مددجویان بهزیستی | مددجویان کمیته امداد

فوری/پرداخت کمک هزینه 100 تا 200 میلیون تومانی به مددجویان برای ودیعه و ساخت مسکن | خبر خوش برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد

آخرین اخبار مربوط به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد را در سرگرمی روز بخوانید.

کدخبر : 18928
سایت سرگرمی روز :

۴۰ میلیارد ریال تسهیلات پارسال به عنوان کمک هزینه ساخت، خرید و ودیعه مسکن به مددجویان بهزیستی شهرستان سبزوار پرداخت شد.

  رییس اداره بهزیستی سبزوار گفت: ۲۰ میلیارد ریال از این رقم برای ساخت و یا خرید مسکن و ۲۰ میلیارد ریال نیز به عنوان کمک هزینه ودیعه مسکن به مستأجران مددجوی بهزیستی سبزوار اعطا شده است.

مرضیه کیانی افزود: مددجویان متقاضی ساخت مسکن از ابتدای دریافت پروانه ساختمانی علاوه بر برخورداری از یک تا ۲ میلیارد ریال تسهیلات ساخت مسکن از امتیازهای دیگری چون آب، برق و گاز رایگان نیز برخوردار می شوند.

کیانی ادامه داد: این تسهیلات برای خانواده های با یک معلول و خانواده های زنان سرپرست خانوار یک میلیارد ریال و برای خانواده های دومعلولی ساکن شهرها ۲ برابر این رقم است.

وی افزود: این تسهیلات برای خانواده های دومعلولی در روستاها یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.

رییس اداره بهزیستی سبزوار یکی از رویکردهای مهم بهزیستی را رساندن جامعه هدف به استقلال و خودکفایی عنوان کرد و گفت: ما با کمک به مددجویان در زمینه تامین تسهیلات اشتغال، شهریه دانشگاه و مهارت آموزی سعی داریم مددجویان را به افرادی توانمند و مستقل تبدیل کنیم که وابستگی آن ها به کمک های حمایتی برطرف شود.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی لرستان گفت: امسال برای ودیعه مسکن مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان ۳۳ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده است.

رضا وفایی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص مسکن مددجویان بهزیستی لرستان، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مددجویان بحث تامین هزینه‌های مسکن است.

وی ادامه داد: در این راستا امسال برای ودیعه مسکن مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان ۳۳ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده است.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی لرستان گفت: تسهیلات بانکی ودیعه مسکن مددجویان امسال بیشتر از مقدار سال گذشته خواهد بود و قرار است این تسهیلات با مشارکت هشت بانک و به صورت بازپرداخت ۱۰ ساله و با سود چهار درصد باشد.

وفایی پور با انتقاد از عدم همکاری بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات در سال گذشته، بیان کرد: پارسال از مجموع ۳۷ میلارد تومان تخصیصی ۳۰ میلیارد تومان محقق و به هر نفر ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شد.

وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات بلاعوض برای مددجویان شهری و روستایی بلاعوض و بدون محدودیت بوده است، افزود: امسال نیز محدودیتی برای پرداخت تسهیلات بلاعوض نداریم.

مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی از تحویل ۳۷۹۴ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد استان در دولت سیزدهم خبر داد.

مجید الهی راد در نشست خبری که چهارم تیرماه برگزار شد، اظهار کرد: اعتبار منازل ساخته شده ۶۴۵ میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به اینکه افراد تحت پوشش این اداره کل ۱۰۲ هزار و ۱۲۷ نفر است، گفت: در دولت سیزدهم ۱۴۰۲ میلیارد تومان مستمری به مددجویان پرداخت شده است.

الهی راد افزود: تامین ۳۰۰۰ سری جهیزیه برای مددجویان کمیته امداد، اختصاص هفت میلیارد تومان برای گازکشی مسکن مددجویان، پرداخت ۳۰۰۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه و تحویل وسایل گرمایشی برای ۱۰ هزار خانوار از مصوبات سفر شهید آیت الله رئیسی به این استان بود که به طور کامل محقق شده است.

وی ادامه داد: اختصاص ۴۵۰ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۶ از دیگر مصوبات بود که به طور کامل محقق شد و ساخت ۴۰۰۰ مسکن نیز از مصوبات سفر بوده که ساخت آن ها در حال انجام است.

این مقام مسئول بیان کرد: در دولت سیزدهم ۵۶۷۶ سری جهیزیه به مددجویان پرداخت شده است.

وی به پرداخت ودیعه مسکن نیز اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۱۴۳ میلیون ریال، در سال گذشته ۲۶۸ میلیون ریال ودیعه مسکن به مددجویان پرداخت شده است.

مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی با بیان اینکه در دولت سیزدهم قبول آب، برق و گاز مددجویانی که الگوی مصرف را رعایت کنند، رایگان است، افزود: در این راستا ۲۹ هزار و ۴۵۹ خانوار در حوزه آب، ۳۹ هزار و ۶۴۸ خانوار در حوزه برق و ۲۹ هزار ‌و ۸۴۱ خانوار در حوزه گاز، الگوی مصرف را رعایت کرده و قبوض آن ها رایگان شده است.

به گفته وی، در دولت سیزدهم ۹۳۲۷ فقره وام کارگشایی با مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان و ۹۶۵۵ فقره تسهیلات اشتغال با اعتبار ۹۵۳ میلیارد تومان به مددجویان پرداخت شده است.

الهی راد به طرح اشتغال از طریق کاریابی نیز اشاره کرد و ادامه داد: از طریق پرداخت تسهیلات به کارفرمایان برای ۶۶۷ نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

به گفته وی، در سال گذشته ۲۱۰۰ خانوار توانمند شده و از حمایت کمیته امداد خارج شده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: