بازنشستگان | حقوق بازنشستگان | همسان سازی حقوق بازنشستگان

فوری/اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان تا پایان هفته | واریز مطالبات همسان سازی حقوق بازنشستگان آغاز شد

حاجی بابایی گفت:برنامه هفتم تصویب شد دولت و سازمان برنامه و بودجه بابت متناسب سازی حقوق بازنشستگان حداقل تا این هفته علی‌الحساب مبالغی واریزکنند.

کدخبر : 18720
سایت سرگرمی روز :

کار برنامه هفتم در مجمع تشخیص مصلحت نظام انجام شده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کار برنامه هفتم در مجمع تشخیص مصلحت نظام انجام شده است و به زودی به دولت ابلاغ می‌شود لذا از دولت و سازمان برنامه استدعا داریم با توجه به اینکه برنامه مصوب شده است در رابطه با متناسب سازی حقوق بازنشستگان حداقل تا این هفته علی‌الحساب مبالغی را به حساب این عزیزان واریز کنند تا رضایتمندی این بزرگواران را در پی داشته باشد.

حمیدرضا حاجی بابایی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 3 تیرماه) مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش وزیر ارتباطات در مورد میزان تحقق دولت هوشمند و اجرای شبکه ملی اطلاعات کشور در اجرای بند (8) ماده (22) آئین نامه داخلی مجلس گفت: خدمات دولت الکترونیک و دولت هوشمند دو پروژه راهبردی در امتداد یکدیگر هستند، دولت تکالیفی در این رابطه دارد و باید زیرساخت‌ها را گسترش دهد که البته اقدامات خوبی نیز در این رابطه انجام شده است.

وی ادامه داد: دولت هوشمند در سال1400 شروع شده است و در بودجه 1401 و 1402 و همچنین برنامه هفتم تسریع شده است، الزام به شناسایی و ابلاغ خدمات دستگاه‌های اجرایی به منظور الکترونیکی شدن با محوریت سازمان امور استخدامی ظرف 3 ماه پس از ابلاغ بودجه 1401 انجام شد، همچنین طراحی و تصویب معماری کلان و الزامات پنجره واحد ارائه خدمات برای وزارت ارتباطات ظرف مدت یک ماه پس از ابلاغ بودجه 1401 راه‌اندازی شد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین خدمات دولت هوشمند توسط وزارت ارتباطات تا پایان دی ماه 1401 و انتقال پنجره واحد خدمات دستگاهی به پنجره واحد خدمات دولت، همچنین الزام به کلیه دستگا‌های اجرایی به ارائه خدمات از طریق پنجره خدمات دولت تا پایان 1402 و در نهایت ارائه 20 درصد از خدمات دستگاه‌های اجرایی به صورت هوشمند تا پایان 1402 با استفاده از داده و اطلاعات ملی موضوع مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی به گونه‌ای مراحل درخواست و دریافت خدمات به صورت برخط، بدون دخالت عامل انسانی و بدون هرگونه مدرک از متقاضی خدمت انجام گیرد. لذا دولت در این رابطه زحمات فراوانی کشیده است که باید تشکر کرد.

حاجی بابایی گفت: کار برنامه هفتم در مجمع تشخیص مصلحت نظام انجام شده است و به زودی به دولت ابلاغ می‌شود لذا از دولت و سازمان برنامه استدعا داریم با توجه به اینکه برنامه مصوب شده است در رابطه با متناسب سازی حقوق بازنشستگان حداقل تا این هفته علی‌الحساب مبالغی را به حساب این عزیزان واریز کنند تا رضایتمندی این بزرگواران را در پی داشته باشد.

حمیدرضا حاجی‌بابایی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان توضیحاتی ارائه داد.

حاجی‌بابایی گفت: مبلغ ۵۰ هزار میلیارد تومان برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان پیش‌بینی شده است.

در حالی که قرار بود همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از ابتدای سال در حقوق‌ها درنظر گرفته شود، خبرها حاکی از آن است که شاید در در تیرماه هم به نتیجه نرسد.

بازنشستگی عبارت است از کناره گیری از موقعیت یا شغل یا از زندگی کاری فعال. همچنین ممکن است فرد با کاهش ساعات کاری یا حجم کاری نیمه بازنشسته شود. بسیاری از افراد زمانی که مسن هستند یا به دلایل سلامتی قادر به انجام کار خود نیستند، بازنشستگی را انتخاب می‌کنند.

رحمت الله نوروزی در نشست علنی (سه‌شنبه، ۲۲ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی خود، اظهار کرد: بازنشستگان با مشکلات متعددی مواجه هستند، این در حالی است که تأکید امام (ره) و مقام معظم رهبری این بود که سفره مردم کوچک نشود. همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به کجا رسید؟

رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی کشور اعلام کرده متناسب سازی حقوق بازنشستگان قطعی بوده و به طور حتم اجرایی می‌شود.

نوروزی خطاب به وزیر اقتصاد گفت: مستأجران برای رهن و اجاره مسکن دچار مشکل هستند، این در حالی است که فرزندآوری نیازمند اشتغال و تأمین مسکن دارد و باید به این مسئله توجه شود.

حمیدرضا حاجی‌بابایی که ریاست جلسه را بر عهده داشت، در پاسخ به این نماینده، گفت: در بودجه مبلغ ۵۰ هزار میلیارد تومان برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان پیش‌بینی شده است که باید اجرایی شود.

وی ادامه داد: اینکه ما گفته‌ایم حقوق بازنشستگان بر اساس ۹۰ درصد حقوق شاغلان پرداخت می‌شود برای این است که شاغلان ۱۰ درصد کسورات دارند. از سوی دیگر در برنامه هفتم توسعه آمده است که همسان سازی حقوق بازنشستگان باید طی سه سال اجرایی شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی توضیح داد: شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام در برنامه هفتم برای مبالغ ایراداتی گرفت که برطرف شد که اگر برنامه ابلاغ شود و دولت آئین‌نامه را به تصویب برساند، همسان‌سازی اجرایی خواهد شد.

حاجی‌بابایی بیان کرد: بازنشستگان کشوری دغدغه‌ای در این زمینه نداشته باشند، از دولت هم خواستاریم در این خصوص اطلاع رسانی کند و به بازنشستگان توضیح دهد تا آن‌ها دغدغه‌ای نداشته باشند.

علیرضا حیدری ، ضمن گریزی به وضعیت موجود حوزه رفاهی و اقتصادی کشور، اظهار کرد: در حوزه اشتغال و سرمایه‌گذاری باید به این نکته توجه کرد که اگر تعداد بازنشستگان رو به افزایش است، باید به همان میزان نیز تعداد بیمه‌پردازان افزایش یابد، اما این تناسب میان جامعه بازنشستگان و صندوق‌های بازنشستگی وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه برخی متغیرهای مستقل بر روی متغیرهای وابسته تاثیرگذارند و اگر نتوان مشکلی را در جای دیگری برطرف کرد، مشکلات زیرمجموعه آن که جزیی از یک مشکل است را نیز نمی‌توان حل کرد، ادامه داد: اگرچه سازمان تامین اجتماعی در زمان بازنشستگی افراد برای آنها احکام بازنشستگی صادر می‌کند و تعهد بر ضمه تامین اجتماعی قرار می‌گیرد، اما از آنجایی که در حوزه اشتغال و سرمایه‌گذاری، توسعه و پروژه‌های عمرانی سازمان تامین اجتماعی رکود وجود دارد، طبیعتا سازمان تامین اجتماعی با کمبود منابع روبرو خواهد شد و همین امر موجب بروز چالش‌هایی برای بازنشستگان در محاسبات مستمری و بیمه‌ای آنها خواهد شد.

حیدری با اشاره به اینکه بخش سرمایه‌گذاری صندوق‌ها باید در شرایطی کنونی به صندوق‌ها کمک کنند تا از عایدی خود بتوانند به تعهدات خود عمل کنند، تصریح کرد: به طور کلی از سود شرکت‌ها ناشی از تولید، افزایش فروش و صادرات اتفاق می‌افتد و این درحالیست که در بخش صادرات، افراد با برخی محدودیت‌های انتقال منابع ناشی از صادرات و یا محدودیت در واردات برخی اقلام مواجه هستند. از همین رو باید گفت که اگرچه صندوق‌های بازنشستگی به دلیل سوء مدیریت و ناسالم بودن فرایندها در فعالیت‌های مختلف و نقص ساختاری که ممکن است در برخی قوانین ناظر بر این صندوق‌ها وجود داشته باشد، دچار ورشکستگی شده‌اند، اما به طور کلی مشکلات ناشی از ناترازی و ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی تنها ناشی از این مشکلات نیست، بلکه مجموعه‌ای مشکلات کلان باعث آسیب به صندوق‌ها شده است.

عضو کانون بازنشستگان استان تهران با اشاره به اینکه با لفظ و شعار، مشکلات جامعه بازنشستگان برطرف نمی‌شود، یادآور شد: باید دید کاندیداهای ریاست جمهوری برای این مسائل چه نسخه‌ای می‌نویسند و چه برنامه‌هایی دارند؟ تقریبا تمامی کاندیداهای ریاست جمهوری در دوره‌هایی مسئولیت‌هایی بر عهده داشته‌اند و باید دید این ۶ کاندیدا در زمانی که تصدی‌دار شدند چقدر در حل مشکلات موفق هستند؟.

حیدری معتقد است اگر بخواهیم مشکلات اقتصادی و مسائل مربوط به صندوق‌های بازنشستگی، بازنشستگان، بیمه‌شدگان و کارگران، رشد اقتصادی، بهبود معیشت و کنترل شاخص‌های کلان اقتصاد از جمله نرخ ارز، تورم، نقدینگی و کسری بودجه را برطرف کنیم و به فکر حل آنها باشیم، باید نگرش و دیدگاه‌های خود را نسبت به تمام آنچه که تاکنون اتفاق افتاده، تغییر دهیم.

وی در ادامه به اجرای همسان‌سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان در دولت چهاردهم تاکید کرد و گفت: دولت چهاردهم باید از ابتدای فعالیت خود نسبت به اجرای همسان‌سازی و متناسب‌سازی برای رفع مشکلات بازنشستگان اقدام کند.

 با توجه به اینکه نرخ تورم در کشور ما سرعت فزاینده ای را داشته و هر ساله شاهد افزایش قیمت ها در بخش های مختلف اقتصادی کشور می باشیم، نهادهای حمایت کننده کارمندان و کاگران نیز سعی بر این داشته تا با جلب موافقت دولت و مجلس، حقوق این گروه ها را نیز تا حد امکان، متناسب با نرخ تورم افزایش داده تا این افراد برای تامین معاش خود و خانواده شان دچار مشکل نشوند.

سازمان بیمه ‌ای مربوط به بازنشستگان کشوری، صندوق بازنشستگی کشوری بوده که با دارا بودن شخصیت حقوقی مستقل از زیر مجموعه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و مسئولیت اداره امور بازنشستگان کشوری را بر عهده دارد. صندوق بازنشستگی کشوری هر ساله با توجه به تصمیم دولت و مصوبه مجلس، افزایش حقوق بازنشستگی بازنشستگان کشوری را اجرایی نموده و منابع لازم برای پرداخت آن را ارائه می نماید.

افزایش حقوق بازنشستگان کشوری، هر ساله در حکم حقوق بازنشستگان کشوری منعکس گردیده و از طریق صندوق بازنشستگی کشوری به اطلاع آن ها می رسد. طبق احکام جدید بازنشستگان کشوری 1403، به میزان 20 درصد نسبت به آخرین حکم حقوق سال هزار و چهارصد و دو، افزایش خواهد داشت و بنابراین احکام جدید بازنشستگان کشوری ۱۴۰۳، متناسب با این مبلغ افزایش حقوق اصلاح گردیده و در اختیار آن ها قرار خواهد گرفت.

ورود به سایت و سامانه احکام جدید بازنشستگان کشوری cspf.ir

در سال های گذشته، بازنشستگان کشوری، در ابتدای سال و پس از تصویب و اعمال افزایش حقوق بازنشستگی باید برای اطلاع از احکام جدید بازنشستگان کشوری حضورا به صندق بازنشستگی کشوری مراجعه نموده و احکام جدید بازنشستگی خود را دریافت می نمودند که فرآیندی وقت گیر و هزینه بر بود.

به همین دلیل، همراستا با گسترش مفهوم دولت الکترونیک و غیر حضوری شدن خدمات دولتی، صندوق بازنشستگی کشوری نیز اقدام به تاسیس سامانه ای نموده است که بازنشستگان کشوری می توانند در ابتدای هر سال، با مراجعه به آن برای دریافت احکام جدید بازنشستگان کشوری اقدام نمایند. لینک ورود به سایت و سامانه احکام جدید بازنشستگان کشوری cspf.ir در قسمت زیر ارائه گردیده است.

سایت و سامانه احکام جدید بازنشستگان کشوری cspf.ir همچون سال های گذشته سایت صندوق بازنشستگی کشوری به آدرس cspf.ir بوده که بازنشستگان کشوری می توانند با مراجعه به آن و بی آن که نیاز به مراجعه حضوری باشد، از طریق بخش (درگاه خدمات الکترونیکی) برای دریافت احکام جدید بازنشستگان کشوری ۱۴۰۳ و اطلاع از میزان افزایش حقوق بازنشستگی خود اقدام نمایند.

بازنشستگان کشوری برای دریافت حکم حقوق احکام جدید بازنشستگان کشوری ۱۴۰۳ و فیش حقوقی بازنشستگان لازم است که ابتدا وارد سامانه احکام جدید بازنشستگان کشوری شوند. در ادامه مقاله، ورود به سامانه احکام جدید بازنشستگان کشوری و نحوه دریافت حکم حقوق احکام جدید بازنشستگان کشوری 1403 ضمن راهنمای تصویری، توضیح داده شده است:

۱شخص ابتدا، باید مرورگر دستگاه خود را باز کرده و آدرس سایت صندوق بازنشستگی کشوری یعنی cspf.ir را جست و جو نماید  وارد صفحه اصلی سایت شود.

۲برای دریافت حکم حقوق احکام جدید بازنشستگان کشوری ۱۴۰۳، شخص باید بر روی گزینه حقوق کلیک نماید.

۳در صفحه جدید؛ یعنی صفحه درگاه خدمات الکترونیکی سایت صندوق بازنشستگی کشوری، شخص باید بر روی گزینه دریافت فیش و حکم حقوقی کلیک کند.

۴اکنون فرد برای دریافت حکم حقوق احکام جدید بازنشستگی کشوری ۱۴۰۳ خود، باید اطلاعات مربوط به ورود به سامانه را در کادرهای مربوطه وارد کرده و دکمه ورود را کلیک نماید.

پس از اینکه فرد وارد پورتال شخصی خود در سامانه درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری گردید، می تواند برای مشاهده و دریافت حکم حقوق احکام جدید بازنشستگی کشوری خود اقدام کند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: