یارانه جدید | یارانه نقدی

یارانه جدید 1 میلیون و 830 هزار تومانی برای هر کد ملی از این تاریخ | افزایش یارانه نقدی از این ماه

علیرضا زاکانی امشب ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ در دومین مناظره انتخاباتی در چهار دقیقه اول درباره عادلانه کردن یارانه‌ها، پرداخت یارانه‌ به تولیدکننده یا مصرف‌کننده نهایی و برنامه‌هایش پاسخ داد.

کدخبر : 18612
سایت سرگرمی روز :

زاکانی گفت: به خانواده ۵ نفره ۱۱۰ میلیون تومان در سال یارانه می‌دهیم.

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: یارانه طلایی تنظیم کردیم که ما به ازای آن در خانوار به هر خانواده ۳ نفره معادل اعتبار ۲۰ گرم طلا، یارانه می‌رسد یعنی یک خانواده پنج نفره ۱۱۰ میلیون تومان در سال یارانه می‌گیرد.

وی گفت: حوادث اخیر تلخ را تسلیت می‌گویم. کشوری ثروتمند هستیم اما مشکل‌مان توزیع نادرست است. آدرس غلط داده بودند بعدا اثبات می کنم. کل این شعارها قبلا داده شده است. یارانه خانوار در حوزه بنزین، گاز و برق درست در کشور توزیع نمی‌شود. ما در بسته رفاه هم یارانه انرژی داریم، هم ناظر به مسکن، معیشت، اشتغال، رفاه و تفریح مردم است.

وی ادامه داد: یارانه طلایی تنظیم کردیم که ما به ازای آن در خانوار به هر خانواده سه نفره معادل اعتبار ۲۰ گرم طلا، یارانه می‌رسد یعنی یک خانواده پنج نفره ۱۱۰ میلیون تومان در سال یارانه می‌گیرد. به میزان انتقال سوخت‌های فسیلی به سمت سوخت‌های پاک، سودشان بیشتر می‌شود. عشایر،‌ روستاییان و بازنشستگان ثروتمند می‌شوند و به میزان صرفه‌جویی، سود می‌کنند.

وی ادامه داد: برقی هم که صرفه‌جویی می‌شود به کارخانجات و کشاورزی داده می‌شود و دیگر نیاز به قطع برق صنایع و کشاورزی نیست.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: از ابتدای شروع دولتم هم برای خانوارها حساب ویژه باز می‌کنیم و  اعتبار واریز شده به این حساب مصون از تورم خواهد بود.

قالیباف: از ابتدا در یارانه‌ها هدفمند عمل نکردیم 

محمدباقر قالیباف در پاسخ به سوالات بخش اول مناظره دوم:

عرض تسلیت برای زلزله کاشمر و آتش‌سوزی گیلان دارم.

همین ابتدا بگویم که از ابتدا نه در یارانه‌ها هدفمند عمل کردیم و نه شیوه انجام آن درست بود. در دولت چهاردهم باید به آن توجه کنیم.

عدالت و جلوگیری از تبعیض مخصوصاً از انفال که اموال عمومی است بایدمدنظر قرار بگیرد. به هیچ دلیل و بهانه‌ای نمی‌شود از عدالت گذشت.

حق مردم ما یک زندگی خوب است؛ حتی نه یک زندگی معمولی؛ امروز واقعیت این است که بخش قابل توجهی از خانوارهای ما زندگی‌شان به سختی می‌گذرد. رئیس‌جمهور آینده مسئول است که ضمانت کند که این موضوع حل شود.

با صراحت بگویم که حفظ قدرت خرید خانوار مستقیماً به عهده رئیس‌جمهور است که باید از پس آن بربیاید و پاسخگو باشد.

کسی که دارد کار می‌کنند و تمام عمرش را  کار کرده و الان بازنشسته شده چرا الان باید فقیر باشد؟ دولت نباید چنین اجازه‌ای بدهد.

حتما باید کاری کنیم که سهم نیروی کار از تولید کاهش پیدا نکند. و اینکه سوال کردند که یارانه را به تولید می‌دهیم یا به مصرف‌کننده، بنده معتقدم که باید به مصرف کننده بدهیم. ولی دقیقا بدانیم چگونه و به چه روشی و به چه کسانی. وگرنه عدالت محقق نمی‌شود.

تورم یکی از مشکلاتی است که بودجه آن را ایجاد می‌کند. بودجه‌ای که می‌آید زندگی را جابجا می‌کند. به نوعی به زندگی مردم دستبرد می‌زنیم. آنها که حقوق ثابت می‌گیرند مثل کارگران و بازنشسته‌ها و ...  آسیب می‌بینند.

حتما باید به میزان رشدی که انجام می‌شود و میزان تورم، باید در افزایش حقوق ثابت‌بگیران بکوشیم. یا به صورت نقد یا کالاهای اساسی باید این مسئله جبران شود.

۲۱۰۰ کالری مردم باید تامین شود و ۶ کالایی که در جهیزیه است.

مصطفی پورمحمدی در بخش دوم مناظره دوم گفت:آمارها و راه حل ها را دوستان همیشه گفته اند. ولی واقعیت چیست؟ نمودارها منفی است. در همه دوره‌ها نقدینگی و تورم بیشتر می شود و خط فقر توسعه می‌یابد و دهک‌ها به هم می‌ریزید و فاصله غنی و فقیر بیشتر می‌شود. خب تکرار همین حرفهاست دیگر. من هم همین‌ها را نوشتم با درصدی تفاوت ولی فکر نمی‌کنم حل شود.

چرا به علت‌ها نمی‌پردازیم و با پاک کردن صورت مساله می‌توانیم بپریم از روی مشکلات.

الان بخشی از مسائل مهم کشور را این آقایان نمی‌خواهند بپردازند. مگر می‌شود چنین چیزی؟ من صادقانه می‌گویم و به همه احترام می‌گذارم ولی باید با مردم صادق باشیم.

همین آقای جلیلی، نسبت به تحریم که مواضعش معلوم است. یادم است در شورای عالی امنیت ملی در ۹۵، من مفصل صحبت کردم درباره مشکلات fatf؛ ایشان پایان جلسه گفت اگر تو مسول باشی ما قبول داریم ولی بقیه آقایان را قبول نداریم. ما باید اصل موضوع را حل کنیم!

این آقای پزشکیان در ستادشان غلغله است و همه منتظر پست! وقتی برجام مطرح شد شیپور پیروزی زدید! من موضعم مشخص است و معتقدم از هر روزنه استفاده کرد. ولی آقایان گفتند همه مشکلات حل می‌شود و از فرصت خنثی‌سازی تحریم استفاده نکردند.

شما که کارشناس نیستند اینها که درستادتان هستند میخواهند اداره  کنند؛ نگاهشان به روابط خارجی و خودشیفتگی را ببینید.

همین آقای قالیباف، در این چهارسال باید تلاش می‌کردید در مجلس! الان ۲۵ برنامه مهم در سند توسعه معطل است برای یک تصمیم.

شماها باید پاسخ مسئولیتتان را بدهید. شما که از آسمان نمی‌آیید.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: