وام | وام قرض الحسنه | وام فوری

شگفتانه 300 میلیونی دولت برای زنان خانه دار و شاغل | وام فوری ۳۰۰ میلیون تومانی بانوان با ضمانت یارانه یا سهام عدالت

تسهیلات بانکی به دو بخش خرد و کلان تقسیم می‌شوند. تسهیلات کلان معمولاً به پروژه‌ها و شرکت‌های بزرگ تخصیص پیدا می‌کند و سهم عمده تسهیلات بانکی را می‌بلعد، اما مردم عادی هم در طول سال برای رفع نیاز‌های خود در قالب تسهیلات خرد به بانک‌ها مراجعه می‌کند.

کدخبر : 18902
سایت سرگرمی روز :

وام ازدواج، پرطرفدارترین وام قرض‌الحسنه است. به همین دلیل بخشنامه آن را زودتر برای اجرا در سال جدید ابلاغ کرده‌اند. بخشنامه می‌گوید مبلغ وام ازدواج برای هر یک از زوج‌ها ۳۰۰ میلیون تومان است؛ اما برای تشویق دختر زیر ۲۳ سال و ایجاد انگیزه میان پسر ۲۵ سال، مبلغ وام ازدواج به ۳۵۰ میلیون تومان می‌رسد.

وام ازدواج صرفا به کسانی که در سال ۱۴۰۳ عقدکرده باشند پرداخت نمی‌شود؛ بلکه هر زوجی که تاریخ ازدواجشان از اول فروردین‌ماه سال ۱۳۹۹ باشد و تا حالا وام ازدواج نگرفته باشند قابل‌پرداخت است.

دریافت وام ازدواج fi یک نفر ضامن نیاز دارد. قانون می‌گوید اگر کسی نتوانست ضامن معتبر جور کند بانک‌ها موظف هستند، به‌جای ضامن از حساب یارانه یا سهام عدالت متقاضی یا بستگان درجه یک آن‌ها به‌جای ضامن استفاده کنند. این قسمت قانون زیاد بین بانک‌ها طرفدار ندارد.

متقاضیان وام ازدواج که وام ۳۰۰ میلیون تومانی دریافت کرده‌اند باید بابت بازپرداختش، در یک پروسه ۱۰ ساله ماهی دو میلیون و ۷۲۸ هزار تومان به اضافه کارمزد‌هایی که سالی یک بار می‌پردازند به بانک پس بدهند.

کارمزد وام ازدواج برای سال اول، چهار درصد کل ۳۰۰ میلیون تومان و از سال‌های بعد به میزان مانده تسهیلات محاسبه می‌شود. کسی هم که ۳۵۰ میلیون دریافت کرده باشد باید در ماه سه میلیون ۱۸۲ هزار تومان قسط بدهد. کارمزد سالانه هم پابرجاست.

وام خرد، وام قرض‌الحسنه، وام ۳۰۰ میلیونی

وام خرد و وام قرض‌الحسنه انواع دیگر وام هستند که امسال می‌توانید به دریافتشان از بانک‌ها امیدوار باشید. وام قرض‌الحسنه را به‌نام وام ۳۰۰ میلیون تومانی می‌شناسیم، اما عدد جلوی آن در حقیقت به حداکثر میزان وام یا به قول بانکی‌ها به سقف قابل پرداخت اشاره دارد. وام قرض‌الحسنه می‌تواند در قالب کارت اعتباری خرید توسط بانک‌های مختلف پرداخت شود که مشمول کارکرد است.

وام قرض‌الحسنه تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان، با کارمزد چهار درصد پرداخت می‌شود و بانک‌ها پرداخت آن را از محل منابع خودشان گردن می‌گیرند. بازپرداخت وام قرض‌الحسنه معمولا پنج ساله است. وام فوری بانک‌ها که معمولا تا سقف ۵۰ میلیون تومان بدون وثیقه ملکی و تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان با وثیقه ملکی قابل دریافت است و سود آن ۲۳ درصد و بازپرداختش ۲۴ ماهه است، در همین قالب قرار می‌گیرد.

وام خرد در قالب غیر قرض‌الحسنه با نرخ سود ۲۳ درصد و بازپرداخت ۲۴ ماهه پرداخت می‌شود. وام خرد در این حالت بین ۲۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان قابل پرداخت است.

بهترین وام خرد سال ۱۴۰۳: راهنمای کامل دریافت وام برای مردم عادیمبلغ وام ازدواج ۱۴۰۳ در حالت عادی برای هر یک از زوج‌ها ۳۰۰ میلیون تومان است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: با پیگیری‌های انجام شده در سال گذشته ۲ درصد نرخ بیکاری بانوان کاهش داده شد و مشاغل خانگی رشد قابل توجهی داشت. ۸۰ درصد تسهیلات در قسمت مشاغل خانگی بوده است.

 انسیه خزعلی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در سفر به استان سمنان و در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای بانوان استان سمنان در خانه تاریخی تدین سمنان، با اشاره به تلاش‌های دولت برای اشتغال خانگی بانوان، بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده در سال گذشته ۲ درصد نرخ بیکاری بانوان کاهش داده شد و مشاغل خانگی رشد قابل توجهی داشت.

وی افزود: در همین راستا، ۸۰ درصد تسهیلات در قسمت مشاغل خانگی بوده و ضمن صدور مجوزهایی در این زمینه، تفاهم نامه‌هایی نیز با وزارت کار منعقد و مقرر شد تا ۱۰ درصد تسهیلاتی که به استانداری‌ها واگذار می‌شود به بانوان سرپرست خانوار اختصاص یابد.

معاون رئیس‌جمهور در خصوص صندوق حمایت خرد اشتغال زنان خانه دار، گفت: در گذشته، مشکلاتی در قبول ضمانت برخی بانک‌ها وجود داشت، که در سال‌جاری مقرر شد تا موانع موجود در بحث ضمانت نامه‌های بانکی رفع و حمایت از زنان خانه دار تسریع و تسهیل شود.

خزعلی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه بازار فروش تولیدات بانوان، بیان کرد: یکی از مسائل مهم در همه استان‌ها، بازار و جایگاه داخلی و خارجی برای عرضه محصولاتِ هنری بانوان بوده است که خوشبختانه در همه استان‌ها تصویب اعتبار برای راه اندازی بازارچه‌ها انجام و در استان سمنان نیز این اعتبار تصویب شده و مکان‌یابی در حال انجام است.

خزعلی یادآور شد: برای بحث صادرات هم در حال رایزنی هستیم و در بخش مجازی، پلتفرم‌هایی در حال طراحی است که با کشورهایی که با آنها در ارتباط هستیم از طریق مجازی برای فروش کالا بهره‌مند شدیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: