مددجویان بهزیستی | مددجویان کمیته امداد

فوری/کمک هزینه 15 میلیونی دولت برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد | شرایط دریافت کمک هزینه جدید دولت برای مددجویان چیست؟

آخرین اخبار مربوط به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد را در سرگرمی روز بخوانید.

کدخبر : 18936
سایت سرگرمی روز :

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: عمده مشکلات پیش آمده مربوط به خسارت لوازم خانگی است که تصمیم گرفته شد ۱۵ میلیون تومان در قالب کمک‌های موردی به خانوار تحت حمایت خسارت دیده از سیل مساعدت شود.

علیرضا حسین نژاد نهم تیر در سفر به شهرستان خلخال و بازدید از مناطق و روستای سیل زده مورستان، برای امدادرسانی بهتر و سریع‌تر به آسیب‌دیدگان سیل در این شهرستان تاکید کرد.

وی اظهار کرد: ۱۵ خانوار تحت حمایت کمیته امداد در روستای مورستان ساکن هستند که با توجه به نوساز بودن منازلشان که به تازگی توسط کمیته امداد احداث شده است، دچار خسارت جزئی شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل بیان کرد: عمده مشکلات پیش آمده مربوط به خسارت لوازم منزل است که تصمیم گرفته شد ۱۵ میلیون تومان در قالب کمک‌های موردی به خانوار تحت حمایت خسارت دیده از سیل مساعدت شود.

حسین‌نژاد خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم تا به عنوان یک نهاد امدادرسان در همراهی با آسیب‌دیدگان سیل اخیر یاریگر آنها بوده و بتوانیم بخشی از نیازمندی‌ها و دغدغه‌های این خانواده‌ها را رفع کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: ساخت مسکن مقاوم موجب افزایش ایمنی در برابر حوادث طبیعی و یا غیرمترقبه می‌شود که کمیته امداد استان اردبیل با جدیت تمام تلاش دارد در زمینه تامین مسکن مناسب برای مددجویان تحت حمایت گام‌های بسیار موثری را در سال‌ جاری بردارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: سه هزار و ۷۹۴ واحد مسکونی مددجویان استان با ۶۴۵ میلیارد تومان اعتبار در دولت سیزدهم ساخته شد.

مجید الهی راد افزود: این نهاد در حوزه‌های مختلف از جمله مسکن، معیشت، فرهنگی و تامین جهیزیه از نیازمندان حمایت می‌کند.

وی گفت: این نهاد حمایتی علاوه بر ساخت خانه‌های مسکونی با ارایه تسهیلات به خرید ۴۴ واحد مسکونی برای مدجویان زیر پوشش کمک کرده است.

الهی راد با اشاره به انجام تعمیرات ۲ هزار و ۶۴۷ واحد مسکونی مددجویان، گفت: لوله کشی گاز ۷۸۶ خانوار زیر پوشش این نهاد حمایتی نیز به شکل رایگان انجام شده است که در این خصوص ۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان هزینه شد.

حدود ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی در حدود ۱۱۲ هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) دارد.

۴۰ میلیارد ریال تسهیلات پارسال به عنوان کمک هزینه ساخت، خرید و ودیعه مسکن به مددجویان بهزیستی شهرستان سبزوار پرداخت شد.

رییس اداره بهزیستی سبزوار گفت: ۲۰ میلیارد ریال از این رقم برای ساخت و یا خرید مسکن و ۲۰ میلیارد ریال نیز به عنوان کمک هزینه ودیعه مسکن به مستأجران مددجوی بهزیستی سبزوار اعطا شده است.

مرضیه کیانیافزود: مددجویان متقاضی ساخت مسکن از ابتدای دریافت پروانه ساختمانی علاوه بر برخورداری از یک تا ۲ میلیارد ریال تسهیلات ساخت مسکن از امتیازهای دیگری چون آب، برق و گاز رایگان نیز برخوردار می شوند.

کیانی ادامه داد: این تسهیلات برای خانواده های با یک معلول و خانواده های زنان سرپرست خانوار یک میلیارد ریال و برای خانواده های دومعلولی ساکن شهرها ۲ برابر این رقم است.

وی افزود: این تسهیلات برای خانواده های دومعلولی در روستاها یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.

رییس اداره بهزیستی سبزوار یکی از رویکردهای مهم بهزیستی را رساندن جامعه هدف به استقلال و خودکفایی عنوان کرد و گفت: ما با کمک به مددجویان در زمینه تامین تسهیلات اشتغال، شهریه دانشگاه و مهارت آموزی سعی داریم مددجویان را به افرادی توانمند و مستقل تبدیل کنیم که وابستگی آن ها به کمک های حمایتی برطرف شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: