تمام عمر این میوه ها و سبزیجات و اشتباه خوردیم | عمرا اگه میدونستی نباید این میوه ها و سبزیجات و خام بخوری

سبزیجاتی که نباید خام خورد؛ تا حالا اشتباه خوردیم!

کدخبر : 18812
سایت سرگرمی روز :

همانطور که میدانید سبزیجات یکی از دسته های مهم در هرم غذایی انسان ها است اما بهتر است سبزیجاتی که نباید به صورت خام مصرف شوند را بشناسید تا دچار مشکل نشوید.

سبزیجات بخش مهمی از یک رژیم غذایی سالم هستند و نقش بسیار زیادی در درمان و کنترل بسیاری از بیماری‌ها دارند. به دلیل نقش میوه ها و سبزیجات در سلامتی امروزه بسیاری از افراد رژیم خام گیاهخواری را دنبال می کنند، خام گیاهخواران معتقدند که هرچه غذای گیاهی کمتر پخته شود، خواص و مواد مغذی بیشتری خواهد داشت اما تحقیقات نشان داده که این فرضیه با خطا همراه است و خوردن برخی سبزیجات و صیفی جات به صورت خام مضر است. در این بخش از نمناک سبزیجاتی را معرفی می کنیم که نباید به‌طور خام مصرف شوند بنابراین لازم است قبل از مصرف سبزی در مورد نحوه خوردن آن بیشتر تحقیق کنید.

اسفناج :

اسفناج را قبل از مصرف بهتر است که بپزید زیرا اسفناج خام گاهی اوقات می‌تواند حامل باکتری اشرشیاکُلی باشد که منجر به درد معده و سایر مشکلات گوارشی شود. مصرف بیش‌ازحد فیبر خوراکی ممکن است تأثیراتی ناخوشایند بر سلامت گوارش مانند اختلالات شکمی از قبیل ورم، اسپاسم معده، گاز روده، یبوست و شکم‌درد داشته باشد.

فلفل دلمه‌ای:

بهتر است فلفل دلمه ای را به صورت تفت داده یا بخار پز مصرف کنید زیرا فلفل دلمه ای ممکن است گاهی اوقات عناصر نامطلوبی مانند باقی‌مانده‌های شیمیایی یا تخم کرم نواری را در دانه‌های خود ذخیره کند.

قارچ:

خوردن قارچ خام می‌تواند با مشکلات زیادی به ویژه برای افرادی که معده‌ی حساسی دارند به همراه باشد. قارچ‌های خام به دلیل دیواره‌های سلولی سختشان که عمدتاً از کیتین تشکیل شده‌اند، تا حد زیادی غیرقابل هضم هستند و خوردن آنها منجر به دل درد می‌شود. به علاوه، پختن قارچ کمک می‌کند آلودگی جیوه‌ای آن از بین رود.

سیب‌زمینی:

بیشتر مردم ترجیح می‌دهند سیب‌زمینی‌ها را قبل از مصرف، کباب، سرخ یا آبپز کنند. سیب زمینی خام طعم تلخ و بافت نشاسته ای دارد و سرشار از نشاسته مقاوم است، نوعی نشاسته که بدن شما آن را هضم یا جذب نمی کند و ممکن است منجر به ناراحتی، نفخ یا گرفتگی معده شود.وجود سولانین در سیب زمینی خام منجر به مشکلات گوارشی مانند استفراغ، اسهال و درد شکم می شود.

بادمجان:

خوردن بادمجان خام می‌تواند باعث حالت تهوع، استفراغ و اسهال شود زیرا یک عدد بادمجان حاوی حدوداً 11 میلی گرم سولانین است، ماده‌ای شبه قلیایی که در مقادیر زیاد می‌تواند سمی باشد.

کلم بروکلی:

کلم بروکلی خام باعث ایجاد گاز بیش از حد یا نفخ در معده و روده برخی افراد می شود. یکی از مضرات کلم بروکلی این است که می‌تواند باعث ناراحتی گوارشی شود که به‌ویژه در افراد مبتلا به سندرم روده تحریک‌پذیر (IBS) (12) بسیار آزاردهنده خواهد بود. بروکلی زمانی به راحتی هضم می‌شود که پخته شود.

ریواس:

برگ ریواس به دلیل دارا بودن ترکیبات سمی می تواند خطر مسمومیت در افراد را افزایش دهد و خوردن آن توصیه نمی شود پس نباید به صورت خام یا حتی پخته خورده شود. برگ ریواس حاوی اگزالیک اسید بوده ومو جب اسهال، قرمز شدن ادرار، حالت تهوع و استفراغ می شود.

زیتون:

زیتون افزودنی خوشمزه به وعده های غذایی یا پیش غذا است که خواص ثابت شده متعددی دارد، زیتون خام غیر قابل خوردن است، بسیار تلخ بوده و می‌تواند باعث بیماری یا مرگ شود.

لوبیا سبز:

لوبیا سبز حاوی مقادیر بالایی لکتین است، پروتئینی که می‌تواند باعث مشکلات گوارشی شود و در صورت مصرف زیاد، علائمی مانند تهوع، اسهال، استفراغ و نفخ ایجاد می کند.

جوانه:

اگر جوانه‌ها را خام مصرف کنید و باکتری داخلشان وجود داشته باشد، دچار مسمومیت غذایی می‌شوید، حتی اگر آنها را به اندازه کافی نپخته باشید، باز هم ممکن است واکنش‌های بدی در بدن‌تان به وجود بیاید، پس آنها را به طور کامل بپزید.

منبع: نمناک
آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • احمد موسوی
    0

    بسیار عالی..خسته نباشید...