درمان خانگی | طب سنتی

بهبود عفونت کلیه ،جلوگیری از نارسایی‌های سیستم ایمنی، محافظت در برابر بیماری‌های قلبی و عروقی با این ویتامین دم دستی

ویتامین C در برطرف کردن همه‌ی انواع عفونت‌های کلیه موثر است.

کدخبر : 18888
سایت سرگرمی روز :

 مکمل ویتامین C علائم عفونت کلیه را کاهش داده و با اسیدی نگاه‌ داشتن ادرار باعث از بین رفتن باکتری‌هایی می‌شود که مسبب عفونت هستند.

بیماری عفونت کلیه می‌تواند با علائم زیر همراه باشد:

تب و لرز

درد در پهلو، پشت و کشاله‌ی ران

سوزش و درد در زمان ادرار

ادرار با بوی بد و غیرشفاف

خون یا چرک در ادرار

تکرر ادرار

تهوع

درد در ناحیه‌ی شکم

عفونت کلیه درمان نسبتاً ساده‌ای دارد و در بیشتر مواقع، از طریق مصرف آنتی بیوتیک، انجام می‌شود. بیمار پس از مراجعه به متخصص نفرولوژی، از طریق آزمایش ادرار مورد معاینه قرار می‌گیرد. پزشک با بررسی جواب آزمایش، میزان و نوع عفونت موجود در بدن را تشخیص می‌دهد.

برخی از فواید ویتامین سی برای سلامت ما شامل مواردی از جمله جلوگیری از نارسایی‌های سیستم ایمنی، محافظت در برابر بیماری‌های قلبی و عروقی، محافظت در برابر مشکلات سلامتی ارثی، محافظت در برابر بیماری‌های چشم، پیشگیری از چروک شدن پوست هستند.

ویتامین C خواص و فواید درمانی بسیاری دارد و  بودن آن برای بدن ضروری است. باهم مطالعه میکنیم که ویتامین c برای چی خوبه، با ما همراه باشید.

سلامت پوست و کلاژن سازی

ویتامین C موجب ساخت کلاژن شده و به طور طبیعی موجب کاهش بروز چین و چروک می‌شود.

ویتامین C برای تولید کلاژن که یک پروتئین مهم برای ساخت پوست، تاندون‌ها رباط‌ها و رگ‌های خونی لازم است ضروری است. ویتامین C یک آنتی اکسیدان است؛ حضور آنتی اکسیدان‌ها در رژیم غذایی از ابتلا به سرطان پوست جلوگیری می‌کند.

جذب مواد معدنی

جذب ویتامین C‍ موجب افزایش میزان دریافتی آهنی که بدن بزرگسالان و کودکان دریافت می‌کنند، می‌شود.

 کاهش خطر ابتلا به نقرس

ویتامین C خطر ابتلا به نقرس را کاهش می‌دهد.

 مبارزه با رادیکال‌های آزاد

ویتامین C یک از آنتی‌اکسیدان‌ است که توانایی  جلوگیری از آسیب‌های رادیکال ‌های آزاد و مواد شیمیایی خطرناک همچون دود سیگار را دارد. رادیکال‌های آزاد در بروز برخی از بیماری‌ها از جمله سرطان، بیماری‌های قلبی و ورم مفاصل نقش دارند. رادیکال‌های آزاد هنگام تجزیه غذا در بدن یا هنگام قرار گرفتن در معرض تشعشع یا دود سیگار تولید می‌شوند.

 بهبود سرماخوردگی و آنفلوانزا

ویتامین C سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و به همین علت به بدن کمک می‌کند تا با ویروس سرماخوردگی مقابله کند. مصرف ویتامین C هنگام درگیری با سرماخوردگی و آنفلوانزا می‌تواند موجب کاهش خطر ابتلا به عوارض بیشتری مانند ذات‌الریه و عفونت ریه را شود.

تقویت سیستم ایمنی تحت فشار

استفاده از ویتامین C می‌تواند برای کسانی که سیستم ایمنی‌شان به علت فشارهای روحی و روانی تضعیف شده است مفید و موثر باشد.

 درمان سرطان

استفاده از مقادیر بالای ویتامین C می‌تواند اثر ضدسرطانی داروهای شیمی‌درمانی افزایش دهد.

کاهش خطر سکته‌ی مغزی

قرار دادن میوه و سبزیجات در رژیم غذایی موجب افزایش سطح ویتامین C خون‌ می‌شود، مطالعات نشان داده است که افرادی که ویتامین C بیشتری مصرف می‌کنند کمتر از بقیه در معرض خطر سکته مغزی هستند.

یکی از روش‌هایی که برای جبران کمبود ویتامین C می‌توان استفاده کرد تزریق آمپول ویتامین C است. آمپول ویتامین C تایید سازمان غذا و داروی آمریکا را دارد. آمپول ویتامین C برای کمک به درمان زخم‌های جدی ناشی از ضربه و سوختگی مفید و موثر است. جذب ویتامین C از طریق تزریق سرعت بالاتری نسبت به مکمل‌های خوراکی دارد و به همین علت روند درمان با سرعت بالاتری طی می‌شود.

از فواید آمپول ویتامین C می‌توان به مواردی مانند کمک به درمان سرطان، تقویت عملکرد سیستم ایمنی، روشن شدن پوست، پیشگیری از چین و چروک پوستو کاهش وزن سریع اشاره کرد.

تزریق آمپول ویتامین C در دوران بارداری فقط و فقط باید با دستور پزشک باشد. همچنین افراد مبتلا به بیماری ‌های کلیوی نیز برای تزریق آمپول ویتامین C باید با دکتر خود مشورت کنند.

در مورد عوارض و مضرات احتمالی ویتامین C می‌توان از مواردی مانند سردرد، سوزش سر دل، تهوع، اسهال، استفراغ، خواب آلودگی و یا برعکس بیخوابی و گرگرفتی پوست یاد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: