خودرو | معرفی خودرو | ثبتنام خودرو

آغاز فروش فنگیون T6 چری+قیمت | معرفی خودرو فنگیون T6 با مشخصات فنی

شرکت چری عرضه کراس اوور جدید فنگیون T6 را به طور رسمی آغاز کرد.

کدخبر : 18822
سایت سرگرمی روز :

 این کراس اوور در ۳ تریم اِیر، پرو و مکس به فروش می‌رسد. قیمت این تریم‌ها بین ۱۳۰ هزار و ۱۵۷ هزار یوان متغیر است. با نرخ روز ارز این رقم‌ها به ترتیب معادل ۱ و ۱.۳ میلیارد تومان می‌شوند.

با تصمیم چری فنگیون به یک برند مستقل تبدیل شده و محصولات آن به پیشرانه‌ های هیبریدی و برقی مجهز هستند. مدل T6 از این برند در حقیقت نسخه هیبریدی شارژی از چری تانسو ۰۶ به شمار می‌رود. به دلیل هیبریدی بودن پیشرانه و برای ایجاد تمایز، جلو پنجره فنگیون T6 بسته بوده و خبری از ورودی‌های هوای سنتی در آن نیست. چراغ‌های این کراس اوور ساختاری دو تکه دارند و یک نوار LED باریک دو چراغ روشنایی در روز را به هم متصل می‌کند.

در نمای عقب چراغ‌ها گرافیک مدرنی داشته و درون قابی مات قرار گرفته‌اند. با دقت در جزئیات معلوم می‌شود که در این نما خبری از خروجی اگزوز نیست و چری دهانه اگزوز را در پشت سپر مخفی کرده است.

استفاده از رنگ مشکی برای تمامی ستون‌ها باعث شده سقف این کراس اوور هیبریدی شارژی معلق به نظر می‌رسد. همانند اکثر مدل‌های جدید دستگیره‌های در این خودرو نیز از نوع کشویی هستند.

از لحاظ ابعاد باید گفت چری فنگیون T6 طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۵۴۰، ۱۸۶۵ و ۱۶۷۰ میلیمتر دارد. فاصله محوری نیز به ۲۶۷۲ میلیمتر می‌رسد. نکته جالب اینکه با چنین ابعادی، T6 در مقایسه با تانسو ۰۶ به اندازه ۳۹ میلیمتر طویل‌تر است. در تریم پایه ایر این کراس اوور روی رینگ‌های ۱۸ اینچی حرکت می‌کند. در تریم پرو و مکس رینگ‌ها ۱۹ اینچی هستند.

مثل نمای بیرونی در داخل کابین هم فنگیون T6 و تانسو ۰۶ تقریباً عین هم هستند. داشبورد این مدل جدید هم، در قسمت میانی از یک نمایشگر عمودی ۱۴.۸ اینچی میزبانی می‌کند. این نمایشگر و سایر سامانه‌های خودرو توسط پردازنده اسنپدراگون ۸۱۵۵ پشتیبانی می‌شوند. در پشت فرمان D  شکل یک نمایشگر دیجیتال ۱۰.۲۵ اینچی نصب شده؛ مکمل عملکرد این نمایشگر سیستم هداپ دیسپلی است که اطلاعات لازم را در مقابل دید راننده منعکس می‌کند.

روی کنسول میانی نسبتاً عریض فنگیون T6 دو پد مخصوص شارژ بیسیم، دو جالیوانی و یک محفظه بسیار بزرگ به چشم می‌خورد. در تریم پایه ایر، قابلیت‌ها و امکاناتی مثل ایربگ‌ های جلوی جانبی، رادار عقب، کروز کنترل، روکش چرم مصنوعی و سیستم صوتی با ۶ بلندگو به صورت استاندارد موجود هستند. در تریم میان رده پرو، علاوه بر امکانات فوق موارد دیگری مثل ایربگ‌ های عقب، رادار جلو، سانروف پانورامیک، آینه‌های جانبی تاشونده با گرمکن و تنظیم برقی صندلی راننده به T6 اضافه می‌شوند.

تریم پرچمدار مکس هم در حالت استاندارد از امکانات و سامانه‌های بیشتری مثل هشدار خروج از خط، ترمز فعال، هشدار برخورد از جلو، کروز کنترل تطبیق پذیر، دستیار حفظ خودرو در بین خطوط، نورپردازی داخلی با امکان نمایش چند رنگ و درب صندوق برقی بهره می‌برد.

پیشرانه هیبریدی شارژی فنگیون T6 شامل یک موتور ۱.۵ لیتری توربو و یک موتور برقی می‌شود. این دو موتور با همکاری هم ۳۵۵ اسب بخار قدرت و ۵۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند که هر دو ارقام قابل توجهی به شمار می‌روند. وظیفه تامین انرژی موتور برقی را یک باتری لیتیوم آهن فسفات ۱۸.۳۲ کیلووات ساعتی بر عهده دارد. این باتری توسط شرکت FinDreams که از زیر مجموعه‌های بی وای دی است، تامین شده و در عرض ۱۹ دقیقه میزان شارژ آن از ۳۰ درصد به ۸۰ درصد می‌رسد. به گفته چری در حالت تمام الکتریکی و طبق استاندارد چینی CLTC می‌توان تا ۱۲۰ کیلومتر مسافت را پشت سر گذاشت. با باک پر و شارژ کامل باتری فنگیون T6 قادر است تا ۱۳۰۰ کیلومتر مسافت را طی کند. در بهینه‌ترین حالت این کراس اوور مصرف سوختی برابر با ۴.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر دارد.

منبع: آخرین خودرو
آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: