتوانید همه دوستانتان را در یک جمع بزرگ دور هم جمع کنید، اما حتی یک ملاقات دوستانه کوچک هم می‌تواند برایتان لذت‌بخش و مفید باشد. امروز همچنین فرصتی مناسب برای تمرکز بر جنبه‌های مثبت زندگی و یافتن راه‌هایی برای ارتقای آن است. چه برای خودتان، چه برای عزیزانتان، به این فکر کنید که چگونه می‌توانید تغییر مثبتی ایجاد کنید. 

 فال حافظ روزانه متولدین اردیبهشت

نقد صوفی نه همه صافی بی‌غش باشد    ای بسا خرقه که مستوجب آتش باشد

صوفی ما که ز ورد سحری مست شدی    شامگاهش نگران باش که سرخوش باشد

خوش بود گر محک تجربه آید به میان     تا سیه روی شود هر که در او غش باشد

خط ساقی گر از این گونه زند نقش بر آب     ای بسا رخ که به خونابه منقش باشد

امروز با کمی تأمل در مورد زندگی خود، متوجه خواهید شد که تکلیف بسیاری از مسائل برایتان روشن شده است. این وضوح ذهنی می تواند انگیزه ای برای ایجاد تغییرات مثبت و سازنده در زندگی شما باشد. به ندای قلب خود گوش فرا دهید و اجازه دهید که احساساتتان شما را راهنمایی کنند و در تصمیم گیری هایتان نقش داشته باشند. به زودی شاهد پیشرفت های مثبت در رابطه عاطفی خود خواهید بود. اوضاع مطابق میل شما پیش خواهد رفت و از این بابت احساس خوشبختی و رضایت خواهید کرد. گاهی لازم است اولویت را به خودتان و نیازهایتان بدهید. از ابراز خواسته ها و علایقتان واهمه نداشته باشید و برای رسیدن به اهدافتان تلاش کنید.

 فال حافظ روزانه متولدین خرداد

زلف آشفته و خوی کرده و خندان لب و مست      پیرهن چاک و غزل خوان و صراحی در دست

نرگسش عربده جوی و لبش افسوس کنان         نیم شب دوش به بالین من آمد بنشست

سر فرا گوش من آورد به آواز حزین                 گفت ای عاشق دیرینه من خوابت هست

عاشقی را که چنین باده شبگیر دهند                  کافر عشق بود گر نشود باده پرست

 به زودی پیشنهادی دریافت خواهید کرد که می تواند مسیر زندگی شما را به طور کلی تغییر دهد. این فرصت را دست کم نگیرید و با دقت و وسواس در مورد آن بررسی و تفکر کنید. در جمعی تازه حضور خواهید یافت و با افراد جدیدی آشنا خواهید شد. این آشنایی ها می تواند منشأ دوستی ها و همکاری های مثمر ثمر در آینده باشد. تلاش کنید تا از روزمرگی و یکنواختی زندگی خود فاصله بگیرید. به دنبال علایق و سرگرمی های جدید باشید و از انجام فعالیت های متنوع و چالش برانگیز نترسید.

 

 فال حافظ روزانه متولدین تیر

تنت به ناز طبیبان نیازمند مباد              وجود نازکت آزرده گزند مباد

سلامت همه آفاق در سلامت توست      به هیچ عارضه شخص تو دردمند مباد

جمال صورت و معنی ز امن صحت توست        که ظاهرت دژم و باطنت نژند مباد

مراقب باشید که در رویاپردازی غرق نشوید و از مسیر زندگی واقعی عقب نیفتید. اگر در رابطه عاطفی خود با چالش تصمیم گیری مهمی روبرو هستید، شجاعت و صراحت را در پیش بگیرید. با ساده سازی رویکردتان و پرهیز از پیچیدگی های غیرضروری، می توانید به وضوح بیشتری در تصمیم گیری دست یابید. در روابط عاطفی خود با دیدی مثبت و خوش بینانه به آینده نگاه کنید. بدبینی و تردید می تواند تاریکی را به روابط شما سرایت دهد و مانع از صمیمیت و تعهد عمیق تر شود. احتمال وقوع جابجایی یا تغییر در زمینه شغل یا محل سکونت شما وجود دارد.

 

 فال حافظ روزانه متولدین مرداد

دیده دریا کنم و صبر به صحرا فکنم         و اندر این کار دل خویش به دریا فکنم

از دل تنگ گنهکار برآرم آهی                    کآتش اندر گنه آدم و حوا فکنم

مایه خوشدلی آن جاست که دلدار آن جاست     می‌کنم جهد که خود را مگر آن جا فکنم

بگشا بند قبا ای مه خورشیدکلاه                 تا چو زلفت سر سودازده در پا فکنم

امروز آرامش و خونسردی شما در برابر چالش ها و تحریکات احتمالی مورد آزمایش قرار خواهد گرفت. مراقب باشید که در دام عصبانیت و واکنش های احساسی نیفتید. در موقعیت های مختلف، سعی کنید با حفظ آرامش و متانت، ظرافت و پختگی خود را به دیگران نشان دهید. هیچ نیازی نیست که برای جلب رضایت دیگران یا اثبات خودتان، رفتار و نظراتتان را تغییر دهید. به ارزش ها و باورهایتان پایبند باشید و با قاطعیت و احترام از آنها دفاع کنید. رویای سفر به مکانی هیجان انگیز ذهن شما را به خود مشغول کرده است. اما در حال حاضر شرایط لازم برای تبدیل این رویا به واقعیت مهیا نیست. به جای غرق شدن در فانتزی های غیرقابل دسترس، بر روی اهدافی که در دسترس شما هستند تمرکز کنید. 

 

 فال حافظ روزانه متولدین شهریور

چل سال بیش رفت که من لاف می‌زنم          کز چاکران پیر مغان کمترین منم

هرگز به یمن عاطفت پیر می فروش            ساغر تهی نشد ز می صاف روشنم

از جاه عشق و دولت رندان پاکباز               پیوسته صدر مصطبه‌ها بود مسکنم

در شان من به دردکشی ظن بد مبر           کآلوده گشت جامه ولی پاکدامنم

 به زودی به یک مراسم دعوت خواهید شد. قبل از قبول این دعوت، به شرایط خودتان و میزان تمایل و انرژی تان برای حضور در این مراسم خوب فکر کنید. در محیط کار یا در مورد مسائل خانوادگی، از پافشاری بیش از حد بر روی فرضیه ها و ایده هایتان خودداری کنید. ذهنتان را باز نگه دارید، به دیدگاه های دیگران گوش فرا دهید و برای رسیدن به یک درک مشترک و راه‌حل مناسب تلاش کنید.

 

 فال حافظ روزانه متولدین مهر

مژده ای دل که دگر باد صبا بازآمد              هدهد خوش خبر از طرف سبا بازآمد

برکش ای مرغ سحر نغمه داوودی باز              که سلیمان گل از باد هوا بازآمد

عارفی کو که کند فهم زبان سوسن             تا بپرسد که چرا رفت و چرا بازآمد

به یاد داشته باشید که شما تنها فردی نیستید که می توانید از پس مشکلات خود بربیایید. یاد بگیرید که به اطرافیان و عزیزانتان اعتماد کنید. آنها از اینکه دائماً نگران شما باشند و درگیر مشکلاتتان شوند، خوشحال نمی شوند. آنها نیز مانند شما یاد گرفته اند که با شرایط زندگی خود کنار بیایند و خود را با آن وفق دهند. امروز زمانی مناسب برای رسیدگی به امور مالی و برنامه ریزی برای ماه آینده است. هزینه های زیادی در انتظار شما هستند و اگر حواستان را جمع نکنید، ممکن است با مشکل مواجه شوید. بودجه بندی دقیق و مدیریت صحیح پول می تواند به شما در رسیدن به اهدافتان و جلوگیری از مشکلات مالی در آینده کمک کند. مراقب باشید که تحت تاثیر حسادت و غبطه اطرافیانتان قرار نگیرید.

 

 فال حافظ روزانه متولدین آبان

درد ما را نیست درمان الغیاث           هجر ما را نیست پایان الغیاث

دین و دل بردند و قصد جان کنند        الغیاث از جور خوبان الغیاث

در بهای بوسه‌ای جانی طلب             می‌کنند این دلستانان الغیاث

همیشه به یاد داشته باشید که زندگی هر کس منحصر به فرد است و مقایسه کردن خود با دیگران فقط باعث رنجش و ناراحتی شما می شود. اخیراً حرفی شنیده اید که شما را ناراحت کرده است. قبل از اینکه واکنش نشان دهید و یا اقدامی انجام دهید، به این موضوع خوب فکر کنید. ممکن است منظور گوینده آن چیزی نباشد که شما برداشت کرده اید. با صبر و حوصله به حرف های او گوش فرا دهید و سعی کنید از دیدگاه او به موضوع نگاه کنید.

 

 فال حافظ روزانه متولدین آذر

گلبرگ را ز سنبل مشکین نقاب کن              یعنی که رخ بپوش و جهانی خراب کن

بفشان عرق ز چهره و اطراف باغ را          چون شیشه‌های دیده ما پرگلاب کن

ایام گل چو عمر به رفتن شتاب کرد         ساقی به دور باده گلگون شتاب کن

بگشا به شیوه نرگس پرخواب مست را         و از رشک چشم نرگس رعنا به خواب کن

شما همیشه به دنبال راه هایی برای متمایز شدن از دیگران هستید. این تمایل به خاص بودن می تواند شما را به سمت چالش ها و تجارب جدید سوق دهد و زندگی تان را پربارتر و هیجان انگیزتر کند. با وجود تمایل به خاص بودن، شما نیز مانند هر انسان دیگری به محبت و تایید اطرافیانتان نیاز دارید. دوست دارید که مورد تحسین و قدردانی آنها قرار بگیرید و احساس کنید که برایشان ارزشمند هستید. متفاوت بودن با دیگران همیشه آسان نیست و گاه با چالش ها و سختی هایی همراه است. ممکن است اطرافیانتان شما را درک نکنند و یا از ایده ها و رفتارهای شما انتقاد کنند. برای غلبه بر این چالش ها، باید صبور باشید و با اطرافیانتان صحبت کنید و آنها را از دیدگاه و احساسات خود آگاه کنید.

 

 فال حافظ روزانه متولدین دی

یارم چو قدح به دست گیرد             بازار بتان شکست گیرد

هر کس که بدید چشم او گفت            کو محتسبی که مست گیرد

در بحر فتاده‌ام چو ماهی                  تا یار مرا به شست گیرد

امروز روز شماست! روزی پر از فرصت های جدید و شگفت انگیز. بدون هیچ نگرانی به آینده فکر کنید و با اعتماد به نفس به دنبال اهدافتان بروید. به یاد داشته باشید که تنها خودتان مسئول زندگی تان هستید و اکنون زمان آن است که از این فرصت ها برای پیشرفت و رسیدن به آرزوهایتان استفاده کنید. اگر احساس می کنید که در مسیر زندگی تان به بن بست رسیده اید، ترسی از شروع دوباره نداشته باشید. با اعتماد به نفس و با استفاده از تجربیات گذشته تان، می توانید مسیر جدیدی را برای خودتان ترسیم کنید و به موفقیت های بزرگی دست پیدا کنید. همه چیز در حال حاضر به نفع شما پیش می رود. از این فرصت استفاده کنید و با تلاش و پشتکار به اهدافتان برسید. 

 

 فال حافظ روزانه متولدین بهمن

بلبلی خون دلی خورد و گلی حاصل کرد        باد غیرت به صدش خار پریشان دل کرد

طوطی ای را به خیال شکری دل خوش بود        ناگهش سیل فنا نقش امل باطل کرد

قرة العین من آن میوه دل یادش باد      که چه آسان بشد و کار مرا مشکل کرد

این روزها دریچه ای نو به سوی تحولات مثبت در زندگی تان گشوده شده است. تمام شرایط برای یک شروع تازه مهیا است. با جسارت و پشتکار، گام در این مسیر بگذارید و از گذشته درس بگیرید تا آینده ای درخشان برای خود رقم بزنید. در اعماق وجودتان، قدرتی بی کران نهفته است که یارای خلق شگفت انگیزترین ایده ها را دارد. به ندای قلبتان گوش فرا دهید و از قوه تخیل خود برای خلق دنیایی ایده آل استفاده کنید. شاید درک ایده های شما برای دیگران دشوار باشد، اما تا زمانی که نیازی به اثبات آن ها نباشد، رازتان را در قلب خود حفظ کنید. 

 

 فال حافظ روزانه متولدین اسفند

ای روی ماه منظر تو نوبهار حسن       خال و خط تو مرکز حسن و مدار حسن

در چشم پرخمار تو پنهان فسون سحر        در زلف بی‌قرار تو پیدا قرار حسن

ماهی نتافت همچو تو از برج نیکویی        سروی نخاست چون قدت از جویبار حسن

خرم شد از ملاحت تو عهد دلبری           فرخ شد از لطافت تو روزگار حسن

تغییرات چشمگیری در عرصه های اجتماعی و اقتصادی در حال وقوع هستند که ذهن شما را به تکاپو انداخته تا نقش خود را در بهبود زندگی عزیزان تان بیابید. تفکر در مورد گام هایی که می توانید در این مسیر بردارید به شما کمک می کند تا آینده خود را همانگونه که می خواهید طراحی کنید. شما آماده اید تا با هر کسی که قصد دارد کنترل امور را از دست شما خارج کند مقابله کنید. با وجود این عزم راسخ، به یاد داشته باشید که امروز بهترین برنامه ها نیز بدون در نظر گرفتن محدودیت هایتان و با بار بیش از توان شما به ثمر نخواهند رسید. 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: