بیمه تامین اجتماعی | سوابق بیمه تامین اجتماعی

دریافت خدمات جدید تامین اجتماعی با کد دستوری #۱۴۲۰*۴* | خبر خوش برای بیمه شدگان تامین اجتماعی

آخرین اخبار بیمه تامین اجتماعی را در سرگرمی روز بخوانید.

کدخبر : 18750
سایت سرگرمی روز :

بیمه تامین اجتماعی | معاون مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی از برنامه ریزی برای تقویت نظام ارجاع بیمار در بخش درمان این سازمان خبر داد و گفت: قرار است در مرحله نخست حدود ۵۰ درصد نوبت‌ها در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی در قالب روش‌های مختلف غیرحضوری، ۲۵ درصد در قالب نظام ارجاع و ۲۵ درصد هم در قالب مراجعه حضوری و ارجاع از اورژانس‌ها ساماندهی شود.

احمدرضا خزاعی اظهار داشت: بیمه شدگان این سازمان در سال گذشته بیش از ۶۷ میلیون بار به پزشکان عمومی، متخصص، فوق‌تخصص و دندانپزشکان مراکز درمانی این سازمان در سراسر کشور مراجعه کردند.

وی گفت: بررسی‌های مختلف کارشناسی نشان می‌دهد که تنها بخشی از مراجعان به پزشکان متخصص و فوق‌تخصص مراکز درمانی، به خدمات تخصصی و فوق‌تخصصی نیاز واقعی دارند و بخش عمده مسائل آنان از طریق ویزیت پزشک عمومی قابل رسیدگی است و در عمل نیازی به نوبت گرفتن به‌صورت شخصی از مسیر الکترونیک یا مراجعه حضوری نخواهند داشت.

معاون مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: در همه کشورهای دنیا با توجه به محدودیت منابع در نظام‌های سلامت و برای پاسخگویی مطلوب به نیاز مردم به خدمات مختلف درمانی، چارچوب‌ها و معیارهایی برای مراجعه به پزشکان و مراکز درمانی تعریف شده است و تقریباً در کمتر کشوری می‌توان دید که بیمار خود تصمیم بگیرد برای هر مشکلی و بدون بررسی اولیه و تأیید نیاز به خدمات تخصصی، به پزشک متخصص یا فوق‌تخصص یا مراکز درمانی تخصصی و فوق‌تخصصی مراجعه کند.

خزاعی افزود: سازمان تأمین‌اجتماعی با داشتن بیش از ۴۶ میلیون بیمه‌شده اصلی و تبعی، اولین خریدار خدمات درمانی و دومین تولیدکننده این خدمات در کشور است که در دو حوزه خدمات درمانی مستقیم و غیرمستقیم، به بیش از نیمی از جمعیت کشور خدمات درمانی ارائه می‌کند.

وی ادامه داد: در بخش درمان مستقیم، سازمان تأمین‌اجتماعی بیش از ۴۰۰ مرکز درمانی مشتمل بر ۷۹ بیمارستان ملکی و هیات‌مدیره‌ای و بیش از ۳۲۰ مرکز درمان سرپایی در سراسر کشور در اختیار دارد که مشغول ارائه خدمات متنوع و گوناگون سلامت به بیمه‌شدگان هستند که این خدمات به شکل ۱۰۰ درصد رایگان به بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی ارائه می‌شود.

این مسئول در سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: هرچند برای سهولت دسترسی به خدمات سلامت، روش‌های مختلف غیرحضوری برای اخذ نوبت از مراکز درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی وجود دارد اما هنوز نارضایتی‌هایی در زمینه اخذ نوبت از برخی از این مراکز وجود دارد که چاره کار تقویت نظام ارجاع در داخل شبکه سلامت سازمان تأمین‌اجتماعی و در کل نظام سلامت کشور است.

خزاعی افزود: بخش عمده نارضایتی‌های مردم در مورد اخذ نوبت، ناشی از ازدحام و تقاضاهایی است که در بسیاری از موارد به صورت غیرواقعی و غیرضروری برای اخذ نوبت از مراکز تخصصی و فوق‌تخصصی سازمان تأمین‌اجتماعی صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان‌کرد: ریشه اصلی این مساله نیز به فرهنگ و باورهای بعضاً نادرست در زمینه لزوم مراجعه به پزشک متخصص یا فوق‌تخصص برای هر مشکل ولو کوچک و کم‌اهمیت بازمی‌گردد.

وی ادامه داد: تا زمانی‌که نظام ارجاع در بخش سلامت کشور به‌صورت کامل ایجاد نشود و بیمار در کانال صحیح یعنی مراجعه اولیه به پزشک عمومی یا پزشک خانواده و در مرحله بعد و در صورت تشخیص نیاز واقعی، ارجاع به سطوح تخصصی و فوق‌تخصصی از سوی پزشک عمومی قرار نگیرد، هر چه قدر هم که امکانات و ظرفیت‌ها را توسعه دهیم باز هم با حجم عظیم تقاضاهای غیرواقعی و غیرضروری برای مراجعه به پزشک متخصص و فوق‌تخصص و ایجاد صف و ازدحام در مراکز تخصصی و فوق‌تخصصی مواجه خواهیم بود.

معاون مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی خاطر نشان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته و هدف گذاری انجام شده در بخش درمان تأمین‌اجتماعی، در نظر است در مرحله نخست حدود ۵۰ درصد نوبت‌ها در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی در قالب روش‌های مختلف غیرحضوری، ۲۵ درصد در قالب نظام ارجاع و ۲۵ درصد هم در قالب مراجعه حضوری و ارجاع از اورژانس‌ها ساماندهی شود و تلاش خواهد شد که نظام ارجاع بیمار در بخش درمان تأمین‌اجتماعی بیش از پیش تقویت شود.

وی گفت: در بخش نظام ارجاع، بیمه‌شدگان می‌توانند با مراجعه به مراکز درمان سرپایی و پس از ویزیت توسط پزشکان عمومی، در صورت تشخیص پزشک و نیاز واقعی، از طریق همان مرکز درمانی به سهولت به پزشک تخصصی یا مراکز تخصصی ارجاع شوند و در عمل نیازی به نوبت گرفتن به صورت شخصی از مسیر الکترونیک و یا مراجعه حضوری نخواهند داشت.

معاون مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی در مورد روش‌های دیگر اخذ نوبت از مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی گفت: در حال حاضر علاوه بر سامانه نوبت‌دهی متمرکز وزارت بهداشت و درمان؛ سامانه نوبت‌دهی اختصاصی مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی نیز به نشانی nobat.tamin.ir و همچنین کد دستوری #۱۴۲۰*۴* به همراه شماره تلفن‌های اعلام‌شده برای هر یک از مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی، برای اخذ نوبت در خدمت بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: