حقوق بازنشستگی | سن بازنشستگی

فوری/خبر خوش رئیس مجلس از اختصاص حقوق ماهانه به همه دهک های پایین | واریزی جدید دولت به صورت ماهانه به این افراد

اولین وظیفه ما سپر حمایتی برای زندگی روزانه مردم است تا پریشانی مردم ایران را جمع کند و شامل حقوق می شود و فاصله میان حقوق ماهیانه و تورم را باید جبران کنیم.

کدخبر : 18781
سایت سرگرمی روز :

نامزدچهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه دعواها و تنش‌های سیاسی هیچ فایده‌ای ندارد، گفت: این دعواها مشکل مسکن، تورم، مشکل بیکاری، تحریم، گرانی خودرو و مشکل امنیت را حل نخواهد کرد. این دعواها نه صدای روستایی مظلوم در دور دست را سبب می‌شود بشنویم و نه مشکل کشاورزی را حل خواهد کرد که با زحمت تولید می‌کند ولی از فروش نهایی فقط ۳۰ درصد از درآمد آن محصول نصیب وی می‌شود و نمی‌تواند زندگی خود را اداره کند.

قالیباف یادآور شد: این دعواها مشکلات حقوق بگیران ثابت را حل نخواهد کرد، همچنین مشکل تورم ۴۰ درصد و مشکل سربازی را که البته در مجلس تلاش کردیم حقوق سربازان را تا حدودی حل کنیم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در مسئولیت‌های خود بعد از دوران دفاع مقدس هیچگاه وارد این تنش‌ها و بازی‌ها نشده است، افزود: این دعواها را هیچ‌گاه قبول نداشتم. چرا که ما در دفاع مقدس برای حفظ وطن بزرگ شدیم و کار جنگ را برای حفظ خانواده ها و امنیت کشور انجام دادیم و هرگز دعوا، جنگ و تنش نخواهیم کرد تا دل مردم خالی نشود و هرگز قالیباف این کار را انجام نخواهد داد.

قالیباف با بیان اینکه ثمره این دعواها فقط ناامید کردن مردم است، یادآور شد: به خدا دعواهای سال های ۱۳۸۸ و ۱۳۹۲ در مناظره‌ها برای زندگی مردم نبود و این موضوع را مردم دیدند و لمس کردند ولی آن روزها را فراموش کردند که چه حرف هایی در مناظره‌ها زده شد.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نگرانی امروز خود را برای مردم عنوان کرد تا اتفاقات گذشته دوباره تکرار نشود و گفت: امروز به پشتوانه عملکرد گذشته‌ام، برنامه و طرح‌های اجرایی دارم، در طول این مناظره‌ها آنها را اعلام کردم و برای تحقق آنها می‌جنگم و خوشحالم که امروز از برادر عزیز آقای خسروی (مجری مناظره‌ها) شنیدم که باید نامزدها برای وعده‌های خود زمان‌بندی هم اعلام کنند.

قالیباف اضافه کرد: پیش از حضورم در مدیریت شهرداری تهران این رسم تعیین زمان بندی برای آغاز و اتمام پروژه‌ها وجود نداشت. اما خدا را شاکرم که امروز صدا و سیما به نامزدها اعلام می‌کند برای وعده‌های خود زمان بندی محقق شدن آن را اعلام کنید. بر همین اساس تمام پنج اولویت که پیش از این مطرح کردم بر اساس سنت کاری‌ام در مسوولیت‌های قبلی، حتما با زمان بندی آنها را پیگیری خواهم کرد تا زندگی و عمر مردم اتلاف نشود و در دنیا و آخرت بدهکار مردم نشوم.

وی درباره اقداماتی که برای زندگی و معیشت مردم انجام خواهد داد، یادآور شد: بدون جدل سیاسی تلاش خواهیم کرد تا یک خدمتگزار برای مردم بوده و یک مدیر ارشد قوی برای قوه مجریه باشم و فقط یک سخنران نباشم. بر همین اساس از هر تنشی دوری خواهم کرد.

قالیباف با اشاره به زمان مدیریتش در فرماندهی نیروی انتظامی گفت: در زمانی که به نیروی انتظامی رفتم، مشاهده کردم نیروی انتظامی با مردم و سایر بخش‌ها درگیر بود. اما در نخستین اقدام نیروی انتظامی را از تنش و جنگ با مردم و سایر مجموعه‌ها خارج کردم تا در کمترین زمان ممکن نیروی انتظامی به نیروی مورد اعتماد مردم تبدیل شود.

نامزدچهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: در دوران مسئولیتم در شهرداری تهران با سه دولتی کار کردم که مخالف سیاسی و کاریم بودند ولی هرگز تنش درست نکردم و فقط خدمت کردم و ساخت شهر را پیش بردم. حتی شوراهای شهری که در ۱۲ سال با من کار کردند، اصولگرا یا اصلاح طلب بودند. ولی اجازه ندادم تنشی ایجاد شود و کار مردم را پیش بردم.

قالیباف با بیان اینکه در پشت میز ریاست جمهوری نباید با جدل سیاسی، عافیت طلبی و بهانه جویی وقت و کار مردم را هدر داد، اظهار داشت: وظیفه ما است که  زندگی مردم و جوانان را تلف نکنیم و همین موضوع را در مجلس شورای اسلامی پیگیری کردم.

وی با اشاره به مصوباتی که در چهار سال حضورش در ریاست مجلس به تصویب رسید و نهایی شد، توضیح داد: قانون‌های به زمین مانده در مجلس یازدهم به تصویب رسید که چندین سال در مجالس گذشته به زمین مانده بود. به عنوان نمونه قانون تجارت که نهایی شد. همچنین قانون جدید بانک مرکزی، قانون حمایت از تولید و کسب وکارها و برنامه هفتم توسعه به رغم سلایق مختلف نهایی شدند.

نامزدچهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به تنش‌هایی که در ابتدای مجلس یازدهم وجود داشت، گفت: اما آرامش را حاکم کرده و کار را پیش بردم و امروز هم تاکید می‌کنم با آرامش طرح و برنامه‌های وعده داده شده را طی زمان بندی مشخص به سرانجام خواهم رساند.

قالیباف با اشاره به طرح پنج فوریتی خود که روزهای گذشته مطرح شده بود، یادآور شد: نخستین وظیفه ما این است که برای زندگی مردم سپرحمایتی ایجاد کنیم تا پریشانی از خانواده‌‎های ایرانی جمع شود. بر همین اساس برای آنهایی که حقوق بگیر هستند ولی تورم بیش از درآمد آنهاست، باید فاصله بین تورم و حقوق آنها جبران شود. چرا که در غیر این صورت هر روز سفره مردم کوچکتر و ضعیف‌تر می‌شود و حتما به این موضوع رسیدگی خواهم کرد.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری توضیح داد: یعنی اگر حقوق ۲۰ درصد افزایش دارد و تورم ۳۰ درصد است، باید حتما در روش‌های دیگر ۱۰ درصد به این ۲۰ درصد اضافه شود. چنین شرایطی برای همه افراد از جمله کارگران، کشاورزان، کارمندان، مددجویان کمیته امداد خمینی(ره)، بهزیستی، بازنشستگان لشکری، کشوری وغیره که حقوق ثابت دارند، این موضوع را در نظر گرفتیم.

قالیباف اضافه کرد: در حوزه‌های کالاهای اساسی و برقی طبق رفاه کارتی که در نظر خواهیم گرفت، جامعه جمعیت گفته شده را تحت پوشش چندین قلم جهیزیه و سبد کالای اساسی قرار خواهیم داد. همچنین به موضوع سلامت توجه خواهد شد.

قالیباف به موضوع مسکن اشاره کرد و گفت: موضوع مسکن به نحوی است که آرامش را از خانواده‌ها گرفته است. اما با توجه به تجربه‌ ۱۲ ساله‌ام در شهرداری تهران که ساخت و سازهای متعددی انجام دادم، ۲۰۰ مترزمین با کاربری مسکونی به هر خانواده که پیش از این از چنین تسهیلاتی استفاده نکردند، اعطا خواهد شد این کار در بیش از ۸۰ درصد شهرها و تمام روستاها شدنی است.

وی بابیان اینکه این اقدام سبب خواهد شد مردم به دنبال وام نباشند، عنوان کرد: چرا که مردم برای برخی از ساخت و سازها، وام دریافت کردند ولی قسط وام آنها سررسیده ولی هنوزخانه را تحویل نگرفتند و خانه اجاره‌ای فعلی هم با افزایش اجاره در سال جدید مواجه شده که شرایط برای آنها سخت شده است. 

اگر حقوق را 20 درصد  افزایش دادیم و تورم 40 درصد شد باید مابه تفاوت حل شود. 

در پنج شش کالای اساسی همچون جهزیه را باید تحت پوشش قرار دهیم از جمله با رفاه کارت.

وقتی از حقوق می گویم شامل همه است از کارمندان گرفته تا زنان سرپرست خانوار و همه کسانی که در دهک های پایین قرار دارند.

مسکن بسیار مهم است، آرامش خانواده ها به مسکن گره خورده است.

طرح جهش مسکن در حال اجرا است، با تجربه ای که در شهرداری و خانه سازی دارم می توانیم ۲۰۰ متر زمین با مجوز مسکونی در اختیار هر خانواده قرار دهیم که فرم آنها قرمز نیست.

 خودرو مساله دیگر است ، مخصوصا خودروهای سنگین، اکثر خودروهای سنگین ما بیش از ۲۵ تا ۳۰ سال عمر دارند که باید جایگزین شوند

رشد اقتصادی در پایتخت دوم ایران در منطقه اقیانوس هند هم اجرا خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • نادر پیری
    0

    سلام جناب قالیباف صحبت از جنگ می‌کنی آیا خبر داری ایثارگر هستم فاقد هرگونه درآمد نداشتن بیمه دربدری با داشتن بيست هشت ماه حضور در جبهه دارم چندین بار نوشتم به همه ولي متاسفانه کسی‌ جوابگو نیست حق من اینه آیا این عدالته