فوری/یارانه جدید هر ایرانی از این تاریخ | ۳ روز سفر رایگان برای هر نفر در سال!

کاندیدای ریاست جمهوری در فضای مجازی وعده جدیدی منتشر کرد.

کدخبر : 18652
سایت سرگرمی روز :

سعید جلیلی، کاندیدای ریاست‌جمهوری نوشت: «۳ روز سفر رایگان هدیه دولت جلیلی به ملت ایران، میدونستید دولت با پول مردم کلی محل اقامت گردشگری ساخته؟ با طرح سفر، جلیلی هرایرانی میتونه در سال چندشب اقامت رایگان در اقامتگاه‌های دولتی بگیره، سفر نباید یه چیز لوکس و غیرقابل دسترسی باشه»

«سعید جلیلی» نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در دومین مناظره تلویزیونی با عنوان کلی «خدمتِ عدالت محور دولت» به سوالاتی در زمینه سیاستگذاری در یارانه‌ها، محرومیت‌زدایی و رفع فقر، ارتقای نظام سلامت و ارتقای نظام آموزشی و علمی پاسخ داد.

سعید جلیلی  در دومین مناظره تلویزیونی با اشاره به پیروزی تیم ملی والیبال جمهوری اسلامی ایران در مقابل آمریکا، اظهار داشت: این پیروزی را تبریک می‌گویم؛ البته اگر گفته نشود که خود آمریکا نمی‌خواست برنده شود همچنین زلزله کاشمر را تسلیت می‌گویم.

وی با اشاره به توزیع عادلانه منابع در جامعه، افزود: دولت وظیفه دارد منابعی که در دسترس دارد را به طور عادلانه بین مردم تقسیم و توزیع کند.

جلیلی تصریح کرد: به عنوان مثال در مقایسه دو خانواده که یکی با سه نفر، سه خودرو و دیگری با چهار نفر، بدون خودرو هستند؛ با محاسبه سوخت، انرژی، استفاده از خدمات شهری و...، خانواده اول با اینکه مرفه‌تر است، ۱۲ برابر خانواده دوم یارانه دریافت می‌کند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ۴۴ درصد مردم فاقد خودرو هستند، افزود: خانواده‌هایی که خودرو ندارند از برخی یارانه‌ها به طور کل محروم هستند.

جلیلی درباره یارانه نقدی اظهار داشت: اگر یک خانواده چهار نفره حقوقی بین ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان در ماه حقوق داشته باشد، باید یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان آن را به عنوان مالیات بپردازند؛ یعنی در عمل به همان میزان یارانه از او مالیات گرفته می‌شود.

نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: برخی از کسانی که درآمد بسیار زیادی دارند، به دلیل عدم شفافیت موجود به راحتی فرار مالیاتی دارند که جلوگیری از آن یک برنامه درست می‌خواهد.

برخی از کسانی که درآمد بسیار زیادی دارند، به دلیل عدم شفافیت موجود به راحتی فرار مالیاتی دارند

وی یادآور شد: برنامه‌ای لازم است که یارانه هر فرد به صورت عادلانه توزیع شود، در این برنامه مردم با صرفه جویی میزان یارانه خود را تعیین می‌کنند.

جلیلی ادامه داد: ما چند طرح در این زمینه آماده کرده‌ایم. طرح وان درباره این است که انرژی به بهترین شکل توزیع شود و یارانه مردم عادلانه باشد و نه براساس خودرو بلکه براساس فرد باشد. این طرح موجب مدیریت بهتر مصرف می‌شود و خود مردم براساس منافع خود، مصرف انرژی را مدیریت کنند. یک طرح برای سبد غذایی داریم که ۱۳ قلم کالای غذایی را در اختیار مردم قرار می‌دهد همچنین طرح سفر و روستا را داریم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در دور دوم از فرصت زمانی خود در این مناظره گفت: نکته‌ای که مردم به آن توجه دارند و موضوع بحث است این است که رفاه و رفع فقر مطلق چگونه صورت بگیرد. ما فقط این را منحصر به پرداخت یارانه نقدی و غیرنقدی کرده‌ایم اما کافی نیست؛ برای ایجاد رفاه و رفع فقر مطلق باید یک نظام رفاهی در لایه های مختلف شکل گیرد.

وی ادامه داد:وقتی در ایجاد شرایط اولیه اشتغال مشکل داشته باشیم یعنی یک لایه درست شده باشد که فقر، بی سوادی و بیماری یک چرخه ای را درست کرده باشد که اگر کسی بیمار شود دچار فقر بیشتر شود یا بی سوادی منجر به فقر شود یا برعکس فقر دچار بی سوادی شود یا نداشتن شرایط اولیه باعث فقر شود. این چرخه مادامی که وجود داشته باشد شما نمی توانید رفع فقر مطلوب را داشته باشید.

جلیلی اضافه کرد: این چرخه مادامی که وجود داشته باشد شما نمی توانید رفاه یا رفع فقر مطلوب را داشته باشید؛ بنابراین باید در چند لایه از جنبه اشتغال و مبارزه با بیکاری که دارای روش‌هایی مثل برنامه ملی تامین مالی خرد مشاغل تولیدی، مشاغل خدماتی آزاد کار و برنامه ملی صنعت کار که بسیار مفصل است و بر اساس آن لایه محرومیت زدایی باید صورت بگیرد؛ انجام می‌شود.

نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: مهم چگونگی اجرای این برنامه‌ها و تامین منابع آن است. یکی از بحث هایی که آقای پورمحمدی اشاره کرد که اگر می‌خواهید با فقر و فساد مبارزه کنید لازمه آن این است که سازوکاری داشته باشید تا با فساد مبارزه کنید و منابع که امروز به یغما می‌رود را سمت نظام رفاهی بیاورید. مبارزه با پولشویی و  قاچاق یکی از این روش هاست.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: