مددجویان بهزیستی | مددجویان کمیته امداد

فوری/واریز کمک معیشتی تابستانه برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد | واریزی فوق العاده ویژه با مستمری مددجویان در این ماه

آخرین اخبار مربوط به مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد را در سرگرمی روز بخوانید.

کدخبر : 18880
سایت سرگرمی روز :

مددجویان بهزیستی در انتظار واریز مستمری حق پرستاری تیر ماه معلولان هستند.

مرحله چهارم از واریز مستمری حق پرستاری معلولان شدید و خیلی شدید بسترگرا هنوز مشخص نیست چه زمانی واریز می شود.

مبلغ این مستمری مانند ماه‌های گذشته، ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است که مستقیم به حساب مددجو واریز خواهد شد.

مرحله جدید مستمری کمک هزینه لوازم بهداشتی معلولان واریز شد.

بنا بر اعلام سازمان بهزیستی کشور، مستمری خرداد ماه کمک‌هزینه لوازم بهداشتی معلولان شدید و خیلی‌شدید بسترگرا واریز شد.

این کمک‌هزینه بدون هیچ تغییری، به مبلغ ۶۱۹ هزار تومان به حساب مددجویان واجد شرایط تحت پوشش بهزیستی واریز شد و اگر تاکنون مبلغی به حسابتان واریز نشده است، جای نگرانی نیست و عملیات واریز در حال تکمیل است.

نامزدهای چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری در حالی وعده‌های متعددی در حوزه رفاه و تامین اجتماعی مطرح کرده‌اند که این عرصه با اینکه در صدر اولویت‌های مردم قرار دارد اما خود بیشترین تاثیر را از عوامل کلان اقتصادی همچون تورم و رشد تولید می‌گیرد.

به گزارش شهرآرانیوز، همه مردم در هر جایگاه و موقعیت اجتماعی، سیاسی و فرهنگی که باشند انتظاراتی از نامزد‌های ریاست جمهوری دارند و با پیگیری برنامه‌ها و اظهارات آنان به دنبال امیدی برای بهبود شرایط زندگی خود هستند و توقع دارند در سایه برنامه‌های تبلیغاتی که از تلویزیون پخش می‌شود، ضمن شناخت بیشتر نامزد‌ها به نامزدی رای دهند که دارای رویکرد مثبت و برنامه‌ای روشن و شفاف و همچنین تامین کننده زندگی و رفاهیات آنها باشد.

حوزه رفاه اجتماعی مخاطبان فراوانی دارد؛ از مددجویان نهاد‌های حمایتی مانند بهزستی و کمیته امداد تا سالمندان و کارکنان دولت و بخصوص بازنشستگان که در دهک بندی اقتصادی جامعه نیز در دهک‌های پایین درآمدی قرار می‌گیرند و به همین دلیل امیدوارند با انتخاب اصلح، گشایشی در امورات آنان ایجاد شود.

در دوره‌های گذشته انتخابات هدفمندی یارانه، بیمه اجتماعی، بیمه تکمیلی، افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان و جذب و اشتغال مددجویان در دستگاه‌های اداری و اجرایی و اعطای تسهیلات ویژه به زنان سرپرست خانواده و تسهیلات در قالب وام‌های ازدواج و فرزندآوری و اشتغال و تامین مسکن از مهمترین وعده‌های نامزد‌ها برای جلب آرای رای دهندگان بوده است؛ بنابراین می‌توان گفت که تامین رفاهیات اجتماعی و توسعه قوانین اجتماعی می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در سیاست‌های اقتصادی و اجتماعی دولت و جایگاه مهمی در وعده‌های انتخاباتی دارد و مردم را امیدوار و به پای صندوق‌های رای بکشاند. همین موضوع سبب شد تا نامزد‌ها برای بهبود رفاه شهروندان برنامه‌هایی را در دستور کار داشته باشند

علیرضا زاکانی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از تدوین بسته رفاه خبر داد تا سلامت مردم از طریق برنامه‌های کلی و تکمیلی و رایگان انجام و بیماری‌های صعب‌العلاج رایگان درمان شود.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد مردم بسته‌های معیشتی دریافت خواهند کرد تا سر گرسنه بر بالین نگذارند، افزود: با این کار فقر مطلق را کاهش می‌دهم.

زاکانی بیمه ۱۰۰ درصد مردم و بیمه۷۰ درصدی بیمه تکمیلی را از دیگر بخش های این بسته رفاه عنوان کرد و گفت: برای بیماری های صعب العلاج و اقشار خاص درمان رایگان است.

وی افزایش توان خرید مردم از طریق آموزش مهارت ها را از دیگر برنامه های خود عنوان کرد و درباره بسته رفاه خود چنین توضیح داد: ما دو بسته خاص را یکی ناظر به سبک زندگی و پاسخ‌ معتبر به نیاز مردم و دیگری ناظر به پیشرفت و آبادانی کشور را در دستور کار قرار داده‌ایم. بخش اول که سبک زندگی و پاسخ معتبر به نیاز مردم است، سه بخش دارد نخست رفاه است که ناظر به حوزه یارانه‌ها و توزیع عادلانه آنها، معیشت، ناظر به مسکن، اشتغال و سلامت و سایر امور است و تا زمانی که این‌ها را حل نکنیم، مشکل رفع نمی شود.

میرحسین قاضی زاده هاشمی دیگر نامزد انتخابات تحرک و نشاط را به عنوان یکی از موضوعات حوزه سلامت برشمرد و گفت: ۱۰ درصد جامعه به علت کاهش نشاط در جامعه دچار اختلالات روحی و جسمی می شوند.

وی به تجربه خود در بنیاد شهید اشاره کرد و گفت: در بنیاد شهید به دنبال پایش سلامت رفتیم و به خصوص افراد در معرض خطر را شناسایی کردیم و برای آنها برنامه هایی از جنس اردوی سفر، ورزش گروهی و پایش سلامت گذاشتیم که الزاما وظیفه وزارت بهداشت و درمان نیست.

قاضی زاده با تاکید بر لزوم دسترسی عادلانه در حوزه سلامت و درمان، افزود: هزینه‌های درمان باید متناسب شود. نظام بیمه ای باید میزان پوشش خود را در دهک های پایین افزایش دهد همچنین باید پزشک به سایر نقاط کشور بفرستیم و این کارها در دولت شهید رئیسی به خوبی اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه ۱۴ اقدام اجرایی را برای حوزه اقتصاد در نظر گرفته است، گفت: اقدامات اجرایی فوری برای تامین حداقل رفاه برای خانواده‌های ایرانی خواهیم داشت و این اقدامات را با قدرت اجرایی می‌کنیم.

وی در توضیح این اقدامات چنین گفت: اجازه نمی دهم دریافتی حقوق بگیران کارگران، فرهنگیان، پرستاران، بازنشستگان و نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی و کل خانواده بزرگ دولت از تورم جا بماند. نمی شود هر سال افزایش حقوق ۲۰ تا ۲۵ درصدی داشته باشیم در حالی که نرخ تورم آن سال ۴۰ درصد است.

این نامزد انتخابات تصریح کرد: در روزهای ابتدای دولت لایحه اصلاح ماده ۴۱ قانون کار با هدف افزایش هرساله حقوق کارمندان با نرخ تورم را با جدیت دنبال خواهم کرد و این مساله را برای همیشه حل می کنم.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: