فروش فوری خودرو | خرید خودرو قسطی | فروش خودرو قسطی

فروش X22 پرو دنده ای و آریزو ۵ اسپرت با شرایط استثنایی | حراج بزرگ خودرویی آغاز شد

شرایط فروش X22 پرو دنده ای و آریزو ۵ اسپرت اعلام شد .

کدخبر : 18727
سایت سرگرمی روز :

بر اساس جدیدترین بخشنامه فروش شرکت مدیران خودرو، شرایط فروش X22 پرو دنده ای و آریزو ۵ اسپرت از نشان MVM اعلام شده است.

روز گذشته قیمت های جدید ام وی ام و فونیکس با افزایش قیمت اعلام شد و حالا اولین شرایط فروش ام وی ام بر اساس این قیمت ها اجرا می شود. بر اساس این شرایط فروش دو خودرو ام وی ام X22 پرو دنده ای و آریزو ۵ اسپرت به فروش می رسند. مدل X22 پرو دنده ای فقط به صورت نقدی به فروش می رسد و آریزو ۵ FL به صورت نقد و اقساط ثبت نام می شود. این شرایط فروش از درگاه نمایندگی و راس ساعت ۱۶ فردا فعال خواهد شد.

موتور X22 پرو دنده ای، موتوری ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی است که از ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ تشکیل شده و مجهز به زنجیر تایم و از نسل سوم موتور های چری است که قادر است قدرت نهایی ۱۱۶ اسب بخار و گشتاور نهایی ۱۴۳ نیوتن متر را از طریق یک گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل کند. انتظار می رود X22 پرو دنده ای شتاب ۰-۱۰۰ را با توجه به وزن ۱.۲ تنی خود، در بازه زمانی ۱۶ ثانیه طی کند.

در بحث فنی تفاوتی با نسخه قبل آریزو ۵ دیده نمی شود و همچنان زیر کاپوت پیشرانه ۱.۵ لیتر توربو را داریم. این پیشرانه که از سری موتورهای چری با فناوری AVL اتریش است. موتور ۱.۵ لیتر ۴ سیلندر توربوشارژ توان تولید نهایت قدرت ۱۴۷ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده CVT (با ۹ دنده مصنوعی) به چرخ های جلو منتقل می شود.

ام وی ام X22 پرو ابتدا با پیشرانه ۳ سیلندر توربو به حجم ۱ لیتر به بازار عرضه شده است که از گیربکس اتوماتیک CVT با ۹ ضریب دنده ازپیش‌تعیین‌شده بهره می‌گیرد. این پیشرانه جمع و جور با قدرت و گشتاور نه‌چندان جذاب آن هم با گیربکس CVT در زمینه لذت سواری و شتاب‌گیری با انتقادهای بسیاری همراه شده است. البه باید تاکید کرد که این ستاپ ویژه رانندگی درون شهری و ارائه حداقل مصرف سوخت برای این کراس‌اوور سایز کوچک به اجرا درآمده است.

خوشبختانه مدیران خودرو نسخه دنده دستی ام وی ام X22 Pro را با پیشرانه ۱.۵ لیتر تنفس طبیعی و گیربکس دستی ۵ سرعته روانه بازار خواهد کرد. این پیشرانه قادر به تولید ۱۱۶ اسب بخار قدرت و ۱۴۳ نیوتن.متر گشتاور است که در عمل تمایز خاصی با پیشرانه ۱ لیتری توربو ندارد. اما تفاوت اصلی، دینامیک بهتر پیشرانه در ترکیب با گیربکس دستی و در نتیجه ارائه کیفیت سواری بالاتر است. همچنین نیاز به بیان نیست که استهلاک پیشرانه تنفس طبیعی در تناسب با گیربکس دستی در درازمدت به مراتب بالاتر از پیشرانه توربو است، چرا که پیشرانه توربو برای داشتن عمر مفیدتر در کنار گیربکس دستی، نیازمند مهارت بیشتر در رانندگی است.

نمای خارجی ام وی ام X22 پرو تنها در بخش جلو دستخوش فیس‌لیفت شده است. این تغییر در طراحی از خودرویی چون هیوندای کونا الهام گرفته است که البته از سوی برند چری با چاشنی‌های متفاوتی همراه شده تا از شباهت بیش از حد میان این دو خودرو بکاهد.

چراغ باریک لبه کاپوت از نوع LED تنها نقش سیستم روشنایی در روز را بازی می‌کند. به همین دلیل سیستم روشنایی اصلی به شکاف بزرگ گوشه دو سپر منتقل شده است تا از دیدگاه زبان طراحی پیرو خودروهای مطرح دیگری چون جیپ چروکی، سیتروئن C4 کاکتوس و نیسان جوک باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: