مددجویان بهزیستی | مددجویان کمیته امداد

خبر مهم سازمان بهزیستی به مددجویان | توزیع بسته های حمایتی جدید برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد

سازمان بهزیستی کشور تخصیص وسیله سرمایشی (کولرگازی) به مددجویان و جامعه هدف این سازمان را در مناطق گرمسیری پیگیری می‌کند.

کدخبر : 19004
سایت سرگرمی روز :

 با پیگیری علی محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور در جلسه اجرای تعهدات قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) مقرر شد با هماهنگی دبیر فرماندهی قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی(ع) مکاتبه‌ای با سرپرست ریاست جمهوری برای تخصیص وسیله سرمایشی(کولرگازی) به جامعه هدف سازمان بهزیستی در مناطق گرمسیر به تعداد مورد نیاز اعلامی از سوی بهزیستی از محل اموال تملیکی تهیه و به این سازمان واگذار شود.

بر اساس این گزارش، در این جلسه مقرر شد جلسه‌ای میان سازمان بهزیستی و مسئول مسکن قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) تشکیل و روند ساخت و پیشرفت ۳۰۰۰ واحد مسکونی مشخص شود همچنین نحوه‌ اجرا و پرداخت تعهد مالی بهزیستی بنا به میزان پیشرفت پروژه تعیین شود.

تخصیص، تامین تجهیزات از سوی قرارگاه محرومیت زدایی، پیگیری و پرداخت و جهیزیه در اسرع وقت به جامعه هدف از دیگر مصوبات این نشست بود.

بنا به این گزارش، جلسه پیگیری روند اجرای تعهدات قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) برای ساخت مسکن ،تامین تجهیزات سرمایشی و تامین جهیزیه جامعه هدف با حضور سردار جمال الدین آبرومند دبیر فرماندهی قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع)، سردار ضیاءالدین حزنی دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار حمید اباذری مدیر امور زیربنایی قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و دیگر اعضا و معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور برگزار شد.

۵۰ مددجوی کمیته امداد امام خمینی بخش گل تپه به سفر زیارتی کربلا و نجف اعزام شدند.

محمدحسین عباسی کیا، مدیر کمیته امداد امام خمینی بخش گل تپه گفت: همچنین امسال بیش از ۲۰۰ نفر از مددجویان زیارت اولی با کمک خیران و کمیته امداد این بخش در قالب طرح شوق زیارت و در قالب چهار کاروان زیارتی به مشهد و قم و کربلا اعزام شدند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل گفت: ۱۹۹ فرصت شغلی جدید در سه ماه نخست امسال برای مددجویان زیرپوشش این نهاد در این استان ایجاد شده است.

جهانبخش نژادجواد اظهار کرد: برای ایجاد زمینه اشتغال این تعداد مددجو بیش از ۲۱۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زا و کم‌بهره پرداخت شده است.

وی با تقدیر از همکاری بانک‌های عامل در ارائه تسهیلات اشتغال و خودکفایی به مددجویان بیان کرد: از این تعداد ۱۵۷ فقره تسهیلات توسط بانک‌های عامل و ۴۲ فقره تسهیلات توسط صندوق امداد ولایت پرداخت شده است.

وی ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، پرداخت تسهیلات اشتغال و خودکفایی و نظارت بر طرح‌های اجرا شده را از جمله فعالیت‌های مهم کمیته امداد در خوداتکایی خانواده‌های نیازمند ذکر کرد و گفت: بیشترین اشتغال مددجویان استان در بخش دامداری، قالیبافی، کشاورزی و خدمات بوده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل با بیان اینکه در سال جاری بیش از ۲ هزار فقره پرونده متقاضیان اشتغال برای بهره‌مندی از تسهیلات مناسب به بانک‌های عامل استان معرفی شده‌اند، اظهارامیدواری کرد با پرداخت تسهیلات زمینه اشتغال آنها فراهم شود.

نژادجو در ادامه با بیان اینکه همکاری و تعامل بانک‌های عامل موجب اشتغال مناسب و پایدار مددجویان می‌شود، گفت: همکاری مستمر بانک‌های عامل موجب رفع مشکلات نیازمندان خواهد شد تا آنها در مسیر توانمندسازی و خودکفایی قرار گرفته و از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج شوند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل با اشاره به اینکه مددجویان جزو خوش حساب‌ترین مشتریان بانک‌ها هستند، افزود: این نهاد پس از استعدادسنجی و مهارت آموزی، مددجویان را به بانک‌های عامل معرفی می‌کند که این امر علاوه بر موفقیت در اجرای طرح، موجب شده تا آنها به موقع اقساط خود را پرداخت کنند.

نژادجو اظهار کرد: مردم و خیرین می‌توانند با شماره‌گیری کد آنی پرداخت #۴۵*۸۸۷۷* و یا از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۵۵۲ نزد بانک ملی به نام کمیته امداد استان اردبیل به آسانی کمک‌های خود را به دست خانواده‌های بی‌بضاعت استان برسانند.

وی با بیان اینکه ۶.۸ درصد جمعیت استان اردبیل زیر پوشش کمیته امداد هستند، اضافه کرد: برای آشنایی از نحوه کمک‌رسانی به محرومان جامعه سامانه پیامکی ارتباط مردمی ۳۰۰۰۳۳۳۳۴۵ این نهاد نیز در اختیار مردم و نیکوکاران قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: