بازنشستگان | حقوق بازنشستگان | همسان سازی حقوق بازنشستگان

فوری/حساب بازنشستگان پر پول شد | ۳میلیون تومان علی الحساب به حساب بازنشستگان واریز شد

مبلغ ۳میلیون تومان علی الحساب متناسب سازی به حساب بازنشستگان کشوری واریز شد .

کدخبر : 18833
سایت سرگرمی روز :

واریز مبلغ علی الحساب قانون متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری  از ساعتی پیش به حساب بازنشستگان  کشوری  واریز شد و این روند  تا پایان امشب ادامه دارد .

براساس تصویب نامه شماره ۵۶۳۰۶ مورخ سوم تیرماه ۱۴۰۳ هیات محترم وزیران و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و همچنین در اجرای بند (ر) تبصره (۶) و بند (د) تبصره (۱۵) قانون بودجه ۱۴۰۳ تا زمان ابلاغ آیین نامه اجرایی قانون متناسب سازی برنامه هفتم پیشرفت و صدور احکام آن، «ماهانه مبلغ یک میلیون تومان» به هر یک از بازنشستگان عزیز کشوری به صورت علی الحساب از ابتدای سال ۱۴۰۳ پرداخت خواهد شد

در پی اعلام نظر داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره تصویب آیین‌نامه اجرایی همسان سازی حقوق بازنشستگان، وی اعلام کرد: در روزهای آینده مبلغی به صورت علی‌الحساب به بازنشستگان پرداخت می‌شود تا پس از صدور احکام، تسویه قطعی انجام شود. حال این پرسش از سوی کارشناسان مطرح شده است که آیا اقدام دولت شامل بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی نیز خواهد شد یا صرفا بازنشستگان کشوری و لشگری را پوشش می‌دهد؟

در پاسخ به این سوال علی بابایی کارنامی (نماینده مردم ساری و رئیس فراکسیون کارگری مجلس) اظهار کرد: اقدام اخیر سازمان برنامه و بودجه مبنی بر واریز علی الحساب مبالغی از همسان سازی حقوق بازنشستگان، مربوط به صندوق بازنشستگی کشوری و بازنشستگان دولت و همچنین بازنشستگان لشگری است و ربطی به بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی ندارد. 

وی افزود: اساسا اقدامات سازمان برنامه و بودجه بودجه مربوط به نیروهای حقوق بگیر خود دولت است و ربطی به سازمان تامین اجتماعی که منابع خود را دارد، نخواهد داشت.

بابایی کارنامی با بیان اینکه «متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نیز امسال انجام خواهد شد و دولت متعهد به آن است» افزود: از آغاز برنامه هفتم توسعه باید متناسب سازی حقوق بازنشستگان کارگری امسال انجام شود و فرمول اجرای آن نیز مشابه فرمول همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری است. مبالغ این متناسب سازی نیز توسط خود سازمان تامین اجتماعی باید پرداخت شود.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس تصریح کرد: منابع لازم برای این اقدام بیشتر از ناحیه رد دیون دولت به تامین اجتماعی است و بدین منظور، همین امسال سهام‌های درنظر گرفته شده برای رد دیون امسال سازمان، با انتقال سهام باید انجام شود و این اقدام باید همزمان با پرداخت دیون سایر صندوق‌ها باشد. وظیفه اجرایی پرداخت نیز پس از این اقدام،‌ باخود سازمان تامین اجتماعی است.

سخنگوی دولت از ابلاغ آیین‌نامه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان خبر داد.

 علی بهادری جهرمی در حساب شخصی خود در شبکه ایکس نوشت:

آیین‌نامه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان عزیز ابلاغ شد؛ بر مبنای این آیین‌نامه، مبلغی به‌عنوان علی‌الحساب برای بازنشستگان واریز خواهد شد. تعیین میزان دقیق افزایش حقوق برای هر بازنشسته، پس‌از نهایی شدن قانون برنامه و صدور احکام جدید صورت می‌گیرد.

مصوبه پرداخت مبلغ علی الحساب همسان سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری (تصویب‌نامه شماره ۵۶۳۰۶/ت۶۲۷۷۰هـ مورخ ۱۴۰۳/۰۴/۰۴ هیئت وزیران)

 هیت وزیران در جلسه ۱۴۰۳/۴/۳ به پیشنهاد مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و بند (ر) تبصره (۶) و بند (د) تبصره (۱۵) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور تصویب کرد:

با توجه به لازم‌الاجرا بودن قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور و تا زمان ابلاغ آیین‌نامه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و جداول مربوط به هر یک از گروه‌های بازنشستگان براساس قانون برنامه هفتم پیشرفت، ماهانه مبلغ ده میلیون ۱۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال   (یک میلیون تومان )به هر یک از بازنشستگان به صورت علی‌الحساب از ابتدای سال ۱۴۰۳ توسط صندوق بازنشستگی ذی‌ربط پرداخت می‌شود.

بار مالی مربوط به بازنشستگان کشوری، لشکری و صندوق بازنشستگی فولاد از محل بند (ر) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور و بار مالی مربوط به بازنشستگان تامین اجتماعی از محل بند (د) تبصره (۱۵) قانون یاد شده تامین و پرداخت می‌شود.

سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است نسبت به ابلاغ و تخصیص اعتبار از محل منابع یادشده برای ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد ماه اقدام و هریک از صندوق‌ها نیز موظفند فوراً نسبت به پرداخت مبلغ علی الحساب سه ماهه یاد شده اقدام نمایند.

محمد  مخبر- معاون اول رئیس جمهور

معاون اول رئیس جمهور مصوبه هیئت وزیران در خصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری لشکری  و فولاد را به وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه بودجه ابلاغ کرد 

 در این ابلاغیه آمده است با توجه به لازم الاجرا بودن قانون بودجه ۱۴۰۳ کل کشور و تا زمان ابلاغ آیین نامه متناسب سازی حقوق بازنشستگان و جداول مربوط به هر یک از گروه‌های بازنشستگان بر اساس قانون برنامه هفتم توسعه  ماهانه مبلغ یک میلیون تومان به هریک از بازنشستگان   به صورت علی الحساب  از ابتدای سال ۱۴۰۳ توسط صندوق بازنشستگی ذیربط پرداخت می‌شود .

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: